11. Kolekcjonuj zdjęcia fanów z maskotką marki, certyfikatem czy z konkretnym produktem
Fani marki czy zwykli internauci często chwalą się udanym zakupem lub testowanym sprzętem z logo marki. Warto takie zdjęcia archiwizować i udostępniać w specjalnej sekcji. O lepsze referencje i wizualizacje może być trudno.
12. Wpisy o marce prezentowane live na telebimach wydarzeń
Uczestnicy wydarzeń (różnego rodzaju imprez, koncertów lub meczy) lubią dzielić się informacjami o tym, gdzie są i wstawiają zdjęcia telebimów czy ekranów z naszą marką lub hasztagiem w tle. To kolejne źródło contentu do wykorzystania.
13. Udostępniaj zdjęcia robione przy materiałach promocyjnych z logo firmy
Jeśli firma ma specjalnie przygotowany stand, rollup czy ramkę to warto zbierać zdjęcia fanów robiących sobie z nimi zdjęcia i udostępniać je w specjalnej sekcji na Instagramie, Pintereście czy wrzucać do albumu na Facebooku.
14. Twórz chmury tagów z najpopularniejszych słów
Chmury tagów powstają jako graficzna forma z wyszukiwanych słów kluczowych i powiązanych z nimi kontekstowo słów. Ich wielkość i grubość oznaczają częstość występowania w danej analizie. Oprócz słów można też wykorzystać hasztagi. Wykorzystuj chmury na blogu, w postach czy infografikach.
15. Infografiki
Wykorzystuj dane z monitoringu do tworzenia nowoczesnych i unikalnych infografik, czyli graficznych wizualizacji informacji i danych. Są tak zaprojektowane, aby pokazać skomplikowane procesy w jasny i przystępny sposób.
16. Skany z gazet i czasopism z artykułami o marce czy pracownikach
Podobnie jak z artykułami naszych pracowników, które zbieramy z całego internetu, możemy postąpić z materiałami drukowanymi. Monitoring prasy pozwoli na wyszukanie takich wzmianek. Oczywiście skany te trzeba dobrze opisać za pomocą znaczników HTML alt i title oraz odpowiednio nazwać pliki, adekwatnie do prezentowanego materiału.
17. Publikuj materiały wideo i audio
Wykorzystaj nagrania audio i wideo ze wzmiankami o marce. Przygotuj podcasty z materiałami wizualnymi i wywiadami z przedstawicielami firmy. Taki content trudniej się pozycjonuje, jeśli jest nieodpowiednio nieopisany – dlatego warto się zastanowić, czy zamieszczamy konkretne wideo czy otagowany printscreen w postaci obrazka, prowadzący do źródła.
18. Raporty branżowe
Na bazie materiałów z monitoringu mediów można przygotować też obszerne raporty opisujące szerzej wątki i ich zmiany w czasie. Dane mogą posłużyć do wysnucia konkretnych wniosków czy prognozowania trendów. Dla uwiarygodnienia wyników można zaprosić ekspertów branżowych czy partnerów i poprosić ich o komentarz lub wypowiedź obrazującą ich pogląd na dany temat.
19. Publikuj materiały z całego świata o najnowszych trendach w branży
W wielu branżach nowinki technologiczne przychodzą z rynków Europy Zachodniej, Wielkiej Brytanii, USA, Japonii czy Dalekiego Wschodu. Warto czerpać z nich pomysły i wyłapywać najciekawsze wzmianki oraz artykuły z zagranicznych mediów. Zapewni to monitoring z dostępem do obcojęzycznych zasobów. Taki content będzie bardzo unikalny – szczególnie gdy opiszemy dane zjawisko jako pierwsi.
20. Relacje z eventów
Relacje z eventów okraszone materiałem wideo i zdjęciami cieszą się większym zainteresowaniem, szczególnie przez nieobecnych, którzy nie mogli pojawić się na danym wydarzeniu. Opisy prelekcji czy wystawców można wzbogacić danymi z monitoringu, który wskazuje np. godziny szczytu zainteresowania imprezą albo liczbę komentarzy, opinii i ogólne zainteresowanie.
Powyższe sposoby na promocję nowych treści możemy polecić i zapewnić, że sprawdzają się w boju. My sami w Newspoint stosujemy je z sukcesami od lat. Na pewno jesteście w stanie znaleźć też inne, nieszablonowe rozwiązania, które pomogą wzbogacić przygotowywany przez markę content.
Pierwsza część artykułu dostępna tutaj.
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak