site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Amazon boryka się z plagą fałszywych recenzji
11.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Amazon boryka się z plagą fałszywych recenzji

christian-wiediger-rymh7EZPqRs-unsplash

W wyniku dziennikarskiego śledztwa przeprowadzonego przez “Financial Times”, największy na świecie sklep internetowy usunął blisko 20 tysięcy fałszywych recenzji, które w większości zachwalały towary chińskich producentów. 

Dziennikarze brytyjskiej gazety, zajmującej się tematyką gospodarczą i finansową, wzięli pod lupę czołowych recenzentów lokalnej wersji Amazona w Wielkiej Brytanii. Przeprowadzone przez nich śledztwo wykazało, iż producenci uknuli spisek wraz z opiniodawcami. Ci drudzy, w zamian za przyjmowanie darmowych towarów, wystawiali firmom pozytywne komentarze oraz 5-cio gwiazdkowe oceny.

Wśród 10 najaktywniejszych recenzentów, aż 7 z nich stosowało nieuczciwe praktyki związane z fałszywymi opiniami. Rekordzistą okazał się niejaki Justin Fryer, który publikował je raz na 4 godziny. W wyniku barteru nabył on m.in. pochodzący z Chin sprzęt elektroniczny, pojazdy elektryczne czy urządzenia do ćwiczeń fizycznych, które następnie sprzedawał na eBayu. Dzięki temu działaniu w ciągu ostatnich 3 miesięcy odniósł on korzyści finansowe przekraczające kwotę 20 tysięcy funtów.

Fryer, po kontakcie ze strony redaktorów dziennika, usunął historię swoich komentarzy i jednocześnie wyparł się współpracy z chińskimi producentami. Kolejni recenzenci z czołówki tych najpopularniejszych również pozbyli się swoich opinii, inny zaś po zdemaskowaniu nieetycznych praktyk zmienił swoje imię, nazwisko oraz zdjęcie profilowe.

Brytyjski dziennik, powołując się na dane firmy Fakespot, twierdzi, że obecnie na Amazonie fałszywych recenzji w kategorii elektronika może być aż 61%, wśród produktów kosmetycznych 63%, a w obszarze suplementów diety i witamin 64%.

W odpowiedzi na wyniki śledztwa, Amazon usunął z platformy prawie 20 tysięcy nieprawdziwych recenzji napisanych przez wspomnianych 7 nieuczciwych użytkowników.

Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Christian Wiediger/Unsplash

Amazon

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPandemia zmieniła nawyki konsumenckie Polaków
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?

Podobne wpisy:

  • lines-g0e83e83b1_1280
    Trójwymiarowy, wirtualny świat metawersum przyniesie nowe zagrożenia. Dotychczasowe metody kontroli i nadzoru mogą się okazać nieskuteczne
  • austin-distel-Imc-IoZDMXc-unsplash
    Amazon czy własny e-commerce? W co lepiej zainwestować?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow