site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Burger King ma nowe logo
18.01.2021  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Burger King ma nowe logo

kseniia-ilinykh-geQbjXYkt9E-unsplash

Jedna z najpopularniejszych sieci restauracji postanowiła zmienić logo oraz całą wizualizację firmy, w tym stroje pracowników, wystrój wnętrz oraz opakowania na żywność. To pierwsza taka zmiana wyglądu marki od 20 lat. 

Dlaczego zdecydowano się na taki krok?

Wprowadzone modyfikacje mają na celu zwrócenie uwagi odbiorców na słynną burgerownię. W czasie pandemii zyski z otwartych placówek spadły o 7%, a popularną restaurację wyprzedzili McDonald’s oraz Wendy’s.

Nowy logotyp różni się od poprzedniego, został pozbawiony niebieskiego łuku, a pomarańczowe półkola imitujące burgera lepiej wpisują się w specyfikę firmy. W środku projektu nadal możemy zaobserwować nazwę sieci, jednakże zastąpiono czcionkę na bardziej wyrazistą i matową. Obecna wersja logo jest bardzo podobna do tej, która obowiązywała w latach 1994-1999.

Warto zwrócić uwagę na historię logotypu marki, która zmieniała się na przestrzeni lat. Najmniej integralne ze specyfiką firmy projekty charakteryzowały przedsiębiorstwo przez pierwsze 4 lata. Później, z każdą grafiką można zauważyć znaczący postęp zmierzający ku spójności systemu identyfikacji wizualnej z popisowym daniem restauracji, aż do 1999 roku, kiedy do kreacji marki dołączono niebieski łuk.

źródło: logos-world.net

Fernando Machdao globalny szef marketingu firmy wyjaśnia, że minimalistyczny logotyp dobrze wpisuje się w ewolucję marki w obecnych czasach. Ponadto, nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać wyższą jakość wytwarzanej żywności oraz zmniejszenie liczby konserwantów dodawanych do potraw. Przedstawiciele firmy pragnęli sprawić, aby marka była tania, realna, pożądana i smaczna. 

Nowy projekt ma zostać dopasowany do wszystkich elementów identyfikacji wizualnej, w tym do wystroju zewnętrznego i wewnętrznego siedziby burgerowni, wystroju pracowników oraz opakowań na żywność. Całkowite zsynchronizowanie sieci do nowego wyglądu może potrwać kilka lat.

Jak na zmiany zareagowali klienci?

Nowe logo zostało zaprezentowane na oficjalnym profilu na Facebooku. Mimo że wpis spotkał się z dużą popularnością wśród internautów, czego przejawem jest prawie 5 tys reakcji, to zmiany nie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Użytkownicy medium bardziej skupili się na negatywnych aspektach restauracji, w tym na skandalicznym zachowaniu menedżerów sieci. Komentarzy na temat nowego logo było niewiele, a jeżeli już się jakieś pojawiły, to opinie na jego temat w większości nie były przychylne. Klienci uważają, iż “Nowy wygląda jak zwykły burger w supermarkecie, wyjechał na cały dzień.”, z rozrzewnieniem wspominając poprzednią kreację. 

Pomysł z odświeżeniem logo Burgera Kinga był dobry, jednak niestety wykonanie nie zachwyciło odbiorców, przez co skutek jest odwrotny do zamierzonego. Miejmy nadzieję, że zarządcy wyciągną wnioski na przyszłość i naprawią swoje błędy. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Kseniia Ilinykh/Unsplash

Burger King logo rebranding

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCRASH MONDAYS: Cykl webinarów o trendach w 2021
Gala XVIII edycji konkursu Złote Spinacze już 28 stycznia!

Podobne wpisy:

  • konrad-bednarek-4F1zFy3NvFI-unsplash
    Peugeot zmienił swoje logo
  • pexels-andrea-piacquadio-3760809
    Antyreklama ma kolor Spleśniałej Zieleni

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Jak mierzyć PR?
  • LinkedIn chce połączyć freelancerów ze zleceniodawcami
  • Travelist odpowiada na otwarcie hoteli. Kampania #HotelowePokusy nabiera rozpędu

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...