Od dłuższego czasu sukcesywnie pojawia się w różnych aplikacjach, a dzięki niemu praca z telefonem w ciemnym oświetleniu jest przyjemniejsza. Co to jest Dark Mode i jak go ustawić na swoim urządzeniu na Facebooku?
Dark Mode stanowi jedną z najbardziej pożądanych funkcji w ostatnim czasie. Jest ona już dostępna w wielu popularnych aplikacjach, a także w systemach operacyjnych. Kolejne serwisy testują i wdrażają tryb ciemny do swoich usług. Funkcja ta, przede wszystkim, zwiększa komfort pracy z telefonem w nocy. Dodatkowo, przejście z jasnego, białego interfejsu Facebooka na ciemniejsze kolory, pomaga urządzeniom mobilnym znacznie dłużej pracować bez konieczności zasilania baterii.
Black or white?
Twórcy Facebooka także zdecydowali się w końcu wdrożyć rynkowe innowacje. Ciemny tryb dostępny jest już na Instagramie i Messengerze, a niebawem pojawi się w aplikacjach WhatsApp i Facebook. Dark Mode zostanie wprowadzony zarówno w systemie operacyjnym Android, jak i iOS.
Obecnie opcja ta na Facebooku nie jest oficjalnie dostępna. Użytkownik może jednak skorzystać z wersji testowej. Na Twitterze ekspert Facebooka, Jane Manchun Wong, udostępnił wpis, dotyczący wprowadzania nocnego motywu do mobilnej aplikacji. Oznacza to, że prace wciąż trwają.
Jak ustawić tryb ciemny w aplikacji Facebook Messenger?
Włączenie motywu czarnego w tej aplikacji jest bardzo proste i można to zrobić w kilku krokach. Należy pobrać aktualną wersję Messengera. Następnie w Ustawieniach, po kliknięciu w miniaturę zdjęcia profilowego, za pomocą przełącznika trybu nocnego można wybrać tryb ciemny, Kiedyś opcja ta dostępna była po wysłaniu użytkownikom aplikacji symbolu księżyca w wiadomości prywatnej, jednak obecnie każdy ma możliwość włączyć ją u siebie w Messengerze.
Tryb ciemny w na Facebooku obecnie
Do uruchomienia Facebooka w trybie czarno-białym jest potrzebna dodatkowa, zewnętrzna aplikacja. Można ją pobrać ze sklepu Google Play lub App Store. Po akceptacji regulaminu, logujemy się do Facebooka, a następnie z menu w zakładce Ustawienia wybieramy ciemny motyw. Specjaliści uczciwie informują, że funkcja ta jest w fazie testów i mogą wystąpić błędy.
Do tej pory nie pojawiły się oficjalne informacje, mówiące o dacie wprowadzenia nowości, dzięki której opcja ta dostępna będzie z pozycji aplikacji Facebooka. Wiadomo, że odpowiednie zaprojektowanie wersji graficznej dla tak złożonego portalu społecznościowego zajmie więcej czasu, niż w przypadku Messengera. Obecnie trwają pracę nad interfejsem oraz zmianą detali, a także dokonywana jest analiza opinii z testów.
Jaka będzie przyszłość Dark Mode? Czy będzie to chwilowa moda czy stanie się standardem, a nie innowacją? O tym zapewne, jak zawsze, zadecydują użytkownicy aplikacji.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Komentarze: brak