Małomówni, smutni, zamknięci w sobie – to najczęstsze skojarzenia związane z Finami. Cenią oni swoje towarzystwo i osobistą przestrzeń, a “small talk” wprawia ich w zakłopotanie. Burger King wychodzi im naprzeciw, tworząc drive-thru, gdzie zamówienie składa się bez użycia słów.
Fiński synonim prywatności
“Ciche” drive-thru zostało wprowadzone do Burger Kinga w Finlandii na początku tego roku, co wywołało wiele dyskusji. Działania sieci fast food’ów były komentowane w fińskich wiadomościach i międzynarodowych serwisach informacyjnych.
Jak to działa?
Sieć barów szybkiej obsługi wraz z agencją Superson opracowała nowy sposób na zamawianie posiłków. Klienci mogą zarejestrować się w aplikacji o nazwie „Restis”, gdzie należy podłączyć kartę kredytową. Następnie mają możliwość złożenia zamówienia i poinformowania, kiedy chcą je odebrać. Zamiast korzystania ze standardowego drive-thru czekają w wyznaczonym miejscu, w którym pracownik Burger King szybko i bez słowa podaje zamówienie.

Opłacalne działania
Burger King w ciągu miesiąca od wprowadzenia aplikacji podwoił swoją sprzedaż, która od tego czasu stale się zwiększa. Mobilny system zamówień skrócił także czas na oczekiwania na posiłek o 8 minut.
Toni Flyckt, dyrektor działu marketingu w Burger King Finland, udzielił krótkiego wywiadu dla fińskich portali, takich jak marmai.fi czy mtvuutiset.fi. Według niego wielu Finów to osoby zamknięte w sobie i nieśmiałe, które nie lubią rozmawiać z kimś, kogo nie znają. Zaznaczył, że marka zdecydowała się wykorzystać ten stereotyp i stworzyć zupełnie nowy rodzaj usługi drive-thru dla osób, które nie mają ochoty na small talk. Wspomniał też, że modele drive-thru działające do tej pory nie zmieniły swojej formy. Jednak nadszedł czas na zmianę i – w przeciwieństwie do swoich konkurentów – marka patrzy w przyszłość.
Według Flyckt’a cały proces jest także przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza się czas pracy silnika samochodu na luzie, w oczekiwaniu na wydanie zamówienia.
Internauci zachwyceni
Pierwsze takie drive-thru zostało otwarte w lutym bieżącego roku. Od tego momentu akcja zbiera ciekawe komentarze w sieci. W pozytywny sposób o Finach i samym pomyśle wypowiadają się użytkownicy Facebooka, Reddita czy innych portali.

Burger King chce rozwijać się na skalę globalną, o czym świadczą jego działania. Finlandia jest idealnym miejscem, w którym można zacząć wprowadzać planowane zmiany, biorąc pod uwagę potrzeby jej introwertycznych mieszkańców.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak