site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Co czeka branżę PR? Prognoza na 2020 rok
27.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Co czeka branżę PR? Prognoza na 2020 rok

apple-devices-books-business-coffee-572056

Początek roku to okres podsumowań, planów i wizji na nadchodzący czas. Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication, prognozuje co czeka branżę PR w 2020 roku.

1. Digitalizacja

Nieustannie pojawiają się nowe platformy i technologie, zatem nie ma wątpliwości, że to digital będzie napędzał branżę PR w 2020 roku. Przede wszystkim pojawi się więcej interaktywnych treści, czyli ankiety, quizy, AR czy VR, również na takich platformach jak LinkedIn. Dużą nowością powinny być między innymi nowe funkcje na tej platformie testowane obecnie w Stanach Zjednoczonych, takie jak wydarzenia. Pozwoli to na szybki rozwój portalu, przejęcie kolejnych użytkowników z Facebooka i utrzymanie ich zaangażowania.

W 2020 roku firmy zaczną także częściej wykorzystywać chatboty do budowania głębszych relacji ze swoimi klientami, co pozwoli na lepsze poznanie ich potrzeb i zainteresowań oraz wpłynie na efektywność pracy. Coraz częściej także o tym, jakie działania będziemy podejmować w komunikacji z użytkownikami decydować będzie sztuczna inteligencja. Szczególnie w branży medycznej i finansowej widać duże zainteresowanie analizami Big Data oraz algorytmami, które w oparciu o AI personalizują komunikację z klientem.

Wzrośnie również rola social mediów. Marki przestaną kierować się liczbą followersów, lecz skupią na realnym zaangażowaniu, co widoczne jest już obecnie. Zaczną nawiązywać współpracę zamiast z makroinfluencerami – z mikro, czyli użytkownikami posiadającymi znacznie mniejsze grono odbiorców, ale bardziej zaangażowanych. Zinstytucjonalizuje się również współpraca pomiędzy blogerami i vlogerami, a tradycyjnymi kanałami mediów elektronicznych, które będą się wymieniały świadczeniami we wzajemnym budowaniu zasięgów i oglądalności.

Budowanie zasięgu tradycyjnych mediów elektronicznych w sieci będzie wiązało się z coraz większym zacieraniem się granicy pomiędzy telewizją, radiem i prasą. Dziennikarze radiowi coraz częściej poprowadzą relacje live w internecie z wykorzystaniem obrazu wideo, dziennikarze mediów prasowych coraz częściej wrzucą również relacje wideo do mediów społecznościowych. Oznacza to pewną unifikację zawodu dziennikarza i coraz większą wszechstronność przedstawicieli tego zawodu. Dla PR-owców oznacza to również konieczność dostarczania w pełni multimedialnej treści pod wszelkie platformy social mediowe.

2. CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu

Coraz więcej agencji PR ma w swojej ofercie usługi z zakresu zaangażowania społecznego. Zauważono, że stosowanie zasad CSR w codziennej praktyce oraz gotowość do udziału w rozwiązywaniu problemów ważnych społecznie przekłada się na pozytywny wpływ na wizerunek firmy oraz jej produktów. Takie działanie zwiększa lojalność konsumentów, pracowników i partnerów biznesowych oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia kryzysów. Można spodziewać się, że większość odbiorców będzie kibicować markom, które podzielają ich wartości.

Ma to szczególne znaczenie w nowoczesnym budowaniu marki pracodawcy oraz komunikacji wewnętrznej. Coraz częściej ponad działania ad hoc i jednorazowe akcje: zdrowotne, dietetyczne czy sportowe, firmy decydują się na długofalową strategię, które ma wspierać jej wartości i rozwijać kulturę wewnętrzną. Programy te również coraz częściej w większym zakresie wykorzystują zarówno cyfryzację, jak i najnowsze zdobycze nauk społecznych takich jak: psychologia i socjologia.

Wraz z powszechną automatyzacją procesów i poszczególnych zawodów, rolą PR-owców coraz częściej będzie komunikacja zmiany wewnątrz organizacji oraz oswojenie klientów i pracowników firmy z nowinkami technologicznymi. Taki kierunek komunikacji jest już bardzo istotny w Unii Europejskiej, gdzie walczy się z kolejnym wykluczeniem cyfrowym tym razem związanym ze zbyt szybką rewolucją cyfrową w stosunku do możliwości zdobywania przez pracowników nowych cyfrowych kompetencji.

3. Wzrost znaczenia danych

Technologia cyfrowa stała się integralną częścią codziennego życia, co wpłynęło na powstanie nowej, istotnej umiejętności dla każdego PR-owca: interpretacji danych. W 2020 roku dane będą odgrywać niebagatelną rolę. Będą konieczne m.in. do ukierunkowania działań PR, pomiaru ich wpływu czy dostosowania reklam do potrzeb i zainteresowań konsumentów. PR stanie się jeszcze bardziej mierzalny ze względu na upowszechnianie się narzędzi do mierzenia realnego wpływu komunikacji. Spowoduje to doprecyzowanie komunikacji między marką a jej odbiorcami.

– PR jest branżą dynamiczną, w której nieustannie pojawiają się nowe trendy i rozwiązania technologiczne. Warto wykonać krok na przód, by być przygotowanym i sprostać aktualnym oczekiwaniom klientów. Technologia i nowe media to jednak tylko cześć sukcesu. Coraz bardziej widać, że liczy się również znajomość praw rządzących komunikacją i poszukiwaniem informacji przez konsumentów. Paradoksalnie obecnie na rynku PR najlepiej radzą sobie nie tylko podmioty, które wiedzą, jak korzystać z technologii cyfrowych, ale przede wszystkim te, które wiedzą jak budować mądre i długofalowe strategie komunikacji – mówi Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

analiza danych CSR digital Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBatony FreeYu w kampanii z influencerami
Czym jest Digital Customer Experience Management i jak może wpływać na markę?

Podobne wpisy:

  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
  • austin-distel-TluMvvrZ57g-unsplash
    Rośnie zapotrzebowanie na outsourcing pracowników z obszaru digital marketingu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow