site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > 8 rad jak sprzedawać przez LinkedIn wykorzystując Social PR
12.11.2018  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

8 rad jak sprzedawać przez LinkedIn wykorzystując Social PR

pexels-photo-1154755

Załóżmy na chwilę, że jesteś sprzedawcą. Podobno każdy coś sprzedaje, nawet jeśli twierdzi, że jest inaczej. Praca w sprzedaży kojarzy się dość powszechnie z wydzwanianiem pod „losowe” numery i „wciskaniem” swojej oferty. Czy tak musi być?

Teraz wyobraź sobie, że siedzisz wygodnie na słonecznej plaży, a potencjalni Klienci sami przychodzą. Siedzisz w słomianym kapeluszu, trzymając na kolanach ultrabooka, popijając mochito (chyba, że jak ja, wolisz rzemieślnicze piwo), odpisujesz na zapytania. Dajesz sobie przy tym prawo powiedzenia „nie” w momencie, gdy nie wierzysz we wspólny sukces. Masz wystarczająco dużo zapytań, aby zrealizować plan sprzedażowy i możesz pozwolić sobie na taki komfort. Komfort bycia uczciwym, komfort zajęcia się bezstresowym doradzaniem klientowi, a nie nerwowym domykaniem planu. Czy tak nie powinno być zawsze?

Czy to w ogóle jest możliwe? Czy da się żyć bez aktywnej sprzedaży, bez cold-callingu, dziesiątek prezencji handlowych?

Moim zdaniem tak. Dzięki sprzedażowemu Social PR-owi, ale… nic za darmo i nie w każdej branży.

Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać LinkedIn i inne narzędzia do zbudowania własnej fabryki leadów, czyli maszynki, która będzie Ci przynosiła potencjalnych klientów.

Zacznijmy od… wyobrażeń. Większość osób, która myśli o Social PR i Content Marketingu w kontekście generowania leadów wyobraża sobie, że opublikuje 1-2 artykuły, może parę postów i zaraz zacznie wpadać 1000 leadów. Takie rzeczy się zdarzają, ale najwyżej w jednym na sto przypadków. Lepiej zatem od początku przygotować się na długą, ciężką robotę, niż liczyć na wygraną w totolotka.

Zatem jak powinien wyglądać Twój plan? Aby Twój profil generował leady lub wspomagał proces sprzedaży warto uruchomić 3 równoległe procesy:

1.Budowa marki eksperta(głównie przez Content Marketing).

2. Zdobywanie publiczności w grupie docelowej.

3. Nawiązywanie relacji.

Dlaczego wśród tych procesów nie ma sprzedaży? Bo najlepsza sprzedaż to taka, gdy się nie sprzedaje, a klient sam kupuje. Poza tym nie będę uczył handlowca zamykać sprzedaż, gdy ma już kontakt, relację i zaufanie. Wierzę, że sobie poradzisz.

Przejdźmy zatem do tego, w czym (być może) jestem w stanie Ci pomóc.

Budowa marki przez Content Marketing

1. Sprawdź konkurencję.

2. Ale o czym pisać?

3. Zacznij pisać na tematy interesujące Twoich klientów, nawet jeśli…

4. Zadbaj po potwierdzenie umiejętności.

Zdobywanie publiczności

5. Unikaj pisania do szuflady.

6. Przyciągaj czytelników i klientów organicznie.

Zacznij zarabiać

7. Nie tylko leady, czyli jak wspierać domykanie sprzedaży?

8. Generowanie leadów przez LinkedIn.

 

Autor tekstu: Leszek Kozłowski

LinkedIn Social PR social selling

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak nie pisać e-maili?
5 lekcji, jak tworzyć angażujące treści w branży edukacyjnej

Podobne wpisy:

  • souvik-banerjee-JLj_NbvlDDo-unsplash
    Nowości w systemie reklamowym LinkedIn Ads
  • souvik-banerjee-JLj_NbvlDDo-unsplash
    LinkedIn wprowadza nowe narzędzie dla twórców

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow