site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Co jest prawdziwe w natłoku newsów? YouTube rozpoczyna walkę z dezinformacją w sieci
9.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Co jest prawdziwe w natłoku newsów? YouTube rozpoczyna walkę z dezinformacją w sieci

christian-wiediger-usWE9pOuTfE-unsplash

YouTube to publiczna platforma, w której każdy może przesłać film i udostępnić go światu. I z tą otwartością przychodzą niesamowite możliwości, a także wyzwania. Dlatego YouTube postanowił zrównoważyć twórczą ekspresję użytkowników z ochroną społeczności przed nieprawdziwymi treściami.

Jak możemy przeczytać na blogu platformy:

Nasze wytyczne określają zasady funkcjonowania na YouTube, a połączenie ludzi i sztucznej inteligencji pomaga nam usuwać szkodliwe treści sprawniej niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich lat pracowaliśmy nad podniesieniem autorytatywnego głosu na YouTube i ograniczeniem rozprzestrzeniania się dezinformacji. Od stycznia 2019 r. wprowadziliśmy już ponad 30 różnych zmian.  – przetłumaczona informacja bezpośrednio ze strony YouTube Google Blog.

Pozyskiwanie autorytatywnych głosów

Coraz więcej osób zwraca się z prośbą, aby śledzić najnowsze wiadomości lub po prostu dowiedzieć się więcej o interesujących ich informacjach – niezależnie od tego, czy chodzi o zmianę klimatu, czy klęskę żywiołową. W przypadku takich tematów nauka i wydarzenia historyczne, w których kluczowa jest dokładność i autorytatywność, a jakość i kontekst mają największe znaczenie.

W 2017 r. YouTube rozpoczął nadawanie priorytetu autorytatywnym głosom, w tym głównym źródłom wiadomości takim jak CNN, Fox News, Jovem Pan, India Today i Guardian. Przykładowo – spróbuj wyszukać hasło „Brexit”. Chociaż będą niewielkie różnice, średnio 93% filmów w 10 najlepszych światowych wynikach pochodzi z kanałów o wysokim autorytecie. Autorytatywność jest również ważna w przypadku tematów podatnych na dezinformację, takich jak szczepionki. W takich przypadkach YouTube wyświetla filmy od ekspertów, np. instytucji zdrowia publicznego.

Szybsze dostarczanie wiarygodnych informacji

W miarę rozwoju wydarzeń tworzenie wysokiej jakości filmów zawierających zweryfikowane fakty może zająć trochę czasu. Dlatego platforma zaczęła udostępniać podglądy artykułów w wyszukiwarce, a także przypomnienie, że informacje mogą się szybko zmieniać. Wprowadzono również sekcje Najważniejsze wiadomości i Wiadomości. W tym roku zaobserwowano, że użytkowanie treści  na kanałach wiarygodnych wzrosła o 60%.

źródło: youtube.googleblog.com
Panele informacyjne

Czasami sam film nie zapewnia odpowiedniej ilości informacji na temat tego, co przedstawia. W tym celu zaprojektowano panele informacyjne, ukierunkowane na różne tematy. Przykładowo, kiedy użytkownicy oglądają filmy zachęcające do nieszczepienia dzieci, wyświetlony zostaje panel, łącząc się ze źródłami mówiącymi o faktach naukowych. Łącznie od czerwca 2018 r. odnotowano ponad 3,5 miliarda wyświetleń we wszystkich panelach informacyjnych.

Ograniczanie dezinformacji

W styczniu tego roku ogłoszono, że rozpocznie się ograniczanie rekomendacji dotyczące filmów, które mogłyby wprowadzać użytkowników w błąd. Prace wciąż trwają i poszerzono działalność o kolejne państwa spoza USA, w tym Wielką Brytanię, Irlandię, RPA i inne kraje anglojęzyczne. Działania otwarto także na Brazylię, Francję, Niemcy, Meksyk i Hiszpanię.

Autor tekstu: Paulina Grabara

dezinformacja YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCoraz bliżej święta, czyli świąteczne kampanie reklamowe 2019
Ciemna strona Facebooka, czyli testy Dark Mode

Podobne wpisy:

  • kayla-velasquez-6Xjl5-Xq4g4-unsplash
    Bez zmiany nawyków użytkowników social mediów walka z dezinformacją będzie niemożliwa
  • szabo-viktor-UfseYCHvIH0-unsplash
    YouTube wprowadza nicki. Jak będą działać?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow