site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Ankiety, gry i rozszerzona rzeczywistość - Facebook wprowadza nowe, interaktywne reklamy
2.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Ankiety, gry i rozszerzona rzeczywistość – Facebook wprowadza nowe, interaktywne reklamy

neonbrand-I6wCDYW6ij8-unsplash

Mniej słów, więcej interakcji – tak można przedstawić działania, które podjęła platforma, odpowiadając na potrzeby użytkowników. Badania pokazują, że aż 60% firm korzysta z interaktywności konkurencyjnej aplikacji – Instagrama, angażując potencjalnych konsumentów w nowy i niekonwencjonalny sposób. W ofercie Facebooka mają znaleźć się filmy wideo z krótkimi ankietami, grywalne reklamy oraz treści oparte na rozszerzonej rzeczywistości. 

źródło: socialmediatoday.com

Facebook na swojej stronie oświadczył, że społeczność oczekuje uwzględniania jej potrzeb w przyszłych kampaniach promocyjnych wielkich firm. Chciałaby mniej słów, więcej GIF-ów, relacji na żywo, emotikon, filtrów twarzy i naklejek. Wielkie marki i internetowa społeczność stają się jednym, spójnym organizmem, co zmienia jednokierunkową formę reklamy w żywy dialog, wciąż napędzany kreatywnością.

Stary-nowy pomysł

W marcu bieżącego roku Instagram umożliwił w Stories wstawianie krótkich ankiet. Był to sukces, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników. Dlatego Facebook poszedł w jego ślady, wprowadzając możliwość odpowiadania na zadane pytania w wyświetlanym wideo.

źródło: theverge.com

Ankiety w reklamach nie tylko zwiększają ruch na stronie, ale także pozwalają użytkownikom na interakcje, wówczas wyświetlają im się dodatkowe informacje o marce i produkcie. Zachęcają również do dalszego udostępniania posta lub oznaczania swoich znajomych.

Facebook oświadczył, że ​​pierwsze dane pochodzące z wersji beta nowej formy reklamy znacząco wpłynęły na wzrost konwersji na stronie, co odnotowały testujące ją marki. Przykładem może być kanał E!, który używał tego rodzaju reklam na platformie podczas kampanii promującej program “Total Bellas”, gdzie świadomość marki wzrosła o 1,6 raza. Starszy dyrektor marketingowy stacji potwierdził, że zabawa i interakcja z widzami przyczyniły się do ich zaangażowania i sukcesu czwartego sezonu.

Wykonaj makijaż z wirtualną rzeczywistością

Najpopularniejszy serwis społecznościowy rozszerza również swoje narzędzia reklamowe o AR, które testuje z wybranymi firmami kosmetycznymi w Stanach Zjednoczonych. 63% ankietowanych stwierdziło, że wypróbowało już nową technologię.

Reklama z użyciem wirtualnej rzeczywistości, którą Bobbi Brown Cosmetics przetestowało na swoim nowym produkcie Luxe Matte Lip Color, podwoiła liczbę zamówień. Użytkownicy, którzy widzieli wideo w rozszerzonej rzeczywistości, chętniej dzielili się postem ze swoimi znajomymi.

Zarządcy Facebooka powiedzieli, że wraz z WeMakeUp stworzyli reklamy, które umożliwiły konsumentom wirtualnie wypróbować różne odcieni szminki. Kampania wideo odnotowała zwiększenie liczby kliknięć o 53%, a 38% użytkowników dokonało zakupu. Natomiast zauważono 7,9-punktowy wzrost świadomości marki.

źródło: socialmediatoday.com
Zagraj w reklamę

W sierpniu zeszłego roku Facebook wprowadził grywalne reklamy, jako ułatwienie dla sprzedawców, aby umożliwić potencjalnym graczom wypróbowanie wybranych pozycji przed ich zakupem. Firma Warner Bros. wykorzystała nową formę promocji do zwiększenia liczby pobrań aplikacji “Game of Thrones: Conquest”. Ilość instalacji gry była wyższa o 87,5% w porównaniu z tradycyjną reklamą.

W międzyczasie Vans stworzył kampanię w formie gry, w której użytkownicy mogli poprowadzić deskorolkarza Steve’a Van Dorena po wskazanej trasie, po drodze zbierając prezenty. To spowodowało wzrost o 4,4% w przypadku kliknięcia w reklamę.

źródło: socialmediatoday.com

Mark D’Arcy, marketingowy wiceprezes Facebooka oraz dyrektor kreatywny powiedział, że reklama musi zostać naprawdę dobrze przemyślana i przygotowana lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej, aby była bardziej trafna i satysfakcjonująca dla osób, do których jest skierowana. Według niego wprowadzenie ankiet, AR i grywalnych wideo jest świetnym przykładem bardziej interaktywnych i zabawnych sposobów na zaciekawienie, informowanie, a także komunikowanie się z odbiorcami.

Powyższe narzędzia mogą być świetnym sposobem na maksymalizację wydajności działań marek i na pewno warto je rozważyć, zarówno w obecnych, jak i przyszłych kampaniach.

Autor tekstu: Paulina Grabara

AR Facebook grywalna reklama nowość reklamy rozszerzona rzeczywistość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisOX Media i Medaliści Mistrzostw Europy – inspirująca współpraca pro bono!
Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy muszą zmienić funkcję

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow