Jedna z najpopularniejszych sieci restauracji postanowiła zmienić logo oraz całą wizualizację firmy, w tym stroje pracowników, wystrój wnętrz oraz opakowania na żywność. To pierwsza taka zmiana wyglądu marki od 20 lat.
Dlaczego zdecydowano się na taki krok?
Wprowadzone modyfikacje mają na celu zwrócenie uwagi odbiorców na słynną burgerownię. W czasie pandemii zyski z otwartych placówek spadły o 7%, a popularną restaurację wyprzedzili McDonald’s oraz Wendy’s.
Nowy logotyp różni się od poprzedniego, został pozbawiony niebieskiego łuku, a pomarańczowe półkola imitujące burgera lepiej wpisują się w specyfikę firmy. W środku projektu nadal możemy zaobserwować nazwę sieci, jednakże zastąpiono czcionkę na bardziej wyrazistą i matową. Obecna wersja logo jest bardzo podobna do tej, która obowiązywała w latach 1994-1999.
Warto zwrócić uwagę na historię logotypu marki, która zmieniała się na przestrzeni lat. Najmniej integralne ze specyfiką firmy projekty charakteryzowały przedsiębiorstwo przez pierwsze 4 lata. Później, z każdą grafiką można zauważyć znaczący postęp zmierzający ku spójności systemu identyfikacji wizualnej z popisowym daniem restauracji, aż do 1999 roku, kiedy do kreacji marki dołączono niebieski łuk.

Fernando Machdao globalny szef marketingu firmy wyjaśnia, że minimalistyczny logotyp dobrze wpisuje się w ewolucję marki w obecnych czasach. Ponadto, nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać wyższą jakość wytwarzanej żywności oraz zmniejszenie liczby konserwantów dodawanych do potraw. Przedstawiciele firmy pragnęli sprawić, aby marka była tania, realna, pożądana i smaczna.
Nowy projekt ma zostać dopasowany do wszystkich elementów identyfikacji wizualnej, w tym do wystroju zewnętrznego i wewnętrznego siedziby burgerowni, wystroju pracowników oraz opakowań na żywność. Całkowite zsynchronizowanie sieci do nowego wyglądu może potrwać kilka lat.
Jak na zmiany zareagowali klienci?
Nowe logo zostało zaprezentowane na oficjalnym profilu na Facebooku. Mimo że wpis spotkał się z dużą popularnością wśród internautów, czego przejawem jest prawie 5 tys reakcji, to zmiany nie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Użytkownicy medium bardziej skupili się na negatywnych aspektach restauracji, w tym na skandalicznym zachowaniu menedżerów sieci. Komentarzy na temat nowego logo było niewiele, a jeżeli już się jakieś pojawiły, to opinie na jego temat w większości nie były przychylne. Klienci uważają, iż “Nowy wygląda jak zwykły burger w supermarkecie, wyjechał na cały dzień.”, z rozrzewnieniem wspominając poprzednią kreację.
Pomysł z odświeżeniem logo Burgera Kinga był dobry, jednak niestety wykonanie nie zachwyciło odbiorców, przez co skutek jest odwrotny do zamierzonego. Miejmy nadzieję, że zarządcy wyciągną wnioski na przyszłość i naprawią swoje błędy.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Kseniia Ilinykh/Unsplash
Komentarze: brak