site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
5.10.2023  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

adidas Originals z nowym hasłem przewodnim

christian-wiediger-8d8KfpYCQV0-unsplash

Odkąd został po raz pierwszy zaprezentowany światu ponad 50 lat temu, trefoil przeżył tysiące wcieleń, trafiając na stopy wszystkich, od sportowców po pionierów kultury. Zaznaczając nadejście nowej ery dla marki, w tegorocznej kampanii adidas Originals chce docenić każdego, kto przez lata wybierał produkty z kultową koniczyną. Robi to poprzez wyjątkowe hasło, które stanie się motywem przewodnim adidas Originals na 2023 rok: „We Gave the World an Original. You Gave Us a Thousand Back.”

Wraz z nowym hasłem przewodnim, marka wprowadza nowy kierunek wizualny, który oddaje hołd liczbie trzy, obecnej w historii marki od zawsze. adidas stosuje nowy font w swojej identyfikacji wizualnej i odświeża sam trefoil – stosowany wcześniej napis „adidas” został usunięty spod znaku.

Najnowsza kampania marki adidas Originals opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości trefoil, na czele z trzema filmami nakręconymi przez trzech kreatywnych pionierów oraz wyborem zdjęć ułożonych w tryptyki, z których każdy koncentruje się na jednej z ponadczasowych „postaci” z historycznego archiwum Trzech Pasków – Superstar, Gazelle i Sambie.

W pierwszym filmie z serii, słynny reżyser i założyciel studia produkcyjnego LoveSong, Daniel Wolfe, stworzył kreatywną opowieść o modelu Superstar. Reżyser został też mentorem dla pozostałych wschodzących twórców odpowiedzialnych za filmowe produkcje z serii. Film Wolfe’a przedstawia podróż Superstar od ikony boiska do symbolu kultury, począwszy od przyjęcia modelu Superstar przez profesjonalnych koszykarzy na boisku, poprzez słynną grupę hip-hopową RUN DMC, która wstrząsnęła światem nosząc buty z charakterystycznym czubkiem w kształcie muszli.

W kolejnym filmie filmowiec-samouk, Will Dohrn, opowiada historię kultowej sylwetki Gazelle przez pryzmat młodej bohaterki, która porusza się przez epoki – ubrana w archiwalną odzież adidas, zgodnie z osią czasu – spotykając po drodze duet łyżwiarzy Mike’a Arnolda i Milesa Silvasa. Wprowadzone jako but treningowy, a następnie noszone na bieżni: film Dohrna to bieg w czasie i przestrzeni, pokazujący, w jaki sposób Gazelle zostały zaadaptowane.

Dopełnieniem filmowego trio jest produkcja znanej artystki wizualnej Justyny Obasi, który celebruje historię modelu Samba. Choć pierwotnie model zadebiutował pod inną nazwą, media pieszczotliwie nadały mu przydomek „Samba”, porównując fantazyjne ruchy nóg piłkarzy do tancerzy samby.  Uchwycając tę mityczną opowieść i ożywiając podróże Samby przez przestrzenie, miejsca i epoki, Obasi opowiada historę zaczynając od pokazania modelu na stopach młodych piłkarzy i kończąc na kulturowych scenach, których Samba była częścią. 

Każdemu filmowi towarzyszy zestaw zdjęć tryptykowych autorstwa Chadwicka Tylera. Niektóre z  nich przedstawiają partnerów, współpracowników i przyjaciół marki, którzy pomogli opowiedzieć historię treofil na całym świecie.

Nowa kampania marki została opracowana w ramach pogłębionego procesu badawczego, który miał na celu dokładne przedstawienie historii wszystkich trzech sylwetek, uwzględniając archiwale informacje śledzące historię każdego buta na przestrzeni lat: od ich powstania, aż po subkultury, które je przyjęły. Archiwalne ubrania zostały wypożyczone z osobistego archiwum Nic Galway’a, wiceprezesa ds. kreatywnych adidas w Herzogenaurach w Niemczech. Niektóre z nich pozyskano również w Los Angeles i Wielkiej Brytanii.

Filmom towarzyszą trzy różne ścieżki dźwiękowe. W przypadku Superstar utwór „Tears” z albumu Son of My Father włoskiego kompozytora Giorgio Morodera z 1972 roku, który zapewnia rytm i energię definiującą epokę.  W filmie o modelu Gazelle, szybkie rytmy „Running One” Johnny’ego Klimka, Reinholda Heila i Toma Tykwera, które służą jako siła napędowa sekwencji i scen akcji. Dopełnieniem tego trio jest „Cosmic Dancer” T. REXa, który w ekstrawagancki sposób nawiązuje do popowej wrażliwości i pomaga uczcić pochodzenie nazwy Samba.

Najnowsza kampania marki adidas Originals to zbiór ponadczasowych historii, opowiedzianych na nowo z myślą o przyszłości.

Twórcy kampanii:

  • Agencja kreatywna: Johannes Leonardo
  • Produkcja filmu: Lovesong przy wsparciu Monkey Films
  • Reżyserzy filmowi: Daniel Wolfe, Justyna Obasi, Will Dhorn
  • Zdjęcia: Chadwick Tyler
  • Scenograf: Andrew Clark.

Źródło zdjęcia głównego: Christian Wiediger/Unsplash

Adidas hasło reklamowe spot
Poprzedni wpisTeraz możesz mieć wiele profili na Facebooku
Fake newsy sztucznej inteligencji trudne do rozpoznania – wyglądają wiarygodniej od wiadomości tworzonych przez ludzi

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow