W ostatnią środę, 5 lutego, na facebookowe konto pizzerii Avocado włamał się cyberprzestępca, który opublikował obrażający klientów post. Sprawa szybko stała się viralem, krążącym na Facebooku. Z szokującego wpisu, inne marki znalazły sposób na rozreklamowanie swoich firm.
„DLA WSZYSTKICH KTÓRYM NIE SMAKUJE NASZE JEDZENIE. NIE PODOBA SIĘ TO WYP******AĆ!!!” – ten nietypowy komunikat wywołał ogromne poruszenie w sieci. W ciągu kilku godzin internauci zareagowali na niego kilka tysięcy razy, a skomentowało kilkaset użytkowników. Osoba zarządzająca profilem przeworskiej restauracji miała problem z usunięciem nietypowego przekazu, ponieważ haker nie tylko zmienił hasło i włamał się na prywatne konto administratora, ale również próbował od niego wyłudzić pieniądze, prosząc o podanie kodu BLIK.

Niecodzienny post stał się świetnym narzędziem dla marek, które dzięki temu incydentowi postanowiły zwiększyć swoje zasięgi. Oto najciekawsze wpisy.
Po kilku godzinach post został usunięty ze strony pizzerii. Wydarzenie, mimo że kontrowersyjne, zostało wykorzystane przez inne marki w dość użyteczny sposób. Warto jednak postarać się o to, by nasze profile były jak najlepiej zabezpieczone, a każdy incydent cyberprzestępstwa zgłaszany zarówno administratorom portalu, jak i policji.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak