site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > 5 sposobów, by sklep internetowy sprzedawał więcej w 2020 roku
22.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

5 sposobów, by sklep internetowy sprzedawał więcej w 2020 roku

631001-PO923D-901

Sprzedaż internetowa w 2019 pobiła kolejny rekord zarówno globalnie, jak i na naszym rodzimym rynku. W e-commerce kupujemy coraz więcej, a i konkurencja jest coraz mocniejsza. Co zrobić by w 2020 sprzedawać jeszcze więcej?

Przygotowaliśmy 5 obszarów, na których należy skupić działania, by poprawiać wyniki sprzedażowe i optymalizować koszty związane z prowadzeniem działań marketingowych. Oczywiście o każdym z tych punktów można napisać osobne artykuły, jednak staraliśmy się wspomnieć o najważniejszych elementach każdego z nich oraz pokazać narzędzia, które mogą pomóc w prowadzeniu sklepu internetowego.

1. SEO

Użytkownicy pochodzący z wyszukiwarek są i zawsze będą bardzo wartościowym ruchem. W końcu to właśnie tam potencjalni klienci wpisują czego potrzebują. Dużo większe prawdopodobieństwo zakupu daje użytkownik, który wpisał daną frazę w Google niż ten, który otrzymał mailing produktowy lub zobaczył produkt na Facebooku.

Aby ruch trafiał do naszego sklepu musimy podejmować stałe działania poprawiające jego wyniki w wyszukiwarce. Zakładając, że nasz sklep jest zoptymalizowany i podjęte zostały już wszelkie działania optymalizujące naszą stronę (np. pod względem pagespeed), powinniśmy skupić się na dwóch aspektach – contencie i linkowaniu.

Tworząc treści produktowe, na strony kategorii czy na sklepowego bloga, musimy pamiętać o ich jakości merytorycznej dla czytelników oraz jej optymalizacji pod wyszukiwarki. Z pomocą przychodzą nam różne narzędzia takie jak np. Semstorm, Senuto, Ubersuggest czy answer the public. Warto przetestować i sprawdzić, które z nich odpowiada nam najbardziej.

Dobry content w naszym e-commerce będzie atrakcyjny dla robotów np. Google, które będą „windować” nasz sklep w górę wyników wyszukiwania, a to z pewnością poprawi nam wyniki sprzedażowe.

Warto też szukać serwisów, które będą przydatnymi linkami kierującymi do naszego sklepu. W tym przypadku na pewno warto przetestować takie serwisy, jak LinkHouse czy Whitepress, które wskażą nam listę najbardziej wartościowych stron, powiązanych tematycznie z naszą branżą. A takie linki do naszego sklepu internetowego wpłyną pozytywnie na jego SEO.

Inwestycja w content marketing i linkowanie w dłuższej perspektywie powinna dać najlepsze rezultaty sprzedażowe naszego e-commerce.

2. Analityka

Analityka może być kluczowym słowem w 2020 roku. Oprócz wykorzystywania wszelkiego rodzaju sztucznej inteligencji czy kampanii samouczących się, to właśnie analiza działań i wyciąganie wniosków jest coraz ważniejszym elementem sprzedaży online.

Internet daje nam możliwość opomiarowania wszelkich podejmowanych aktywności. Dzięki temu możemy analizować praktycznie każdą wydaną w nim złotówkę. Optymalizacja budżetu może pozwolić nam na zwiększenie sprzedaży, ale kluczowe jest właśnie regularne audytowanie wszelkich działań marketingowych naszego sklepu internetowego.

Ile zarobiliśmy na kampanii facebookowej? Jaki procent sprzedaży pochodzi z ruchu organicznego? Ile średnio wizyt w sklepie potrzebuje nasz klient, by dokonać zakupu? M.in. takie pytania należy sobie stawiać prowadząc sklep internetowy, a wyciąganie wniosków z wyników audytów często wpływa na sukces danego e-commerce’u. Należy też pamiętać o szerszej perspektywie analizy, zwłaszcza w przypadku produktów sezonowych, okresów wyprzedażowych, czy wprowadzania nowych produktów na rynek.

Warto wykorzystywać narzędzia, które dostarcza nam Google. Mowa tu nie tylko o Google Analytics, ale i Search Console czy Google Trends (również w nawiązaniu do SEO). Dzięki temu analizujemy liczby, które pomagają nam w podejmowaniu decyzji biznesowych. A co za tym idzie – optymalizacji nakładów na marketing i zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym. A przecież powinien być to główny cel działań e-commerce.

3. Scenariusze Marketing Automation

Kiedy użytkownik jest już w naszym sklepie, powinniśmy analizować jego zachowania i odpowiednio na nie reagować. Dopasowanie treści do użytkownika, podpowiadanie produktów zwiększających wartość koszyka, rabat, kiedy chce opuścić stronę lub podsyłanie e-mailem produktów, które oglądał to zupełne podstawy Marketing Automation. Jest wiele narzędzi, które pozwalają nam na tworzenie dowolnych scenariuszy w zależności od zachowania potencjalnych klientów i naszych celów. Pamiętajmy o personalizacji naszych przekazów i ich dopasowaniu do odbiorców, segregowaniu i wszelkich optymalizacjach, jakie daje nam np. machine learning.

Z pewnością warto zainteresować się takimi narzędziami, jak GetResponse, Edrone czy YouLead, chyba że nasza platforma sklepowa (np. IdoSell Shop) oferuje takie rozwiązania w standardzie – również warto przejrzeć jej możliwości.

Dobrze skonfigurowany Marketing Automation w sklepie internetowym może poprawić wyniki sprzedażowe od kilku do nawet kilkudziesięciu procent. Dlatego warto temat zgłębić i wybrać narzędzie, które będzie optymalne dla naszego sklepu.   

4. Remarketing

W sytuacji, gdy użytkownik był w sklepie, ale nie dokonał zakupu, a mailing z oglądanymi produktami czy rabatem nie przyniosły rezultatu, warto śledzić go wykorzystując kampanie remarketingowe. Do tego tematu najczęściej wykorzystuje się Google Ads i Facebook Ads. Działanie wykorzystywane od lat, pamiętajmy jednak, żeby robić to „z głową”. W przypadku produktów o niedużej wartości (np. do 100-150 zł), powinniśmy śledzić użytkownika maksymalnie 2-3 dni, gdyż w tym przypadku decyzja zakupowa podejmowana jest maksymalnie w ciągu 72 godzin od wizyty w sklepie. Jeżeli jednak są to meble czy inne droższe produkty, to decyzja zakupowa podejmowana jest w dłuższej perspektywie czasu (w jednym z analizowanych sklepów ponad 80% sprzedaży dokonywana została po ok. 30 dniach od wizyty).

Koniecznie należy też wykluczać z kampanii remarketingowej użytkowników, którzy dokonali już zakupu. Nie uwzględniając tego rozwiązania, możemy denerwować klientów, którzy kupili już produkt, a z różnych względów go jeszcze nie otrzymali (zamówienia specjalne, dłuższy termin realizacji), a także wpływać negatywnie na wyniki kampanii (obniża się współczynnik CTR kampanii, gdyż użytkownik nie klika w produkty, które już kupił)

Przy dużej skali, takie rozwiązanie daje nam duże oszczędności i wpływa pozytywnie na wyniki sklepu internetowego.

5. Obsługa klienta

Czyli coś, o czym rzadziej się mówi w przypadku wszelkich analiz e-commerce, ale często wpływa na ogólne wrażenie dotyczące sklepu. Jedną z podstaw jest szybka reakcja na zapytania (zarówno e-mailowe, w mediach społecznościowych czy na czacie) oraz polityka zwrotów i reklamacji nastawiona na zadowolenie klienta (to, że zwraca nie znaczy, że znowu nie kupi i nie poleci sklepu dalej). Istotny dla użytkowników jest również łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszty dostawy, informacja od jakiej kwoty jest darmowa przesyłka, wspomniane zwroty czy reklamacje, adres siedziby, dane do wpłaty).

Warto rozważyć też dostęp konsultanta w godzinach wieczornych i święta, kiedy to użytkownicy mają chwilę czasu na zakupy w internecie. Ważne jest,a by klient dobrze czuł się zarówno w czasie samego procesu zakupowego, jak i po otrzymaniu przesyłki. Wzrasta wtedy prawdopodobieństwo tego, że wróci przy kolejnej okazji, oraz który sklep polecić znajomym. Pamiętajmy, żeby dbać o naszych klientów. Bo o wiele łatwiej (i taniej) jest ich przekonać do kolejnego zakupu, niż potencjalnego nabywcę do tego pierwszego.

Gwarantujemy, że pracując nad powyższymi obszarami e-commerce można zwiększyć wyniki sprzedażowe każdego sklepu internetowego, niezależnie od jego wielkości lub branży, w której funkcjonuje.

Przed rozpoczęciem działań warto też sprawdzić stan aktualny, by można było go porównać po wdrożeniu konkretnego rozwiązania. W takim audycie sklepu internetowego i wskazaniu możliwości jakie przed nim stoją z pewnością może pomóc Shoplyze. Zwłaszcza, jeżeli zależy nam na znacznej poprawie wyników i wsparciu w rozwoju. Natomiast proste rozwiązania możemy wdrażać sami, wykorzystując np. narzędzia oraz proste procesy które zostały wymienione w tym tekście.

Autor tekstu: Dawid Jażdżewski

O autorze:
Od dekady w branży digital marketingowej, głównie w e-commerce i social
mediach, ale z doświadczeniem również w innych obszarach internetu. Digitalowe szlify zbierał we współpracy z takimi markami, jak Kasa
Stefczyka, Flugger, Browar Bytów, Energa, PGNiG, Polcarat Design, Ecco
Holiday, Bauhaus, wSieci czy Gazeta Bankowa. Aktualnie współpracuje z Shoplyze jako jeden z audytorów sklepów internetowych.

Źródło zdjęcia głównego: designed by Freepik.com

analityka e-commerce marketing automation remarketing SEO sklep internetowy sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAgencje PA, Novem i Click Community wystartowały z akcją charytatywną na rzecz Fundacji Dzieciom
Gwiazdy wzięły udział w dobroczynnej wyprzedaży

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: 2 komentarze

  1. porażka 3.02.2020 Odpowiedz

    "Analityka może być kluczowym słowem w 2020 roku." - serio? Info przeterminowane o jakieś... 10-15 lat? Ten tekst jest dla Janusza biznesu

    • Redakcja 4.02.2020 Odpowiedz

      Chętnie poznamy Twoje zdanie na temat sposobów poprawienia sprzedaży w e-commerce, zapraszamy do dyskusji :)

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow