site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > “Ciche” drive-thru dla introwertyków. Burger King wprowadza nową usługę na fiński rynek
23.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

“Ciche” drive-thru dla introwertyków. Burger King wprowadza nową usługę na fiński rynek

matthew-feeney-gj6lisZQ55o-unsplash

Małomówni, smutni, zamknięci w sobie – to najczęstsze skojarzenia związane z Finami. Cenią oni swoje towarzystwo i osobistą przestrzeń, a “small talk” wprawia ich w zakłopotanie. Burger King wychodzi im naprzeciw, tworząc drive-thru, gdzie zamówienie składa się bez użycia słów.

Fiński synonim prywatności

“Ciche” drive-thru zostało wprowadzone do Burger Kinga w Finlandii na początku tego roku, co wywołało wiele dyskusji. Działania sieci fast food’ów były komentowane w fińskich wiadomościach i międzynarodowych serwisach informacyjnych. 

Jak to działa?

Sieć barów szybkiej obsługi wraz z agencją Superson opracowała nowy sposób na zamawianie posiłków. Klienci mogą zarejestrować się w aplikacji o nazwie „Restis”, gdzie należy podłączyć kartę kredytową. Następnie mają możliwość złożenia zamówienia i poinformowania, kiedy chcą je odebrać. Zamiast korzystania ze standardowego drive-thru czekają w wyznaczonym miejscu, w którym pracownik Burger King szybko i bez słowa podaje zamówienie.

źródło: fpiec.pl
Opłacalne działania

Burger King w ciągu miesiąca od wprowadzenia aplikacji podwoił swoją sprzedaż, która od tego czasu stale się zwiększa. Mobilny system zamówień skrócił także czas na oczekiwania na posiłek o 8 minut.

Toni Flyckt, dyrektor działu marketingu w Burger King Finland, udzielił krótkiego wywiadu dla fińskich portali, takich jak marmai.fi czy mtvuutiset.fi. Według niego wielu Finów to osoby zamknięte w sobie i nieśmiałe, które nie lubią rozmawiać z kimś, kogo nie znają. Zaznaczył, że marka zdecydowała się wykorzystać ten stereotyp i stworzyć zupełnie nowy rodzaj usługi drive-thru dla osób, które nie mają ochoty na small talk. Wspomniał też, że modele drive-thru działające do tej pory nie zmieniły swojej formy. Jednak nadszedł czas na zmianę i – w przeciwieństwie do swoich konkurentów – marka patrzy w przyszłość.

Według Flyckt’a cały proces jest także przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza się czas pracy silnika samochodu na luzie, w oczekiwaniu na wydanie zamówienia.

Internauci zachwyceni

Pierwsze takie drive-thru zostało otwarte w lutym bieżącego roku. Od tego momentu akcja zbiera ciekawe komentarze w sieci. W pozytywny sposób o Finach i samym pomyśle wypowiadają się użytkownicy Facebooka, Reddita czy innych portali.

źródło: reddit.com

Burger King chce rozwijać się na skalę globalną, o czym świadczą jego działania. Finlandia jest idealnym miejscem, w którym można zacząć wprowadzać planowane zmiany, biorąc pod uwagę potrzeby jej introwertycznych mieszkańców.

Autor tekstu: Paulina Grabara

Burger King nowość usługa

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPodsumowanie raportu „Wygodne wyszukiwarki w e-commerce”
„Mamy tyle wspólnego”. Nowa kampania Showroomu

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow