site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Bądź moimi oczami - pomóż niedowidzącym na całym świecie za pomocą prostej aplikacji!
12.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Bądź moimi oczami – pomóż niedowidzącym na całym świecie za pomocą prostej aplikacji!

Blind user - Home Screen 3

Be My Eyes powstało z myślą o osobach niewidomych oraz mających problemy ze wzrokiem. Za jego pośrednictwem można poprosić o pomoc, bądź udzielić jej komuś na odległość poprzez rozmowy wideo. Wystarczy kilka kliknięć, aby zrobić dla drugiej osoby coś dobrego!

Aplikacja Be My Eyes została stworzona, aby wspierać w codziennym funkcjonowaniu osoby niewidome, bądź niedowidzące. Łączy ich z widzącymi wolontariuszami, którzy mogą pomóc w codziennych, zazwyczaj pozornie prostych czynnościach, lecz nie tak łatwych dla osób z niepełnosprawnością, takich jak odczytanie daty ważności, odróżnienie koloru ubrania czy sprawdzenie sygnalizacji świetlnej. Jej premiera dla systemu iOS odbyła się w 2015 roku, a wersja dla Androida powstała dwa lata później. Niemniej, z roku na rok robi się coraz popularniejsza, również w Polsce.

Jak działa?

Logując się mamy możliwość wyboru, czy jesteśmy wolontariuszami skorymi do pomocy, czy niewidomi lub niedowidzący. W przypadku wybrania pierwszej opcji, wyraża się zgodę na przychodzące połączenia. Potrzebujący, w razie problemu, łączy się z dostępnym pomocnikiem poprzez rozmowę wideo, aby komunikować się z nim bezpośrednio i wspólnie wykonać daną czynność, np. poszukać jakiegoś przedmiotu, rozróżnić kolor bądź pomóc w odnalezieniu się w nowej lokalizacji.

źródło: play.google.com

Coraz więcej chętnych!


Obecnie aplikacja zebrała w swojej bazie już ponad 2 mln ochotników gotowych do pomocy, co jest ogromną liczbą w stosunku do ok. 140 tysięcy potrzebujących. Działa w 150 krajach i jest przetłumaczona na 180 różnych języków. Przy logowaniu jest możliwość wyboru nawet kilku, w których jesteśmy w stanie się porozumieć. Be My Eyes jest darmowe, dostępne na systemy Android oraz iOS, dla użytkowników od 17 roku życia.

Dlaczego powstała taka aplikacja?

Jej twórcą jest Hans Jørgen Wiberg, pochodzący z Danii, który sam jest osobą niedowidzącą. Pomysł stworzenia takiego narzędzia powstał w 2012 roku, a zrealizowano go 3 lata później. Autor uważał, że technologia połączeń wideo może być wykorzystana do wirtualnej pomocy we współpracy z grupą wolontariuszy. W ten sposób odciążyć można przyjaciół oraz rodzinę, sprawiając, że osoba ze słabszym wzrokiem staje się bardziej samodzielna.

Pomysł ten odniósł duży sukces i zdobył wiele nagród. W 2018 roku oficjalnym partnerem aplikacji został Microsoft. Uruchomiono wówczas funkcję specjalistycznej pomocy poprzez kontakt z jej przedstawicielami w celu uzyskania odpowiedniej obsługi klienta. W 2019 roku podjęto również współpracę z firmą Google.

„#BeMyEyes is very helpful in my life. I can do my activities much better, because I have somebody to read information and find lost objects. I believe #volunteers and #VisuallyImpaired people have an interrelation: one part complete the other.” – Francisco, #blind user, Brazil. pic.twitter.com/FVxSsyMDF0

— Be My Eyes (@BeMyEyes) 31 lipca 2019

„I think #BeMyEyes is a wonderful tool for anybody who’s visually impaired, and it’s a unique way to connect and meet new people.” – Michael, #blind user from USA #BeMyEyesApp #CommunityStories pic.twitter.com/JyZ8vVIRqY

— Be My Eyes (@BeMyEyes) 17 lipca 2019

Be My Eyes spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem przez użytkowników zarówno wolontariuszy, jak i ludzi znajdujących się w potrzebie. Jak widać na powyższych grafikach, np. w wypowiedzi Francisco z Brazylii, jest to przydatna aplikacja, która znacznie ułatwia wykonywanie domowych czynności, a on sam jest bardzo wdzięczny ludziom za udzielaną pomoc. Natomiast niewidomy Michael z USA twierdzi, że jest to też świetny sposób na nawiązywanie relacji i poznawanie nowych ludzi.

Autor tekstu: Anna Sroka
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe / bemyeyes.com

aplikacja mobilna aplikacje kampania społeczna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPolskie sklepy internetowe sprzedają na Instagramie
„1939 na żywo”, czyli II Wojna Światowa w social mediach

Podobne wpisy:

  • pexels-wendy-wei-3973973
    Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • jonas-leupe-wK-elt11pF0-unsplash
    Smartfonów używamy nawet 5 godzin na dobę. Stan rynku mobile na 2023

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow