site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Akcja społeczna Rossmanna - niebieska linia przeciw przemocy
10.04.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Akcja społeczna Rossmanna – niebieska linia przeciw przemocy

niebieska_linia

Pracownice Rossmanna zrobią sobie niebieski makijaż na znak solidarności z ofiarami przemocy domowej. Bo makijaż może wyrażać osobowość, ale także zaangażowanie. Akcja społeczna rozpoczęła się z początkiem kwietnia, jest dobrowolna i wezmą w niej udział panie, które chcą zamanifestować swoje wsparcie.

Do akcji może się przyłączyć każdy. Wystarczy zrobić sobie na oku „niebieską linię” i wrzucić na Instagrama z hasztagiem #niebieskaliniarossmann. Tak można włączyć się w inicjatywę „Niebieska linia przeciw przemocy”, którą wspiera Rossmann.

Niebieska Linia, czyli Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w rodzinie powstała w 1995r. jako placówka Instytutu Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. O przemocy w rodzinie w tamtych czasach w ogóle się nie mówiło, nieznana była skala zjawiska, policja nie miała procedur, jak postępować w takich sytuacjach. Jednak już w pierwszym roku działania Niebieskiej Linii zadzwoniło po pomoc blisko 4 tys. osób. Inicjatywa utworzenia Niebieskiej Linii wyszła od Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która wraz z policją stworzyła procedurę Niebieskich Kart, czyli co trzeba zrobić, gdy funkcjonariusze dostaną informację o jakiejkolwiek formie domowej przemocy: o co pytać, jak się zachować i co robić już po samej interwencji.

Ofiary przemocy zwykle mają nawet problem z nazwaniem tego, czego doświadczają od najbliższych sobie osób. Szukają winy w sobie, wstydzą się powiedzieć o tym rodzinie czy przyjaciołom. Dlatego często najłatwiej im podzielić się tym anonimowo przez telefon.

– Nasi psychologowie i prawnicy mają wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami doznającymi przemocy. Rozumieją, że dzwoniący znaleźli się w trudnej, kryzysowej sytuacji. Często nie starcza im już sił, aby zgłosić się po pomoc bezpośrednio do placówki pomocowej, bo taka wizyta wymaga wiele odwagi i energii. Oznacza to kontakt z kimś obcym, a taki krok może wzbudzać wiele obaw i lęku u osób potrzebujących wsparcia, zwłaszcza jeśli czują się bezsilne wobec przeżywanego problemu. Anonimowa rozmowa telefoniczna to komfortowa forma uzyskania pomocy na początkowym etapie, kiedy szuka się dróg rozwiązania problemu – wyjaśnia Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

W 2018 r. według statystyk policyjnych aż 88133 osób doświadczyło przemocy w rodzinie. Większość to kobiety (65057 ofiar), które doznały przemocy psychicznej, ekonomicznej czy fizycznej. Pytają też co robić, gdy mąż lub partner jest uzależniony od alkoholu, używek, hazardu lub gier komputerowych. Psychologowie uświadamiają im, że to, czego doświadczają, nie jest ich winą, że mają prawo do sprzeciwu, obrony i zmiany swojej sytuacji. Dzwonią także dzieci i młodzież (12404 osoby), które same znalazły się w tak dramatycznej sytuacji lub są świadkami przemocy wobec bliskich, a także mężczyźni skarżący się głównie na przemoc psychiczną, w tym ośmieszanie i upokarzanie przez żony lub partnerki. Coraz częściej dzwonią także świadkowie przemocy – ponad połowa telefonów do Niebieskiej Linii – którzy pytają co mogą zrobić, jak zareagować.

Niebieska Linia otrzyma od Rossmanna wsparcie finansowe, ale też rzeczowe. Pogotowie znalazło się na liście 250 organizacji, którym w ramach akcji „Pomagamy jak umiemy” firma Rossmann przekaże produkty warte w sumie 5 mln zł.

Każda osoba, która dokona zakupów za pomocą aplikacji Rossmann PL do 31 października 2019 r. będzie gromadziła punkty. Przełożą się one na pomoc dla instytucji z całej Polski. Do 5 kwietnia można było wybrać, którą organizację np. Niebieską Linię, chce się wspierać. Jeśli ktoś przystąpi do Klubu Rossmann po tym terminie – nic straconego, będzie miał dwa tygodnie na wybranie „swojej” organizacji.

akcja społeczna Instagram niebieska linia Rossmann

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisLogo i księga znaku, czyli parę słów o identyfikacji wizualnej
Rekordowa liczba uczestników marcowego Xperts.PM!

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow