site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię Deep Fake!
4.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię Deep Fake!

DeepFake_Materiał graficzny

Deep fake to technologia, o której coraz głośniej w świecie internetu i nie tylko. W skrócie, jest to technika obróbki obrazu, polegająca na nałożeniu twarzy konkretnej osoby na dowolną postać przy użyciu sztucznej inteligencji. W praktyce oznacza to, że możemy zobaczyć, jak pewne osoby mówią rzeczy, których nigdy by nie powiedziały.

W ramach współpracy Banku BNP Paribas z Aretą Szpurą, która 18 września na swoim Instagramie, zaczęła zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek, czy brak segregacji odpadów. Wszystkim widzom wydało się to o tyle dziwne, że Areta przez niektóre media uznawana jest wręcz za “twarz polskiej ekologii”. Niedawno wydała książkę pt. “Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”, a wcześniej zainicjowała akcję “Tu pijesz bez słomki”. Dlaczego zatem tak nagle zmieniła swoje poglądy?

Dopiero następnego dnia okazało się, że bohaterką Insta Stories była tak naprawdę koleżanka Arety, która dzięki technologii Deep Fake mogła przez jeden dzień przejąć jej profil.

– Internet wydaje nam się pozornie wolnym medium, ale niestety musimy się nauczyć kwestionować to, co tam widzimy. W dzisiejszych czasach nie tylko są to wyreżyserowane zdjęcia z odpowiednim filtrem na Instagramie, ale i nowoczesne technologie, z których zagrożeń ja sama nie zdawałam sobie sprawy. Mam nadzieję, że dzięki tej akcji alarmowa lampka zapali się nam częściej w głowie i będziemy ostrożniejsi w naszych zachowaniach – komentuje Areta Szpura.

– Dzięki zaskoczeniu widzów na kanale Arety Szpury udało nam się zwrócić uwagę na ten wciąż nieznany problem. Dzięki technologiom, takim jak Deep Fake, kradzieże tożsamości stają się realnym zagrożeniem i to wcale nie w tak bardzo odległej przyszłości. Dziękujemy BNP Paribas za odważne podejście do tematu. Jako “bank zmieniającego się świata” po raz kolejny udowodnił, że potrafi szybko reagować, także na poziomie produktu, na zachodzące zmiany i nowe zagrożenia – komentuje Łukasz Szczybelski, Creative Director & Co-founder w Feeders Agency, który stoi za ideą całej kampanii.

Areta Szpura

Jak łatwo można stracić twarz w dzisiejszych czasach? Bardzo łatwo. Z pomocą technologii DeepFake przejęliśmy wczoraj tożsamość Areta Szpura i zagroziliśmy jej reputacji. Jeżeli chcesz ochronić się przed skutkami tego typu działań, sprawdź naszą kartę Otwartą na eŚwiat z ubezpieczeniem od kradzieży i bezprawnego wykorzystania tożsamości w internecie.Więcej informacji: http://bit.ly/2kI1rru

Opublikowany przez BNP Paribas Bank Polska Czwartek, 19 września 2019

Przeprowadzona akcja ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w sieci oraz promocję „Karty Otwartej na eŚwiat”, którą BNP Paribas przygotował z myślą o osobach „żyjących” w Internecie. Klient wraz z Kartą dostaje specjalny pakiet, który zawiera atrakcyjne cyber ubezpieczenie, dzięki któremu może otrzymać bezpośrednio rekompensatę, jeśli zakupione przez Internet towary są wadliwe lub ich nie otrzymał. Co ważne, dzięki takiemu ubezpieczeniu klient może bezpłatnie odzyskać utracone dane z dysku lub kart pamięci.

– Jako Bank zmieniającego się świata chcemy zwracać uwagę na zagrożenia płynące również ze świata wirtualnego. Kradzież tożsamości to wbrew pozorom coraz bardziej powszechny problem i nie mówimy tu tylko o tak zaawansowanych technologiach jak Deep Fake. Już teraz realnym zagrożeniem jest tzw. “phishing”, dzięki któremu hakerzy potrafią wyłudzić login i hasło do konta za pomocą fejkowych e-maili, do złudzenia przypominających te wysyłane z banku. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty „Kartę Otwartą na eŚwiat”, wraz z którą klient otrzymuje atrakcyjne cyber ubezpieczenie – komentuje Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu w Banku BNP Paribas.

Autorami pomysłu na kampanię jest Feeders Agency. Za przygotowanie video w technologii Deep Fake odpowiada White Kanga.

BNP Paribas deep fake kampania edukacyjna kampania reklamowa sztuczna inteligencja

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCzego polscy internauci szukają w internecie o Netflixie?
Kampania „Po pierwsze farmaceuta” – podsumowanie

Podobne wpisy:

  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • andriyko-podilnyk-F4AMM1293ag-unsplash
    Avon wraca z nowym pozycjonowaniem marki i kampanią reklamową

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow