Opinie klientów to jedna z najważniejszych form informacji zwrotnych dla firm. Mogą one pomóc w poprawie jakości produktów i usług oraz budowaniu zaufania i lojalności wśród klientów. Posiadanie pozytywnych opinii to nie tylko powód do dumy, ale również bardzo ważny parametr w procesie pozycjonowanie wizytówki Google. Jednakże uzyskanie opinii od klientów nie zawsze jest łatwe. W tym artykule przedstawiamy pięć sposobów na pozyskiwanie opinii od klientów.
1. Prośba o opinie
Najprostszym sposobem na pozyskiwanie opinii od klientów jest po prostu ich prośba. Wiele firm wysyła po zakupie e-mail z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety lub pozostawienie opinii na stronie internetowej. Warto jednak pamiętać, aby nie spamować klientów prośbami o opinie, ponieważ może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
2. Wskazanie miejsca docelowego
Klienci, a zwłaszcza Ci zadowoleni są bardzo leniwi jeśli chodzi o pozostawienie po sobie opinii na temat firmy. Z pomocą mogą przyjść różne narzędzia, np. wygenerowanie bezpośredniego linku, który odsyłać będzie do miejsca opublikowania opinii
3. Kody QR
Bardzo popularną praktyką dla biznesów lokalnych jest wydrukowanie plakatów z kodem QR. W internecie można znaleźć bardzo dużo stron, dzięki którym wygenerujesz własny kod QR, który będzie ułatwiał klientom możliwość wystawienia opinii, ale także podświadomie informował o takim ułatwieniu.
4. Konkursy i promocje
Konkursy i promocje to sposób na zachęcenie klientów do zostawienia opinii. Można np. zorganizować konkurs, w którym główną nagrodą będzie produkt lub usługa firmy. Wymaganiem uczestnictwa w konkursie może być pozostawienie opinii na temat produktu lub usługi. Takie konkursy zachęcają klientów do pozostawienia opinii, a jednocześnie promują firmę i zwiększają zasięg jej działań.
5. Oddelegowanie tego zadania firmie zewnętrznej
Pozyskiwanie pozytywnych opinii to bardzo długi i monotonny proces. W przypadku kiedy nie masz chęci oraz czasu na takie działania, możesz zlecić te działania marketingowe dedykowanej firmie. Firma Flex Marketing zajmuje się profesjonalnym audytowaniem firm oraz pozyskiwaniem Opinii Google na jej temat. Ekipa firmy chętnie przetestuje twoje usługi lub produkty oraz przekona się na miejscu, w jaki sposób obsługujesz klientów, aby następnie zagwarantować potrzebną ilość komentarzy.
Źródło zdjęcia głównego: Sincerely Media/Unsplash
Artykuł opublikowany w ramach współpracy
Komentarze: brak