Powrót do podstaw – tak brzmiał temat przewodni kolejnej już, 6. edycji Marketing Progress we Wrocławiu. To były dwa dni pełne inspiracji i przykładów na to, że wiele tradycyjnych form i narzędzi marketingowych można we współczesnych warunkach przekształcić w niesamowite efekty.
18 i 19 października we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty odbyła się kolejna odsłona konferencji organizowanej przez agencję reklamową MIND. Tegoroczny temat prelekcji obejmował podstawowe, sprawdzone sposoby na prowadzenie działań promocyjnych, reklamowych i wizerunkowych, a także wykorzystanie ich za pomocą nowoczesnych metod. Na scenie pojawiło się wielu ekspertów, a każdy z nich zaprezentował ciekawą i rozszerzająca zakres możliwości wiedzę, case study lub inspiracje.
Kotarbiński podbija scenę
Jednym z prelegentów podczas pierwszego dnia konferencji był Jacek Kotarbiński (znany w branży ekspert w dziedzinie marketingu strategicznego oraz ekonomista). Opowiedział o trzech siłach, które napędzają wzrost efektów w biznesie – autentyczności, innowacji, a także o zmianie. Poradził, aby tworzone przez ekspertów reklamy nie wyglądały… właśnie jak reklamy! Wówczas efekt ich oddziaływania będzie znacznie korzystniejszy. Wskazał wszystkim nam znane już emocje oraz unikanie banału, jako ważne czynniki w marketingu.
Niemniej zaskoczył uczestników zaprezentowaniem reklamy na przekór wskazanym przez siebie wyznacznikom. Stwierdził, że są przypadki trudnych branż, gdzie przekaz mocno uproszczony, a wręcz kiczowaty może naprawdę dobrze zapaść w pamięć. O jakiej reklamie mowa? Zobaczcie sami.
Reklamy, reklamy i jeszcze raz wideo
Dariusz Zatorski, reżyser filmów reklamowych, zasypał widownię masą inspirujących realizacji filmowych, które wniosły w świat marketingu wiele często wykorzystywanych motywów i technik. Można było przypomnieć sobie liczne przykłady dobrych realizacji sprzed nawet kilkunastu lat. Jako wzór silnego insightu wskazał uczestnikom konferencji reklamę marki Nike z Cristiano Ronaldo.
O rozwoju form wideo opowiedział również Jarek Boliński, producent filmów i dyrektor zarządzający Propeller Film. Na podstawie reklam z branży samochodowej przedstawił, jak mocno ewoluował przekaz wizualny bazując na poszczególnych elementach, między innymi takich jak muzyka, efekty dźwiękowe czy efekty specjalne.
Ludzki brak racjonalności
Podczas drugiego dnia wydarzenia, prof. dr hab. Dariusz Doliński z SWSP we Wrocławiu, opowiedział o bardzo ciekawym zachowaniu działań marketingowych wielu konsumentów. Omówił nadwyraz często pojawiającą się irracjonalność w podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych.
Jednym z wielu przykładów był voucher rozesłany do potencjalnych odbiorców oferty. Informacje użyte w przekazie były dwie: jedna wskazywała, że voucher to 20 zł upustu na zakup biletu, druga mówiła o jego wartości równoważnej 20 zł. W efekcie czego “kupon wart 20 zł” był realizowany znacznie częściej, gdyż konsumentom wydawało się, że utracą równowartość kwoty, jeśli nie skorzystają z okazji. Marketingowy cel był taki sam, a jednak w praktyce lepiej sprawdziła się druga opcja.
Działania influencerów od kuchni
Kolejnym prelegentem, o którym warto wspomnieć był Rafał Masny z grupy Abstra, znanej z kanałów prowadzonych na portalu YouTube. Przedstawił uczestnikom historię powstania pomysłu na biznes, o wzlotach i upadkach. Opowiedział o tym, co się sprawdza w działaniach influencerów, którzy jak Abstra, zaczynają kręcić wideo oraz o jego mocy, która wciąż nie słabnie, a oglądających jest coraz więcej. Kolejny raz udowodnił tym, że teoria związana z lepszymi zasięgami filmów i ciekawego contentu jest prawdziwa.
Strona idealna
Specjaliści z Two Heads, Krzysztof Wyka oraz Oskar Biernacik, opowiedzieli podczas swojego wystąpienia jak stworzyć stronę www, która działa prawidłowo i spełnia wszystkie najważniejsze wymogi. Zarówno te techniczne, wizualne, jak i z zakresu User Interface. Dobrze skonstruowana mapa strony, odpowiednio dobrane zdjęcia i grafiki, a także optymalizacja/SEO to jedne z bardzo ważnych elementów. Jeśli któryś zostanie pominięty albo błędnie dostosowany, użytkownik może nie dotrzeć we właściwy sposób do wszystkich zakątków naszej oferty.
Trudno opisać ogrom wiedzy, jaki przekazali wszyscy prelegenci, dlatego powyżej wymienionych zostało zaledwie kilku z nich. Pozostaje zachęcić do udziału w kolejnej edycji tego wydarzenia za rok, gdyż warto przyswoić tyle wartościowych inspiracji i ciekawych przykładów, spotkać grono doświadczonych ekspertów oraz wziąć udział w doszkalających warsztatach.
Komentarze: brak