site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Black Friday. Najciekawsze pomysły na kampanie z ostatnich lat
29.11.2022  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Black Friday. Najciekawsze pomysły na kampanie z ostatnich lat

artem-beliaikin-49mCO5ZRQDk-unsplash

Black Friday to nie tylko dzień, w którym klienci sklepów mogą liczyć na atrakcyjne obniżki. To również moment, w którym marketerzy mogą wykazać się swoją kreatywnością. Prezentujemy Wam najciekawsze kampanie z okazji Black Friday, które powstały w ostatnich latach.

Black Friday, czyli święto zakupów

Black Friday, czyli symboliczny początek szaleństwa zakupów przed Bożym Narodzeniem, przypada w tym roku 25 listopada. Każdego roku marketerzy prześcigają się w kreatywnych pomysłach na tę okazję. Nie bez powodu – klienci polują na atrakcyjne ceny zarówno online, jak i stacjonarnie i jest to dzień, w którym sprzedaż w sklepie może wzrosnąć nawet kilkukrotnie. Warto odpowiednio przygotować się do “święta zakupów” i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jak robią to największe marki?

E-mail marketing według Apple

Black Friday to idealny czas, aby skorzystać z dotychczasowej bazy klientów. Doskonale wie o tym Apple – w 2018 roku marka postawiła na mailing, który zbudował napięcie na długo przed “dniem zero”. Kampania ruszyła kilka tygodni wcześniej. Korzystający z newslettera klienci otrzymali mailing z zapowiedzią planowanych przez 4 dni obniżek (Friday is just the beginning), a gdy zbliżał się Czarny Piątek, w ich skrzynkach pojawiły się szczegóły ofert.

źródło: smartrmail.com

Ten prosty zabieg pozwolił klientom poczuć się ważnymi dla marki – kto z nas nie docenia faktu otrzymywania specjalnych ofert przed innymi? Dodatkowo, wcześniejsze poinformowanie odbiorców o planowanych obniżkach, zbudowało ciekawość i potrzebę trzymania ręki na pulsie, aby zdążyć z zakupem. E-mail marketing w najprostszym i najlepszym wydaniu.

Allbirds z okazji Black Friday… podwyższył ceny

Dwa lata temu na ciekawy krok zdecydowała się amerykańska marka Allbirds, sprzedająca odzież i obuwie produkowane w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Marka od 2014 roku konsekwentnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju i ograniczania swojego śladu węglowego.

źródło: cnbc.com

W ramach Czarnego Piątku firma postanowiła podnieść ceny wszystkich swoich produktów o 1 dolara, a zysk z “promocji” przekazać na rzecz organizacji Fridays For Future, założonej w 2018 roku przez aktywistkę Gretę Thunberg.

Kohl’s i angażowanie fanów

Śledząc większość kampanii na Black Friday trudno nie odnieść wrażenia, że marki nie wykorzystują w nich do końca potencjału mediów społecznościowych. Social media mają sporą przewagę nad tradycyjnymi mediami – dają możliwość prowadzenia dwukierunkowej komunikacji. Potencjał ten zauważyła i doskonale wykorzystała sieć amerykańskich domów towarowych Kohl’s.

Marka stworzyła kampanię, która miała na celu zbudowanie zaangażowania fanów na swoich profilach. Mechanizm był prosty – Kohl’s podzielił się informacją na temat obniżek, po czym wezwał swoich obserwatorów do działania. W zamian za zamieszczenie komentarza lub udostępnienie posta z hashtagiem firma przekazywała karty prezentowe.

źródło: shortyawards.com

Kampania odniosła ogromny sukces. Kohl’s uzyskał łącznie ponad 450 000 interakcji, a podczas czarno piątkowego tygodnia hashtag cały czas pojawiał się na liście Trending Topics na Twitterze.

O czym pamiętać przygotowując kampanię na Black Friday?

Nie da się ukryć, że konkurencja na Black Friday jest ogromna, a marki prześcigają się w coraz bardziej kreatywnych i atrakcyjnych pomysłach na swoje kampanie. Przygotowania do Black Friday warto rozpocząć wcześniej, aby mieć czas na testy płatnych form reklamy i na dopracowanie kreacji. Dobrym pomysłem jest również rozpoczęcie kampanii przed innymi – szanse, że nie znikniemy w zalewie innych promocji i ofert, są wtedy dużo większe.

Planując kampanię, należy również pamiętać o podstawowej zasadzie, jaką jest uczciwość. Przy okazji Black Friday dość powszechne staje się sztuczne zawyżanie cen produktów, aby później je “obniżyć”. Uważni obserwatorzy z pewnością szybko zauważą taki trik, co negatywnie odbije się nie tylko na wartości koszyka, ale również na całym wizerunku marki.

Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Artem Beliaikin/Unsplash

Black Friday reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowa funkcja na WhatsApp – jak działają Społeczności?
Instagram udostępnia nowe formy weryfikacji wieku

Podobne wpisy:

  • tania-mousinho-YlpfE9uCakE-unsplash
    Wyzwania branży OOH w Polsce. Pamiętaj o tym, planując kampanie w 2023 roku
  • s-o-c-i-a-l-c-u-t-eXmrW9I1Fnw-unsplash
    Zakupy w internecie sposobem na kryzys

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 4 najcięższe grzechy UX
  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • Kampania edukacyjna #Lepiejbezsmogu

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...