site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > 20 pomysłów na nowy content z monitoringu mediów cz. 2
10.01.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

20 pomysłów na nowy content z monitoringu mediów cz. 2

device-laptop-people-1321732
11. Kolekcjonuj zdjęcia fanów z maskotką marki, certyfikatem czy z konkretnym produktem

Fani marki czy zwykli internauci często chwalą się udanym zakupem lub testowanym sprzętem z logo marki. Warto takie zdjęcia archiwizować i udostępniać w specjalnej sekcji. O lepsze referencje i wizualizacje może być trudno.

12. Wpisy o marce prezentowane live na telebimach wydarzeń

Uczestnicy wydarzeń (różnego rodzaju imprez, koncertów lub meczy) lubią dzielić się informacjami o tym, gdzie są i wstawiają zdjęcia telebimów czy ekranów z naszą marką lub hasztagiem w tle. To kolejne źródło contentu do wykorzystania.

13. Udostępniaj zdjęcia robione przy materiałach promocyjnych z logo firmy

Jeśli firma ma specjalnie przygotowany stand, rollup czy ramkę to warto zbierać zdjęcia fanów robiących sobie z nimi zdjęcia i udostępniać je w specjalnej sekcji na Instagramie, Pintereście czy wrzucać do albumu na Facebooku.

14. Twórz chmury tagów z najpopularniejszych słów

Chmury tagów powstają jako graficzna forma z wyszukiwanych słów kluczowych i powiązanych z nimi kontekstowo słów. Ich wielkość i grubość oznaczają częstość występowania w danej analizie. Oprócz słów można też wykorzystać hasztagi. Wykorzystuj chmury na blogu, w postach czy infografikach.

15. Infografiki

Wykorzystuj dane z monitoringu do tworzenia nowoczesnych i unikalnych infografik, czyli graficznych wizualizacji informacji i danych. Są tak zaprojektowane, aby pokazać skomplikowane procesy w jasny i przystępny sposób.

16. Skany z gazet i czasopism z artykułami o marce czy pracownikach

Podobnie jak z artykułami naszych pracowników, które zbieramy z całego internetu, możemy postąpić z materiałami drukowanymi. Monitoring prasy pozwoli na wyszukanie takich wzmianek. Oczywiście skany te trzeba dobrze opisać za pomocą znaczników HTML  alt i title oraz odpowiednio nazwać pliki, adekwatnie do prezentowanego materiału.

17. Publikuj materiały wideo i audio

Wykorzystaj nagrania audio i wideo ze wzmiankami o marce. Przygotuj podcasty z  materiałami wizualnymi i wywiadami z przedstawicielami firmy. Taki content trudniej się pozycjonuje, jeśli jest nieodpowiednio nieopisany – dlatego warto się zastanowić, czy zamieszczamy konkretne wideo czy otagowany printscreen w postaci obrazka, prowadzący do źródła.

18. Raporty branżowe

Na bazie materiałów z monitoringu mediów można przygotować też obszerne raporty opisujące szerzej wątki i ich zmiany w czasie. Dane mogą posłużyć do wysnucia konkretnych wniosków czy prognozowania trendów. Dla uwiarygodnienia wyników można zaprosić ekspertów branżowych czy partnerów i poprosić ich o komentarz lub wypowiedź obrazującą ich pogląd na dany temat.

19. Publikuj materiały z całego świata o najnowszych trendach w branży

W wielu branżach nowinki technologiczne przychodzą z rynków Europy Zachodniej, Wielkiej Brytanii, USA, Japonii czy Dalekiego Wschodu. Warto czerpać z nich pomysły i wyłapywać najciekawsze wzmianki oraz artykuły z zagranicznych mediów. Zapewni to monitoring z dostępem do obcojęzycznych zasobów. Taki content będzie bardzo unikalny – szczególnie gdy opiszemy dane zjawisko jako pierwsi.

20. Relacje z eventów

Relacje z eventów okraszone materiałem wideo i zdjęciami cieszą się większym zainteresowaniem, szczególnie przez nieobecnych, którzy nie mogli pojawić się na danym wydarzeniu. Opisy prelekcji czy wystawców można wzbogacić danymi z monitoringu, który wskazuje np. godziny szczytu zainteresowania imprezą albo liczbę komentarzy, opinii i ogólne zainteresowanie.

Powyższe sposoby na promocję nowych treści możemy polecić i zapewnić, że sprawdzają się w boju. My sami w Newspoint stosujemy je z sukcesami od lat. Na pewno jesteście w stanie znaleźć też inne, nieszablonowe rozwiązania, które pomogą wzbogacić przygotowywany przez markę content.

 

Pierwsza część artykułu dostępna tutaj.

 

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

 

Content Marketing monitoring mediów

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCRASH Mondays № 1 Warszawa: #HumanFirst
Od czego rozpocząć monitoring Internetu? 3 praktyczne wskazówki od Brand24

Podobne wpisy:

  • markus-winkler-tGBXiHcPKrM-unsplash
    Raport WhitePress 2022: 6 na 10 specjalistów korzysta z AI do tworzenia contentu w sieci
  • whitepress_konferecja_seo_content_camp_z_ro_dlo_canva
    WhitePress® organizuje w Polsce pierwszą edycję konferencji SEO & Content Camp

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow