site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Budowanie marki pracodawcy: Coca-Cola HBC, McDonald’s i Samsung R&D Institute Poland
17.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Budowanie marki pracodawcy: Coca-Cola HBC, McDonald’s i Samsung R&D Institute Poland

nagłówek

Zwycięstwo projektu McDonald’s w kategorii „Pracownik 50+” i wyróżnienie dla najlepszej kampanii employerbrandingowej za działania Coca-Cola HBC pod hasłem „REDefine your limits” – to nagrody klientów agencji MJCC w konkursie „Siła Przyciągania”. Z kolei budowanie marki pracodawcy Samsung R&D zostało docenione w Konkursie Niezależnej Kreacji – Kreatura 2019, gdzie w tym roku po raz pierwszy przyznano wyróżnienie w kategorii „Kampania employer branding/HR”.

Dojrzałość w cenie

„McDonald’s ceni dojrzałość” to wielokanałowa – i jedna z pierwszych na polskim rynku prowadzonych na szeroką skalę – kampania pracodawcy, której zadaniem było obalenie stereotypów i wsparcie w pozyskaniu aplikacji od dojrzałych kandydatów.

Działania objęły zróżnicowane kanały: treści wideo były prezentowane m.in. w TV tematycznych, począwszy od TVN Style po PoloTV. Sylwetki i wywiady z pracownikami publikowano w prasie kobiecej i poradnikowej, dziennikach ogólnopolskich, na portalach, blogu firmowym i spersonalizowanych podstronach dla dojrzałych na stronie karierowej. Komunikaty do grupy docelowej i wybór kanałów oparto na głębokich insightach z badań, analizie potrzeb i barier komunikacyjnych osób 50+.

zREDefiniowane limity

Koncept kreatywny dla Coca-Cola HBC odwołuje się z kolei do profilu idealnego kandydata zespołu sprzedaży. Jak wynika z badań marki pracodawcy, profil ten w dużym stopniu odpowiada predyspozycjom pasjonatów sportu. To, co ich łączy, to chęć podejmowania nowych wyzwań, konsekwencja w działaniu i determinacja w realizacji nowych celów. Takich pracowników Coca-Cola HBC poszukuje do działu rozwoju biznesu.

źródło: materiały prasowe

Kampania była widoczna w kanałach cyfrowych, m.in. na Facebooku i w Google, a także na urządzeniach mobilnych. W wybranych miastach w Polsce pojawiły się nośniki OOH, a praca w firmie była też promowana podczas wybranych biegów OCR.

Eksperckie działania w branży IT

Celem działań w tym wypadku było pozyskanie potencjalnych kandydatów do pracy w centrum Samsung R&D w Krakowie i w Warszawie, czyli specjalistów w obszarach m.in.: sztucznej inteligencji, robotyki, technologii 5G, internetu rzeczy, analizy dźwięku i mowy czy bezpieczeństwa.

źródło: materiały prasowe

Kampania miała charakter wizerunkowy i objęła m.in. eksperckie eventy networkingowe, podczas których pracownicy Samsung R&D Institute Poland dzielili się wiedzą z potencjalnymi kandydatami. Ponadto firma publikowała informacje na temat możliwości rozwoju na kluczowych portalach zatrudnieniowych oraz na dedykowanym landing page. Elementem działań był również narracyjny film wizerunkowy, który komunikuje najważniejsze atrybuty marki pracodawcy. Wideo można obejrzeć na kanałach firmy: YouTube, LinkedIn, Facebook.

Badania kluczem do sukcesu

Wszystkie nagrodzone kampanie, przy których pracowało MJCC, były poprzedzone projektem badawczym. Na tym etapie agencja wykorzystywała najczęściej badania jakościowe, w tym również badania etnograficzne (badacze towarzyszyli przykładowo przedstawicielom handlowym Coca-Cola HBC podczas wykonywania codziennej pracy).

– Cieszymy się z tego, w jakim kierunku rozwija się rynek usług employerbrandingowych. Coraz więcej klientów rozumie, że rozpoczęcie pracy od badań ma duży sens, bo na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ograniczają nas bańki komunikacyjne, stereotypy, a nawet opinie naszych znajomych. Badania pozwalają nam nie tylko dobrze poznać grupę docelową, ale też skuteczniej zaplanować działania i później mierzyć ich efektywność – komentuje Anna Mikulska, Employer Branding Director & Partner w MJCC.

Coca-Cola Employer Branding kampania McDonald's Samsung

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów
Maszyny odczytują emocje lepiej od ludzi. Nowe urządzenia pomagają usprawniać kontakt z klientem

Podobne wpisy:

  • pexels-wendy-wei-3973973
    Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow