site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > „1939 na żywo”, czyli II Wojna Światowa w social mediach
13.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

„1939 na żywo”, czyli II Wojna Światowa w social mediach

war-63137_1280

Viasat World wystartował z projektem „1939 na żywo”, wzbudzając tym samym olbrzymie zainteresowanie. Akcja pokazuje co by było, gdyby podczas II Wojny Światowej istniały social media. Po co to wszystko?

Międzynarodowy koncern medialny, upamiętniając 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę, stworzył edukacyjny projekt. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i narzędzi komunikacji ma on trafić do społeczeństwa XXI wieku.

O projekcie

Akcja „1939 na żywo” oparta jest na stronie internetowej 139nazywo.pl oraz serii 10 krótkich filmów. Viasat World zadbał także o standardowe kanały social media, takie jak Facebook i Instagram.

Całość  przenosi odbiorcę do wydarzeń, do których doszło przed wybuchem II Wojny Światowej oraz w jej trakcie. Wszystko to ukazane jest w taki sposób, jakby działo się tu i teraz oraz przy obecnych możliwościach technologii i Internetu. Projekt ma charakter edukacyjny i jest bardzo bogaty merytorycznie. Został stworzony z materiałów źródłowych, takich jak dokumenty, listy czy pamiętniki należące do osób z tamtego okresu.

Posty z II Wojny Światowej

Wpisy publikowane w mediach społecznościowych należących do nadawcy oraz na stronie  akcji są wszystkim znajome. Przypominają posty , które codziennie widzi współcześnie żyjący człowiek, kiedy w wolnej chwili scrolluje social media. Jednakże są one wyjątkowe, można z nich czerpać coś zupełnie innego i z pewnością wartościowego – wiedzę, również tę mniej upowszechnioną, o tym co działo się w czasach II Wojny Światowej. Znajdują się tam wpisy Winstona Churchilla, Adolfa Hitlera, czy Fridy Kahlo, a ich treść ukazuje minione czasy z zupełnie innej, nieznanej dotąd perspektywy.

źródło: 1939nazywo.pl

Ponadto na stronie internetowej każda postać ma swój osobisty profil, gdzie znajdują się informacje na jej temat oraz wpisy, które opublikowała. Daje to możliwość łatwego i przyjaznego, w szczególności dla młodych ludzi, uzupełniania wiedzy z tak ważnego dla Polski okresu historycznego.

źródło: 1939nazywo.pl

Oprócz istotnych faktów i wydarzeń, inicjatywa ta ukazuje również zwykłe zdarzenia, które mogą okazać się dla niektórych nie lada ciekawostką. Przykładem może być informacja o tym, że mieszkańcy Berlina borykali się z brakiem kawy, a dowiadujemy się o tym, za pomocą posta na Instagramie.

View this post on Instagram

W Berlinie brak kawy coraz bardziej doskwiera.

A post shared by przez Polsat Viasat History (@1939_nazywo) on Aug 3, 2019 at 12:34am PDT

Projekt „1939 na żywo” wystartował 1 sierpnia i będzie trwał przez dziesięć tygodni. W tym czasie zapewne mnóstwo osób w różnym wieku skorzysta z tej wyjątkowej okazji i pogłębi swoją wiedzę o II Wojnie Światowej.

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

akcja edukacyjna Facebook II Wojna Światowa Instagram kampania edukacyjna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBądź moimi oczami – pomóż niedowidzącym na całym świecie za pomocą prostej aplikacji!
Sizeer powraca z nową kampanią – Street Heroes are Back!

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow