site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Aktorzy i dziennikarze wspierają kampanię społeczną Płuca Polski
8.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Aktorzy i dziennikarze wspierają kampanię społeczną Płuca Polski

Gwiazdy_#WALCZĘOZDROWEPŁUCA

Kampania Płuca Polski już od blisko 4 lat prowadzi działania edukacyjne na temat chorób płuc, m.in. przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) oraz idiopatycznego włóknienia płuc (IPF) i ze swoimi przekazami dotarła już do ponad 20 mln Polaków. Niestety wiedza o tych chorobach jest nadal niewystarczająca, a ich późne rozpoznanie skutkuje przedwczesną śmiercią. Aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat tych schorzeń, do specjalnej akcji #WALCZĘOZDROWEPŁUCA zaproszone zostały gwiazdy filmu, muzyki, sportu oraz dziennikarze. Ambasadorzy zachęcają swoich fanów do badań sprawdzających kondycję płuc poprzez umieszczenia hashtagu kampanii w swoich kanałach społecznościowych.

Zarówno przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) jak i idiopatyczne włóknienie płuc (IPF) to groźne, nieuleczalne choroby, których wczesne rozpoznanie i odpowiednia terapia dają szanse na spowolnienie ich postępu i zachowanie dobrej jakości życia. Natomiast nieleczone prowadzą do niepełnosprawności i przedwczesnej śmierci. Dlatego tak ważne jest budowanie powszechnej świadomości na temat tych schorzeń. Z pomocą przyszły znane osoby, aktorzy i dziennikarze, m.in.: Maja Hirsch, Anna Guzik, Olga Bończyk, Nicole Bogdanowicz, Olga Borys i Laura Samojłowicz, Dariusz Wieteska oraz Anna Popek.

Każda z tych osób umieściła na swoim Instagramie i/lub Facebooku zdjęcie, które ma motywować do zbadania stanu płuc. Ambasadorzy publikują również wyniki testu pojemności płuc, wykonane przy użyciu pikflometru, czyli urządzenia, które w prosty sposób pozwala określić maksymalne natężenie przepływu powietrza przez drogi oddechowe podczas maksymalnie nasilonego wydechu. Wynik tego badania, które można wykonać samemu w domu, wskaże na ewentualne ryzyko wystąpienia chorób płuc.

Celem zaangażowania Ambasadorów, prezentujących hasztag #WALCZĘOZDROWEPŁUCA w mediach społecznościowych, jest budowanie świadomości i dotarcia z przekazem wśród rożnych grup odbiorców, a także w różnym wieku. Organizatorzy akcji zwracają ich uwagę na możliwość zachorowania oraz podkreślając istotę wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Są one pierwszym krokiem w diagnostyce chorób płuc, dając szansę na wczesne rozpoznanie choroby i wdrożenie odpowiedniej terapii.

Przewlekła obturacyjna choroba płuc to schorzenie układu oddechowego, polegające na występowaniu utrwalonego zwężenia oskrzeli, które zmniejsza przepływ powietrza, powodując trudności z oddychaniem, co odczuwane jest przez chorego jako duszność. Na POChP szczególnie narażone są osoby palące papierosy. W Polsce z tego powodu rocznie umiera ok. 17 tys. osób. Jest to jedna z głównych przyczyn zgonów w Polsce i na świecie. Choroba często rozpoznawana jest dopiero w bardzo zaawansowanym stadium, gdyż chory zbyt późno zgłasza się do lekarza specjalisty, myląc jej objawy z dolegliwościami, które towarzyszą procesowi starzenia się, np. niższa wydolność fizyczna.

Idiopatyczne włóknienie płuc jest rzadką, postępującą i ostatecznie prowadzącą do śmierci chorobą płuc, która atakuje miąższ i pęcherzyki płucne. Przyczyna IPF nie jest znana i jak dotąd, nie ma możliwości wyleczenia tej choroby. Z powodu rzadkiego występowania, jest rozpoznawana zbyt późno lub mylona z innymi chorobami, co znacznie opóźnia rozpoczęcie leczenia, a stracony czas może przyspieszyć śmierć chorego. Od wystąpienia pierwszych objawów do rozpoznania choroby mijają średnio 1-2 lata.

Do akcji może przyłączyć się każdy, publikując w social mediach swoje zdjęcie z hasztagiem #WALCZĘOZDROWEPŁUCA.

kampania społeczna promocja zdrowia zdrowie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMarka w dobie internetu – 3 kroki ułatwiające ochronę i zarządzanie reputacją firmy
Konsument kupuje nie tylko produkt, lecz także wykreowane przez producentów pozytywne emocje

Podobne wpisy:

  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow