Zarząd PMPG Polskie Media S.A. podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego swojej spółki zależnej AWR „Wprost” wydawcy portalu wprost.pl i tygodnika „Wprost”. Od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020 roku.
Decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców. Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.
Biorąc pod uwagę opisaną sytuację oraz prognozy związane z rozwojem Epidemii podjęto decyzję o rezygnacji z wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”. Rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza jednak rezygnacji z przygotowywania jego elektronicznej/cyfrowej wersji. Nowe e-wydania tygodnika pojawią się w zaktualizowanej wersji i formacie.
– Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca „Wprost”. – Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną. Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia. Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy. Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać – dodaje.
Bieżące, cyfrowe wydanie „Wprost” jest dostępne na stronie, jak również w aplikacjach mobilnych dostępnych w Google Play i AppStore oraz kioskach z e-wydaniami: nexto.pl, e-kiosk.pl, e-gazety.pl, eprasa.pl, publio.pl, kiosk24.pl oraz publico24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Roman Kraft/Unsplash
Komentarze: brak