site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > 5 sposobów na pozyskiwanie opinii dla firm w 2023 r.
1.03.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

5 sposobów na pozyskiwanie opinii dla firm w 2023 r.

sincerely-media-3KEFp35FVB0-unsplash

Opinie klientów to jedna z najważniejszych form informacji zwrotnych dla firm. Mogą one pomóc w poprawie jakości produktów i usług oraz budowaniu zaufania i lojalności wśród klientów. Posiadanie pozytywnych opinii to nie tylko powód do dumy, ale również bardzo ważny parametr w procesie pozycjonowanie wizytówki Google. Jednakże uzyskanie opinii od klientów nie zawsze jest łatwe. W tym artykule przedstawiamy pięć sposobów na pozyskiwanie opinii od klientów.

1. Prośba o opinie

Najprostszym sposobem na pozyskiwanie opinii od klientów jest po prostu ich prośba. Wiele firm wysyła po zakupie e-mail z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety lub pozostawienie opinii na stronie internetowej. Warto jednak pamiętać, aby nie spamować klientów prośbami o opinie, ponieważ może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

2. Wskazanie miejsca docelowego

Klienci, a zwłaszcza Ci zadowoleni są bardzo leniwi jeśli chodzi o pozostawienie po sobie opinii na temat firmy. Z pomocą mogą przyjść różne narzędzia, np. wygenerowanie bezpośredniego linku, który odsyłać będzie do miejsca opublikowania opinii 

3. Kody QR

Bardzo popularną praktyką dla biznesów lokalnych jest wydrukowanie plakatów z kodem QR. W internecie można znaleźć bardzo dużo stron, dzięki którym wygenerujesz własny kod QR, który będzie ułatwiał klientom możliwość wystawienia opinii, ale także podświadomie informował o takim ułatwieniu.

4. Konkursy i promocje

Konkursy i promocje to sposób na zachęcenie klientów do zostawienia opinii. Można np. zorganizować konkurs, w którym główną nagrodą będzie produkt lub usługa firmy. Wymaganiem uczestnictwa w konkursie może być pozostawienie opinii na temat produktu lub usługi. Takie konkursy zachęcają klientów do pozostawienia opinii, a jednocześnie promują firmę i zwiększają zasięg jej działań.

5. Oddelegowanie tego zadania firmie zewnętrznej

Pozyskiwanie pozytywnych opinii to bardzo długi i monotonny proces. W przypadku kiedy nie masz chęci oraz czasu na takie działania, możesz zlecić te działania marketingowe dedykowanej firmie. Firma Flex Marketing zajmuje się profesjonalnym audytowaniem firm oraz pozyskiwaniem Opinii Google na jej temat. Ekipa firmy chętnie przetestuje twoje usługi lub produkty oraz przekona się na miejscu, w jaki sposób obsługujesz klientów, aby następnie zagwarantować potrzebną ilość komentarzy.

Źródło zdjęcia głównego: Sincerely Media/Unsplash
Artykuł opublikowany w ramach współpracy

marketing opinie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisReklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • miesiac kobiet
    Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow