Viasat World wystartował z projektem „1939 na żywo”, wzbudzając tym samym olbrzymie zainteresowanie. Akcja pokazuje co by było, gdyby podczas II Wojny Światowej istniały social media. Po co to wszystko?
Międzynarodowy koncern medialny, upamiętniając 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę, stworzył edukacyjny projekt. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i narzędzi komunikacji ma on trafić do społeczeństwa XXI wieku.
O projekcie
Akcja „1939 na żywo” oparta jest na stronie internetowej 139nazywo.pl oraz serii 10 krótkich filmów. Viasat World zadbał także o standardowe kanały social media, takie jak Facebook i Instagram.
Całość przenosi odbiorcę do wydarzeń, do których doszło przed wybuchem II Wojny Światowej oraz w jej trakcie. Wszystko to ukazane jest w taki sposób, jakby działo się tu i teraz oraz przy obecnych możliwościach technologii i Internetu. Projekt ma charakter edukacyjny i jest bardzo bogaty merytorycznie. Został stworzony z materiałów źródłowych, takich jak dokumenty, listy czy pamiętniki należące do osób z tamtego okresu.
Posty z II Wojny Światowej
Wpisy publikowane w mediach społecznościowych należących do nadawcy oraz na stronie akcji są wszystkim znajome. Przypominają posty , które codziennie widzi współcześnie żyjący człowiek, kiedy w wolnej chwili scrolluje social media. Jednakże są one wyjątkowe, można z nich czerpać coś zupełnie innego i z pewnością wartościowego – wiedzę, również tę mniej upowszechnioną, o tym co działo się w czasach II Wojny Światowej. Znajdują się tam wpisy Winstona Churchilla, Adolfa Hitlera, czy Fridy Kahlo, a ich treść ukazuje minione czasy z zupełnie innej, nieznanej dotąd perspektywy.

Ponadto na stronie internetowej każda postać ma swój osobisty profil, gdzie znajdują się informacje na jej temat oraz wpisy, które opublikowała. Daje to możliwość łatwego i przyjaznego, w szczególności dla młodych ludzi, uzupełniania wiedzy z tak ważnego dla Polski okresu historycznego.

Oprócz istotnych faktów i wydarzeń, inicjatywa ta ukazuje również zwykłe zdarzenia, które mogą okazać się dla niektórych nie lada ciekawostką. Przykładem może być informacja o tym, że mieszkańcy Berlina borykali się z brakiem kawy, a dowiadujemy się o tym, za pomocą posta na Instagramie.
Projekt „1939 na żywo” wystartował 1 sierpnia i będzie trwał przez dziesięć tygodni. W tym czasie zapewne mnóstwo osób w różnym wieku skorzysta z tej wyjątkowej okazji i pogłębi swoją wiedzę o II Wojnie Światowej.
Autor tekstu: Zuzanna Psiuk
Komentarze: brak