1 grudnia odbyła się premiera najnowszej kampanii świątecznej Allegro. Tym razem firma postanowiła stworzyć świąteczny teledysk z udziałem polskich gwiazd m.in. Julii Wieniawy, Arka Kłusowskiego oraz Mery Spolsky. Klip został zrealizowany dzięki wykorzystaniu platformy 360 stopni.
Co zawiera nagranie?
Materiał przedstawia trójkę artystów wykonujących piosenkę pt. “Wspólna chwila”. Celebryci są otoczeni świąteczną scenerią m.in. choinką z prezentami, które w bezpośredni sposób nawiązują do dokonywania zakupów na platformie. Twórcy klipu zwracają jednak uwagę, że podczas świąt to nie rzeczy materialne są najistotniejsze, lecz chwile spędzone z najbliższymi, co przekłada się na hasło kampanii, które brzmi: “Najważniejszy jest czas z bliskimi”.
Czym zaskakuje najnowsza kampania?
Oprócz niestandardowego pomysłu aktywność marki wyróżnia się także wykonaniem. Nie licząc widocznych w klipie artystów, do projektu zostali zaproszeni także tik tokerzy: Oliwia Misztal, Mrs. Lillyy, Kompleksiaraxx oraz TwinsSStylee, których działania będzie można zobaczyć na Tik Toku.
Poza tym to, co najbardziej odróżnia obecną reklamę marki od jej poprzednich realizacji, jest oprawa techniczna. Tym razem przedstawiciele Allegro postanowili wykorzystać kamerę, umieszczoną na specjalnej platformie 360 stopni. Ponadto, twórcy wykorzystali hologram, w którym pojawia się Julia Wieniawa, a okazjonalnie możemy również dostrzec świetlisty pył, materializujący różne przedmioty. Co więcej, artyści biorący udział w teledysku, są pokazani w wielu odsłonach, dzięki zastosowaniu multiplikacji. Cały efekt sprawia, że odbiorcy mogą przekonać się, jak przenika między sobą rzeczywistość online i offline.
Jak odbiorcy zareagowali na pomysł Allegro?
Teledysk został opublikowany na YouTubie, gdzie obejrzało go ponad 230 tys użytkowników, z czego polubiło go ponad 1000 osób. W komentarzach internauci odnieśli się do udziału artystów, szczególnie komplementując występ Mary Spolsky, domagając się zarazem jej większego udziału w projekcie. Niektórzy odbiorcy negowali występ Julii Wieniawy, twierdząc, że aktorka zbyt często występuje w projektach reklamowych. Pojawiły się również głosy, że tegoroczne działania świąteczne są nietrafione. Internauci sugerują, że poprzednie kreacje marki były lepsze, czego przejawem jest ponad 600 negatywnych reakcji na najnowszy klip.
Co jeszcze twórcy zaproponowali odbiorcom?
Oprócz niezwykłego teledysku oraz działań kontynuacyjnych w medium społecznościowym pracownicy Allegro udostępnili specjalny kalkulator, który po dodaniu przez użytkownika odbiorcy i czasu, jaki chce poświęcić przygotowaniu świątecznego prezentu, mechanizm zaproponuje odpowiedni upominek. Dodatkowo, już wkrótce będzie można wysłuchać podcastów oraz spotów świątecznych na kanałach takich twórców jak: Dwóch Typów Podcast, Karolina Sobańska, Vogule Poland, Kolega Ignacy, TuOkuniewska, Rock i Borys i Słuchowisko.
To jeszcze nie wszystko, marka wraz z Onetem stworzyła podcast, w którym profiler Jan Gołębiowski w każdym odcinku pomaga innej osobie (Annie Dereszowskiej, Odecie Moro i Łukaszowi Grassowi) w dopasowaniu prezentu dla obdarowywanego. Audycja składa się z trzech części, z którymi można się zapoznać na stronie internetowej Onetu oraz kanale YouTube.
Warto zwrócić uwagę na odmienny zamysł marki w stosunku do poprzednich reakcji świątecznych. W ubiegłych latach reklamy przyjmowały charakter krótkiego filmiku, w którym brali udział nieznani aktorzy, akcentując obecność firmy w nagraniach. Jednak tym razem specjaliści ds. marketingu Allegro postawili na teledysk z udziałem znanych osób, marginalizując znaczenie marki w spocie, zarazem dodając specjalny kalkulator oraz podcasty wspierające w trafnym dokonywaniu zakupów.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Free-Photos/Pixabay
Komentarze: brak