site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Ciemna strona Facebooka, czyli testy Dark Mode
10.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Ciemna strona Facebooka, czyli testy Dark Mode

access-application-browser-connection-267469 (1)

Od dłuższego czasu sukcesywnie pojawia się w różnych aplikacjach, a dzięki niemu praca z telefonem w ciemnym oświetleniu jest przyjemniejsza. Co to jest Dark Mode i jak go ustawić na swoim urządzeniu na Facebooku?

Dark Mode stanowi jedną z najbardziej pożądanych funkcji w ostatnim czasie. Jest ona już dostępna w wielu popularnych aplikacjach, a także w systemach operacyjnych. Kolejne serwisy testują i wdrażają tryb ciemny do swoich usług. Funkcja ta, przede wszystkim, zwiększa komfort pracy z telefonem w nocy. Dodatkowo, przejście z jasnego, białego interfejsu Facebooka na ciemniejsze kolory, pomaga urządzeniom mobilnym znacznie dłużej pracować bez konieczności zasilania baterii.

Black or white?

Twórcy Facebooka także zdecydowali się w końcu wdrożyć rynkowe innowacje. Ciemny tryb dostępny jest już na Instagramie i Messengerze, a niebawem pojawi się w aplikacjach WhatsApp i Facebook. Dark Mode zostanie wprowadzony zarówno w systemie operacyjnym Android, jak i iOS.

Obecnie opcja ta na Facebooku nie jest oficjalnie dostępna. Użytkownik może jednak skorzystać z wersji testowej. Na Twitterze ekspert Facebooka, Jane Manchun Wong, udostępnił wpis, dotyczący wprowadzania nocnego motywu do mobilnej aplikacji. Oznacza to, że prace wciąż trwają.

Facebook is working on Dark Mode for mobile

I wrote a blog about this: https://t.co/X5tAZuIlPz

Tip @Techmeme pic.twitter.com/w3vYpRgxUY

— Jane Manchun Wong (@wongmjane) August 12, 2019
Jak ustawić tryb ciemny w aplikacji Facebook Messenger?

Włączenie motywu czarnego w tej aplikacji jest bardzo proste i można to zrobić w kilku krokach. Należy pobrać aktualną wersję Messengera. Następnie w Ustawieniach, po kliknięciu w miniaturę zdjęcia profilowego,  za pomocą przełącznika trybu nocnego można wybrać tryb ciemny, Kiedyś opcja ta dostępna była po wysłaniu użytkownikom aplikacji symbolu księżyca w wiadomości prywatnej, jednak obecnie każdy ma możliwość włączyć ją u siebie w Messengerze.

Tryb ciemny w na Facebooku obecnie

Do uruchomienia Facebooka w trybie czarno-białym jest potrzebna dodatkowa, zewnętrzna aplikacja. Można ją pobrać ze sklepu Google Play lub App Store. Po akceptacji regulaminu, logujemy się do Facebooka, a następnie z menu w zakładce Ustawienia wybieramy ciemny motyw. Specjaliści uczciwie informują, że funkcja ta jest w fazie testów i mogą wystąpić błędy.

Do tej pory nie pojawiły się oficjalne informacje, mówiące o dacie wprowadzenia nowości, dzięki której opcja ta dostępna będzie z pozycji aplikacji Facebooka. Wiadomo, że odpowiednie zaprojektowanie wersji graficznej dla tak złożonego portalu społecznościowego zajmie więcej czasu, niż w przypadku Messengera. Obecnie trwają pracę nad interfejsem oraz zmianą detali, a także dokonywana jest analiza opinii z testów.

Jaka będzie przyszłość Dark Mode? Czy będzie to chwilowa moda czy stanie się standardem, a nie innowacją? O tym zapewne, jak zawsze, zadecydują użytkownicy aplikacji.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Facebook nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCo jest prawdziwe w natłoku newsów? YouTube rozpoczyna walkę z dezinformacją w sieci
Reklama na Facebooku z małym budżetem – 5 wskazówek, które poprawią jej efektywność

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow