site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”
3.03.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”

pexels-cottonbro-studio-5076516

Używane produkty są popularne jak nigdy wcześniej. Przyczyny tego zjawiska są złożone, ale wyróżnić można kwestie ekologiczne, modę na vintage oraz rosnącą rolę kobiet w gospodarce. Takie wnioski znaleźć można w raporcie „Trend na recommerce”.

Handel rzeczami używanymi w ostatnich latach stał się niezwykle popularny. Wiele osób pokochało produkty z drugiej ręki za unikatowość, wysoką jakość w często niskiej cenie oraz ekologiczność. Ankietowani w raporcie „Trend na recommerce” podkreślali, że handel towarami używanymi jest dla nich nie tylko okazją na dodatkowy zarobek, ale również hobby.

Wzrost popularności rzeczy używanych widać po deklaracjach zakupowych badanych. W 2022 roku 39% kupowało je częściej niż wcześniej. Na pytanie o przyszłą aktywność 50,5% odpowiedziało, że będzie to robić z taką samą częstotliwością, a 31% planuje kupować produkty z drugiej ręki częściej. Na tej podstawie można przypuszczać, że zainteresowanie recommerce w najbliższych latach utrzyma się na stabilnym poziomie, a wiele wskazuje, że wzrośnie.

Jednym z powodów jest większe zainteresowanie modą vintage. Platformy recommerce oraz wszelkiego rodzaju lumpeksy i komisy dają dostęp do bardzo cenionych produktów retro. Najbardziej jest to widoczne na przykładzie ubrań. Są one najczęściej kupowanymi i sprzedawanymi towarami w branży recommerce – kupuje je 83% badanych, sprzedaje 79%. Jasno pokazuje to rozmiary tej mody.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na rosnącą popularność sektora recommerce są kwestie klimatyczne. Zakup i sprzedaż używanych rzeczy wiążą się z mniejszym śladem węglowym oraz ograniczeniem zużycia surowców, co w świecie globalnego ocieplenia i malejących zasobów ma duże znaczenie. Aspekty ekologiczne podkreślało wielu badanych.

Popularność recommerce wynika także z działalności kobiet. Nie tylko najczęściej kupują, ale też sprzedają używane rzeczy, napędzając rozwój sektora. Oprócz tego napędzają zmiany społeczne np. w podejściu do produktów z drugiej ręki (nie są już postrzegane jako symbol biedy) czy sprawach związanych z klimatem i ochroną środowiska.

Powyższe wnioski oraz szereg innych interesujących informacji można znaleźć w raporcie „Trend na recommerce”. Raport można znaleźć pod tym adresem.

Źródło zdjęcia głównego: cottonbro studio/Pexels

raport recommerce second hand

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMarketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa
Stanowisko Instytutu Staszica na temat ograniczenia sprzedaży i reklamy napojów energetyzujących

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • Influencer Trends Report
    6 kluczowych trendów w zakresie influence marketingu, które zdefiniują rok 2023 [raport]

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow