site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Apel linii lotniczych KLM - podróżuj pociągiem. Kampania społeczna Fly Responsibility
30.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Apel linii lotniczych KLM – podróżuj pociągiem. Kampania społeczna Fly Responsibility

KLM-B777-200

Holenderskie linie lotnicze promują zaskakujące rozwiązanie swoim pasażerom. Wszystko po to, aby ich edukować i angażować w proces zmiany. Proekologiczne rozwiązania w transporcie lotniczym wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju.

Niecodzienny komunikat wystosował CEO KLM Pieter Elbers do wszystkich podróżujących, w którym apeluje do podejmowania odpowiedzialnych decyzji przy wyborze środka transportu. Odradza on latanie samolotem i namawia na jazdę pociągiem. Przesłanie jest częścią akcji Fly Responsibility prowadzonej na szeroką skalę przez KLM Royal Dutch Airlines.

Spot promujący kampanię proekologiczną, prezentuje widzom stuletnią historię firmy oraz zmiany, jakie zaszły w lotnictwie na przestrzeni lat. Podkreśla także, że kiedyś głównym priorytetem dla całej branży lotniczej było wdrażanie norm bezpieczeństwa, a dziś w trosce o kolejne pokolenia, największym wyzwaniem staje się ochrona klimatu. Narrator zadaje dające do myślenia pytania: Czy wszystkie Twoje spotkania biznesowe muszą odbywać się face to face? Jeśli tak, to zastanów się, jaki środek transportu będzie najmniej szkodliwy dla środowiska. A jeśli musisz już lecieć, to czy możesz dopłacić do biletu wspierając projekt kompensacji CO2?

Transport lotniczy to sektor, w którym zużycie paliw i emisja dwutlenku węgla rosną najszybciej. Boeing 747 w ciągu 24-godzinnego lotu zużywa tyle paliwa, co 247 samochodów przez cały rok. Rejs samolotem do Australii i z powrotem to więcej niż roczna emisja CO2 przeciętnego Polaka. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom wielu organizacji na rzecz ochrony klimatu, rośnie świadomość społeczeństwa, że samolot nie jest przyjaznym środowisku środkiem lokomocji.

Flygskam, czyli “Wstyd przed lataniem”

Każdego roku około 4,6 miliarda podróży odbywa się drogą lotniczą. Z uwagi na rangę problemu, zapoczątkowana w Szwecji idea szybko rozpowszechniła się w całej Europie i ukierunkowuje odbiorców na alternatywne środki transportu. Obecnie coraz więcej osób, zwłaszcza na krótkich trasach, dobrowolnie rezygnuje z podróży samolotem, które odpowiadają za 2,5 % globalnej emisji CO2. Swoją cegiełkę do zrównoważonego lotnictwa dokłada także Unia Europejska, która proponuje opodatkowanie paliwa lotniczego, w celu zminimalizowania liczby lotów.

Małe kroki, duży wpływ, ogromna zmiana

Najbardziej wpływową zmianą na rzecz klimatu jest stosowanie zrównoważonego paliwa, które zmniejsza emisję CO2 z każdego lotu nawet o 85%. Również konkurencyjne linie lotnicze wprowadzają szereg zmian. Przykładem jest inicjatywa United Airlines, które  przeprowadziły tzn. „lot na planetę” między San Francisco a Chicago, w którym wykorzystano ekologiczne paliwa i przedmioty jednorazowego użytku. KLM zaprasza do współpracy wszystkie linie lotnicze, producentów i interesariuszy z branży do połączenia sił. Wspólne działania przyspieszą proces produkcji biopaliw, odnowę flot, a tym samym wpłyną korzystnie na stan środowiska.

Kampania Fly Responsibility skierowana jest do całej branży lotniczej, jak i do podróżnych. 
Holenderski przewoźnik stosuje innowacyjne podejście do angażowania pasażerów w proces zmiany, a tym samym sugeruje podejmowanie odpowiedzialnych i zrównoważonych decyzji dotyczących podróży lotniczych. 

Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem mediów, organizacji proekologicznych, jak i samych pasażerów. Na stronie internetowej utworzonej specjalnie na potrzeby projektu przewożnik wskazuje jasne cele i strategie, które będzie realizował w ramach kampanii. Spot reklamowy wspierający kampanię ma już 51 413 wyświetleń na Youtube.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Źródło zdjęcia głównego: www.airlinequality.com

eko kampania kampania edukacyjna kampania społeczna reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPodróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS
Twitter będzie transmitował Igrzyska Olimpijskie

Podobne wpisy:

  • pexels-wendy-wei-3973973
    Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow