site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > 10 urodziny KurJerzy.pl - jak platforma osiągnęła sukces?
2.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

10 urodziny KurJerzy.pl – jak platforma osiągnęła sukces?

3

Jedna z pierwszych platform do porównywania cen i zamawiania usług kurierskich – KurJerzy.pl – ma już za sobą pierwszą dekadę funkcjonowania. Praktycznie od startu zyskowny biznes, najlepsze wyniki osiąga od ostatnich dwóch lat po fundamentalnej przebudowie platformy.

KurJerzy.pl umożliwia zamawianie usług kurierskich zarówno na potrzeby firm jak i klientów prywatnych. Specjalizuje się w obsłudze przesyłek zagranicznych – porównując ceny wysyłek do ponad 200 krajów świata oraz w obsłudze sektora e-commerce, w szczególności w wysyłce dokumentów.

Trafne założenia

Dla rozwoju platformy najważniejsze były założenia ustalone jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Zarządzający postanowili współpracować jedynie z czołowymi firmami kurierskimi, by uniknąć problemów z realizacją zamówień, np. z powodu problemów kadrowych przewoźnika. KurJerzy.pl współpracują obecnie z DHL, UPS, GLS, INPOST, RUCH oraz DPD UK. Strategicznie istotna była również decyzja o sprzedaży w modelu pre-paid. 

– Wiele firm o podobnym profilu miewało problemy z uzyskaniem zapłaty za wykonane usługi, co w efekcie mogło się przekładać na nieterminowe zapłaty wobec dostawców i przewoźników. Właściwe ustawienie tego tematu pozwoliło nam uniknąć tych problemów i umożliwiło skupienie się na rozwoju przedsiębiorstwa – zauważa Marek Richert, współtwórca KurJerzy.pl.

Przełomowe decyzje

Ważnym momentem w rozwoju była decyzja o przebudowie serwisu, a w zasadzie stworzenie go od podstaw. Prace trwały trzy lata i zakończyły się w 2018 roku.

– Decyzja o budowie nowej platformy od podstaw była strzałem w dziesiątkę. Świadczą o tym wyniki, które od 2018 roku rosną jeszcze szybciej. Dzięki rozwiązaniom analitycznym wdrożonym w naszym serwisie możemy bardzo szybko podejmować właściwe decyzje o kolejnych działaniach – mówi Marek Richert z platformy KurJerzy.pl.

Dostarczone wyniki

Platforma już po sześciu miesiącach od startu w 2010 roku, zaczęła przynosić zyski. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży usług kurierskich wyniosły 6,6 mln zł i były o 50 proc. wyższe w porównaniu do 2018 roku. Wypracowano również niemal 2 mln zł marży. Przeciętna miesięczna liczba klientów wzrosła o 60 proc., a łączna liczba przesyłek wzrosła aż o 70 proc. w stosunku do 2018 roku.

– Dużym sukcesem jest wzrost wolumenu przesyłek zagranicznych. Udało nam się go zwiększyć aż o 450 proc. rok do roku. Aktualnie więcej niż co ósme zamówienie to właśnie przesyłka zagraniczna. W tym roku przewidujemy uzyskanie jeszcze lepszych wyników – komentuje Marek Richert z platformy KurJerzy.pl.

źródło: materiały prasowe
Plany na 2020

W najbliższym czasie zespół KurJerzy.pl chce zwiększyć nie tylko udział przesyłek zagranicznych w  przychodach. Chce również zwiększyć udział klientów hurtowych w ogólnej liczbie zamawiających. Dlatego też udostępniono API, które zawiera wszystkie funkcje dostępne w serwisie.

– Wdrażamy również narzędzia, które ułatwiają tworzenie większej liczby zamówień, co jest kluczowe przy współpracy ze średnimi i dużymi firmami z branży ecommerce. Cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, by zoptymalizować i przyspieszyć proces zamówień – dodaje Marek Richert. – Zaplanowaliśmy automatyzację procesu obsługi zdarzeń występujących po stronie nadawców i odbiorców. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów reagować będziemy w możliwie najkrótszym czasie, bez niepotrzebnego angażowania klientów. 

Serwis przykłada dużą wagę do dzielenia się wiedzą z klientami, chociażby zamieszczając artykuły blogowe.

– W ubiegłym roku rady dotyczące przygotowania przesyłki pozwoliły nam wyeliminować o ponad połowę liczbę problematycznych przesyłek. Mniej doliczeń z powodu źle zapakowanej przesyłki to więcej zadowolonych klientów. Zamierzamy dalej rozwijać tę przestrzeń – mówi Marek Richert.

platforma

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKonkurs Firma Odpowiedzialna Technologicznie – „Firma odpowiedzialna cyfrowo”, czyli jaka?
Agencja GetHero podsumowuje działania dla branży beauty i fashion

Podobne wpisy:

  • 9f3a1bac8786d3345d16afb298015193
    Meta uruchamia w Polsce platformę edukacyjną „Get Digital”
  • Huawei Ads
    Huawei uruchomił własną platformę reklamową

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow