site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
16.10.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Automatyzacja w e-commerce. Korzyści dla małych i średnich przedsiębiorców

campaign-creators-OGOWDVLbMSc-unsplash

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z mnóstwem pracy. Mali i średni przedsiębiorcy muszą zazwyczaj sami zadbać o marketing i komunikację z klientem, a nawet realizację zamówień i wysyłkę. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji do e-biznesu, bez względu na jego skalę, może okazać się rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić nie tylko czas, ale też zobaczyć wymierne korzyści w postaci zadowolonych i powracających klientów. Jak zatem budować zaufanie i lojalność konsumentów za pomocą narzędzi automatyzacji?

W razie wątpliwości, postaw na marketing

Ilość narzędzi do automatyzacji procesów w e-commerce może przytłoczyć, zwłaszcza przedsiębiorcę na początku drogi. Warto jednak przyjrzeć się tym aspektom biznesu, które nie działają, mogłyby być bardziej wydajne lub zajmują za dużo czasu. Na początku przygody z rozwiązaniami tego typu korzyści na pewno przyniosą narzędzia do automatyzacji marketingu. To doskonały punkt wyjścia, zwłaszcza że użytkownicy wolą otrzymywać od firm informacje drogą mailową, niż za pomocą jakiegokolwiek portalu społecznościowego. Poczta e-mail pozostaje elastycznym i niemal uniwersalnym medium do przesyłania wiadomości. Jest prosta w obsłudze i uniwersalna pod względem grupy wiekowej, która jej używa, a jednocześnie wciąż pozostaje jednym z głównych narzędzi komunikacji w szybko zmieniającym się cyfrowym świecie. Z tego względu e-mail marketing nie może być pomijany. Rozwiązanie to pozwala segmentację klientów oraz wysyłanie im spersonalizowanych wiadomości, bez względu na to, na jakim etapie relacji z marką są w danym momencie.

Personalizacja kolejnym krokiem do sukcesu

Aż 71% konsumentów oczekuje, że firmy będą oferowały personalizację. Według danych McKinsey, 40% firm, które wdrożyły personalizację, odnotowuje większe przychody, co podkreśla bezpośrednią korelację między personalizacją a sukcesem biznesowym. Personalizacja tych działań może zwiększyć współczynnik otwarć wysyłanych do klientów maili nawet o 50%, co przełoży się także na zwrot z inwestycji.

Przedsiębiorcy widzą korzyści                          

80% małych i średnich przedsiębiorców w Polsce uważa e-mail marketing za najskuteczniejszą formą marketingu internetowego i ceni go bardziej niż promocję w mediach społecznościowych. Z kolei już 82% marketerów wykorzystuje mailing w swoich strategiach marketingowych, uznając to narzędzie za skuteczne pod względem docierania do klientów i angażowania ich. Zautomatyzowane wiadomości e-mail mogą znacznie odciążyć właścicieli biznesów. W połączeniu z segmentowanymi listami e-mailowymi, mogą zagwarantować dostarczenie spersonalizowanych wiadomości do potencjalnych i obecnych klientów w najlepszym możliwym momencie, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji.

Decydując się na wdrożenie rozwiązań z zakresu automatyzacji marketingu, warto sięgnąć po narzędzia oferujące jak najlepsze rezultaty. Takie rozwiązania powinny zapewniać segmentację w czasie rzeczywistym, posiadać wbudowane zautomatyzowane przepływy wiadomości e-mail, analizy predykcyjne i gwarantować kompleksowe wsparcie techniczne. Celem nadrzędnym powinno być umożliwienie sprzedawcom zwiększenia konwersji i wzrostu przychodów. W rezultacie firmy mogą dostarczać spersonalizowane doświadczenia, które sprzyjają długoterminowym relacjom z klientami.


Źródła:
McKinsey Next in Personalization 2021 Consumer Survey
Ecommerce Marketing Automation for Dummies | Klaviyo
Raport Email Marketing Automation I narzędzia wspierające marketera
Marketing Research Chart: How do customers want to communicate?

Źródło zdjęcia głównego: Campaign Creators/Unsplash

automatyzacja e-commerce
Poprzedni wpisEwolucja współczesnego biznesu: konsumenci coraz chętniej kupują w sieci nie tylko produkty, ale i usługi
Wraca Imagination Day – największa międzynarodowa konferencja dla branży kreatywno – marketingowej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow