site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > 3 wyzwania copywritingu
24.06.2022  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

3 wyzwania copywritingu

pexels-vlada-karpovich-4050364

Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?

1. Szum informacyjny

To, jak wiele dziś produkuje się treści – w mediach społecznościowych, na portalach, platformach streamingowych, w przestrzeni publicznej – sprawia, że odbiorcom trudno jest skupić na czymś uwagę. Ludzie są zmęczeni nadmiarem słów. Konkurowanie z clickbaitami, memami czy treściami udostępnianymi przez najbliższe grono przyjaciół lub topowych influencerów stało się ogromnym wyzwaniem, dlatego copywriter powinien wiedzieć, jak pisać, żeby przykuć uwagę odbiorców w każdym zaplanowanym medium. Nie jest łatwo funkcjonować w świecie, który krzyczy z każdej strony. Niezbędna jest znajomość różnorodnych technik: m.in. umiejętność zwięzłego pisania i wybierania treści, które naprawdę mają znaczenie oraz planowania architektury informacji.

2. Zmęczenie treściami marketingowymi

Odbiorcy stali się bardzo wyczuleni na reklamową komunikację marek, puste deklaracje czy content, który tak naprawdę nie wnosi nic nowego. Media społecznościowe tylko to potęgują – konsumentom o wiele łatwiej za ich pośrednictwem punktować brand chociażby za brak transparentności, greenwashing czy nieszczere wykorzystywanie nośnych idei. 

Rolą dobrego copywritera jest takie planowanie komunikacji, by była autentyczna. Dotyczy to zarówno współpracy z influencerami – ustalania, czy treści pisze copywriter, czy sam internetowy twórca i jaka jest wówczas ingerencja marki w treść, jak też pisania do mediów społecznościowych, kampanii mailingowych czy informacji prasowych w taki sposób, by informacje były użyteczne, a nie przypominały nachalną reklamę.

3. Mnogość kanałów komunikacji

Częstym błędem osób odpowiadających za komunikację marki jest brak różnicowania mediów. Widać to zwłaszcza na profilach Facebook i LinkedIn. Część marek publikuje na nich dokładnie te same treści, niekiedy jedynie różnicując je emotikonami. Nie jest to jednak dobra praktyka. Jeśli w obu kanałach brand ma w większości tych samych obserwujących – nie dostarczamy im nowej treści. Jeśli z kolei jest to rozbieżna grupa – to mimo że nie widziała tego wpisu w innym miejscu, nie serwujemy jej informacji zgodnych z jej zainteresowaniami – specyfika obu platform jest przecież inna.

Jednak nie chodzi wyłącznie o media społecznościowe – komunikacja marek odbywa się w  wielu kanałach, a do każdego z nich trzeba dostosować język. Wymaga to zarówno dobrego rozumienia grup docelowych, ich motywacji i świata przeżyć, jak również umiejętności lingwistycznych.

– Często można spotkać się z przekonaniem, że umiejętność pisania wystarczy, aby być dobrym copywriterem. Tymczasem to tylko jedna z wielu kompetencji, jakie należy posiąść w tym zawodzie. Warto uczyć się od praktyków, którzy mogą podzielić się swoimi case studies czy pokazać przydatne narzędzia. 11 lipca ruszamy z nowym kursem online z copywritingu – zarówno dla osób myślących o tym zawodzie, jak i z pokrewnych branż, a także właścicieli firm i startupów. Przez 15 zajęć będziemy przyglądać się różnym technikom, które sprawią, że nasze teksty będą skuteczniejsze. Wszystko to pod okiem doświadczonej copywriterki Magdy Ciereszko z agencji Spacecamp – mówi Anna Piskorz ze szkoły biznesu Laba.

Tekstem można przyciągnąć, zatrzymać i sprzedać. Ale też zniechęcić i zrazić do siebie. Szansa zazwyczaj jest jedna. Nie warto marnować jej na treści, które nie zapadną w pamięć – i właśnie dlatego należy być stale na bieżąco. Szum informacyjny rośnie, a efektywna komunikacja z roku na rok będzie coraz trudniejsza.

Źródło zdjęcia głównego: Pexels

copywriting kanał komunikacji szum medialny

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPrzedwakacyjna edycja DIMAQ Voice Online już 28 czerwca!

Podobne wpisy:

  • 1200x628
    Konkurs ASUS: zgarnij roczny dostęp do kursów twórczego pisania MasterClass!
  • 1200x628
    Writing MasterClass - konferencja online już w kwietniu!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 3 wyzwania copywritingu
  • Przedwakacyjna edycja DIMAQ Voice Online już 28 czerwca!
  • Praca marketera: plusy i minusy, umiejętności twarde i miękkie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...