site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Blackout Tuesday na Instagramie w walce z rasizmem
3.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Blackout Tuesday na Instagramie w walce z rasizmem

maria-oswalt-pyPm6ofHI6I-unsplash

We wtorek, 2 czerwca, na Instagramie pojawiły się posty użytkowników w postaci czarnych kwadratów. Jest to akt solidarności z protestującymi przeciwko zachowaniom rasistowskim oraz brutalności policji, które w ostatnich dniach ujawniły się w USA. Do akcji przyłączyły się gwiazdy i sportowcy z całego świata.

Wczoraj użytkownicy portalu zamiast standardowych wpisów, które rozpowszechniają każdego dnia, postanowili opublikować czarne kwadraty i podpisać je hashtagami: #BlackoutTuesday czy #BlackoutDay2020. Tego rodzaju aktywność pojawiła się nie tylko w postach, ale również na Stories. Jest to odpowiedź na akcję BlackTuesday, czyli masowy protest przedstawicieli branży muzycznej oraz rozrywkowej przeciw rasizmowi i brutalności policji, a także gest solidarności z dyskryminowaną grupą społeczną.

View this post on Instagram

BLACK LIVES MATTER. #THESHOWMUSTBEPAUSED

A post shared by Capitol Records (@capitolrecords) on May 30, 2020 at 7:25pm PDT

Swoje wsparcie w postaci publikacji specjalnego wpisu wyrazili również polscy artyści np. Monika Brodka, Patrycja Kazadi, Margaret, Kasia Kowalska, Katarzyna Nosowska, Krzysztof Zalewski, Dawid Kwiatkowski i zespół 4Dreamers. Natomiast wśród aktorów swojego poparcia udzielili mi.in. Julia Wieniawa, Katarzyna Warnke, Weronika Rosati i Maciej Musiał. Na portalu można zaobserwować także posty sportowców np. Andrzeja Wrony, Karola Kłosa, Joanny Jędrzejczyk i Artura Boruca. 

View this post on Instagram

#blackouttuesday #stopracism

A post shared by Krzysztof Zalewski (@zalewskiofficial) on Jun 2, 2020 at 6:50am PDT

źródło: nagranie z telefonu redakcji
źródło: nagranie z telefonu redakcji

Akcję zorganizowały Jamila Thomas, która jest szefową działu promocji wytwórni Atlantic oraz Brianna Agyemang pracownica platformy kreatywności Platoon. Ważne jest jednak, aby nie umieszczać symbolicznego postu z hashtagiem #BlackLivesMatter, ponieważ pod tym oznaczeniem widnieją aktualne wiadomości dotyczące m.in. protestów.

Zamieszki oraz akcja przeciwko zachowaniom dyskryminującym osoby o ciemnej karnacji są odpowiedzią na śmierć Georga Floyda, który 25 maja został zatrzymany przez amerykańską policję. Był podejrzany o wykorzystanie fałszywego banknotu o wartości 20 dolarów. Mężczyzna został uduszony przez białego policjanta, który przez ponad 8 minut przyciskał mu kolano do szyi. Ostatnie słowa Floyda brzmiały: „Nie mogę oddychać”, co stało się hasłem akcji.

Jeśli chcesz okazać wsparcie protestującym, to oprócz opublikowana stosownego wpisu, możesz także wpłacić dowolny datek na zbiórkę pieniędzy przeciwko rasizmowi oraz przemocy. Znajdziesz ją na stronie.

Miejmy nadzieję, że śmierć 46-letniego amerykanina nie pójdzie na marne i wszyscy zrozumiemy, że to, jaki kolor skóry posiadamy, nie określa naszej wartości.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Maria Oswalt/Unsplash

#BlackoutDay2020 #BlackoutTuesday Blackout Tuesday Instagram

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMarka pracodawcy w obliczu pandemii – raport z perspektywy pracowników
Aplikacja Collab umożliwi wspólne komponowanie muzyki

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow