Właściciele firm mają szansę zwiększyć zasięg publikowanych postów na Instagramie. Wpisy będą promowane w taki sam sposób, jak reklamy. Nowa funkcja zostanie udostępniona już od 17 czerwca, natomiast promowanie marki w Stories będzie możliwe dopiero za kilka miesięcy.
Zarządcy platformy wdrażają usługę „Paid Partnership”, która umożliwi markom zmianę wpisów influencerów w reklamy. Opcja ma również za zadanie zwiększyć ilość informacji dotyczących wydajności i prowadzonych czynności promocyjnych. Celem wdrożenia unowocześnienia ma być dalsze wzmacnianie współpracy marketingowej na Instagramie, co skutkuje obopólnymi korzyściami. O nowej funkcji wiadomo już od marca.
Przedstawiciele tego medium społecznościowego na swoim blogu napisali: „68% osób twierdzi, że odwiedza Instagram, aby wchodzić w interakcje z influencerami. Dzięki reklamom branded contentowym (funkcja, polegająca na połączeniu reklamy z treściami rozrywkowymi – przyp. red.), firmy mają możliwość opowiadania historii swoich marek głosami twórców, docierania do nowych odbiorców oraz mierzenia wpływu prowadzonych działań”.
Dotychczas marki, aby wypromować swoją firmę, mogły współpracować z influencerami, jednak posty przez nich publikowane, trafiały tylko do tych użytkowników, którzy obserwowali konto osoby dodającej post.
Na razie nie wiadomo czy nowa usługa jest dodatkowo płatna oraz jak będzie wyglądało korzystanie z niej w praktyce, ale jedno jest pewne: wzrost zakresu oddziaływania postu bezpośrednio wpłynie na popularność firmy, a co za tym idzie na wielkość przychodu.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak