site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji
16.07.2021  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji

image_processing20210707-5595-1055wwl

Według badań naukowców z Uniwersytetu St. Mary co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać pewność siebie w czasie ruchu, adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Launchowi produktu w Polsce towarzyszy premiera epizodu podcastu „Slow Podcast”, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia adidas Flow Shield, złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską, zabezpieczają przed niekontrolowanymi przeciekami, dając pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Dodatkowo, zapewniają doskonałe dopasowanie i poczucie bezpiecznego, stabilnego przylegania do ciała.

Wnioski z badań dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny nie tylko wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby potrzeby osób menstruujących, ale także zwróciły uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych. Analiza danych pochodzących od ponad 14 000 sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o miesiączce w sporcie – ani nie rozmawiali na ten temat w szkole czy z trenerami. W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie otrzymało żadnej edukacji na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń, a spośród tych, które mają trenera – 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu. W USA 65,3% nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie rozmawiało o cyklu menstruacyjnym ze swoim trenerem.

Adidas postanowił przełamać tabu i znormalizować rozmowy o miesiączce. W tym celu marka nawiązała współpracę z wiodącym naukowcem w dziedzinie badań sportowych – dr Georgie Bruinvels oraz nauczycielami wychowania fizycznego, aby wspólnie stworzyć materiały edukacyjne i praktyczne scenariusze lekcji. Celem tych działań jest opracowanie materiałów, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii adidas Stay in Play powstał epizod „Slow Podcast”, czyli programu o życiu w zgodzie z naturą i jakościowym relaksie, w którym Ola Kwiatkowska rozmawia z Kają Rybicką, współzałożycielką Your KAYA – polskiej marki, która mocno stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób. W odcinku można posłuchać m.in. o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu, ale również o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych czy podnoszeniu swojej pewności siebie w czasie okresu.

Launch legginsów jest częścią planu innowacji wprowadzanych na rynek przez markę adidas, która pragnie wspierać wszystkie kobiety w sporcie w ramach kampanii Watch Us Move.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami.

Adidas akcja społeczna menstruacja tabu

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis10 najpopularniejszych miast na Facebooku
Sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji wieku internautów

Podobne wpisy:

  • hangers-gf974873c2_1280
    Trzy paski na dresie – to już nie tytko Adidas
  • bee-gdb5f30389_1280
    Bracia Sadownicy i Maja wspierają ule

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • E-commerce w pigułce – jaka wiedza przyda Ci się w 2022 roku?
  • Grywalizacja – klienci chcą się bawić
  • Bolt z ogólnopolską kampanią o bezpieczeństwie – “Pokaż mi jak parkujesz, a powiem Ci kim jesteś”

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...