Mniej słów, więcej interakcji – tak można przedstawić działania, które podjęła platforma, odpowiadając na potrzeby użytkowników. Badania pokazują, że aż 60% firm korzysta z interaktywności konkurencyjnej aplikacji – Instagrama, angażując potencjalnych konsumentów w nowy i niekonwencjonalny sposób. W ofercie Facebooka mają znaleźć się filmy wideo z krótkimi ankietami, grywalne reklamy oraz treści oparte na rozszerzonej rzeczywistości.

Facebook na swojej stronie oświadczył, że społeczność oczekuje uwzględniania jej potrzeb w przyszłych kampaniach promocyjnych wielkich firm. Chciałaby mniej słów, więcej GIF-ów, relacji na żywo, emotikon, filtrów twarzy i naklejek. Wielkie marki i internetowa społeczność stają się jednym, spójnym organizmem, co zmienia jednokierunkową formę reklamy w żywy dialog, wciąż napędzany kreatywnością.
Stary-nowy pomysł
W marcu bieżącego roku Instagram umożliwił w Stories wstawianie krótkich ankiet. Był to sukces, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników. Dlatego Facebook poszedł w jego ślady, wprowadzając możliwość odpowiadania na zadane pytania w wyświetlanym wideo.

Ankiety w reklamach nie tylko zwiększają ruch na stronie, ale także pozwalają użytkownikom na interakcje, wówczas wyświetlają im się dodatkowe informacje o marce i produkcie. Zachęcają również do dalszego udostępniania posta lub oznaczania swoich znajomych.
Facebook oświadczył, że pierwsze dane pochodzące z wersji beta nowej formy reklamy znacząco wpłynęły na wzrost konwersji na stronie, co odnotowały testujące ją marki. Przykładem może być kanał E!, który używał tego rodzaju reklam na platformie podczas kampanii promującej program “Total Bellas”, gdzie świadomość marki wzrosła o 1,6 raza. Starszy dyrektor marketingowy stacji potwierdził, że zabawa i interakcja z widzami przyczyniły się do ich zaangażowania i sukcesu czwartego sezonu.
Wykonaj makijaż z wirtualną rzeczywistością
Najpopularniejszy serwis społecznościowy rozszerza również swoje narzędzia reklamowe o AR, które testuje z wybranymi firmami kosmetycznymi w Stanach Zjednoczonych. 63% ankietowanych stwierdziło, że wypróbowało już nową technologię.
Reklama z użyciem wirtualnej rzeczywistości, którą Bobbi Brown Cosmetics przetestowało na swoim nowym produkcie Luxe Matte Lip Color, podwoiła liczbę zamówień. Użytkownicy, którzy widzieli wideo w rozszerzonej rzeczywistości, chętniej dzielili się postem ze swoimi znajomymi.
Zarządcy Facebooka powiedzieli, że wraz z WeMakeUp stworzyli reklamy, które umożliwiły konsumentom wirtualnie wypróbować różne odcieni szminki. Kampania wideo odnotowała zwiększenie liczby kliknięć o 53%, a 38% użytkowników dokonało zakupu. Natomiast zauważono 7,9-punktowy wzrost świadomości marki.

Zagraj w reklamę
W sierpniu zeszłego roku Facebook wprowadził grywalne reklamy, jako ułatwienie dla sprzedawców, aby umożliwić potencjalnym graczom wypróbowanie wybranych pozycji przed ich zakupem. Firma Warner Bros. wykorzystała nową formę promocji do zwiększenia liczby pobrań aplikacji “Game of Thrones: Conquest”. Ilość instalacji gry była wyższa o 87,5% w porównaniu z tradycyjną reklamą.
W międzyczasie Vans stworzył kampanię w formie gry, w której użytkownicy mogli poprowadzić deskorolkarza Steve’a Van Dorena po wskazanej trasie, po drodze zbierając prezenty. To spowodowało wzrost o 4,4% w przypadku kliknięcia w reklamę.

Mark D’Arcy, marketingowy wiceprezes Facebooka oraz dyrektor kreatywny powiedział, że reklama musi zostać naprawdę dobrze przemyślana i przygotowana lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej, aby była bardziej trafna i satysfakcjonująca dla osób, do których jest skierowana. Według niego wprowadzenie ankiet, AR i grywalnych wideo jest świetnym przykładem bardziej interaktywnych i zabawnych sposobów na zaciekawienie, informowanie, a także komunikowanie się z odbiorcami.
Powyższe narzędzia mogą być świetnym sposobem na maksymalizację wydajności działań marek i na pewno warto je rozważyć, zarówno w obecnych, jak i przyszłych kampaniach.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak