site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Conversational commerce – co wniesie Sztuczna Inteligencja do najlepszych sklepów on-line?
27.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Conversational commerce – co wniesie Sztuczna Inteligencja do najlepszych sklepów on-line?

app-chat-communication-composition-267425

Głosowi asystenci, jako doradcy w procesie sprzedaży, nienachalne, ale merytoryczne rekomendacje czy szybkie i bezbolesne zwroty nietrafionych zakupów – to tylko przykłady nowych rozwiązań conversational commerce, zakupów on-line wspieranych przez rozwiązania konwersacyjnego AI. 

Conver­sa­tio­nal com­merce (c-com­merce) to nowe roz­wią­za­nie, w ramach któ­rego zakupy prze­pro­wa­dza się pro­wa­dząc roz­mowę z inte­li­gent­nym asysten­tem – dokładnie tak, jakby robiło się to z kom­pe­tent­nym sprzedawcą.

To tech­no­lo­gia wspie­ra­jąca sklepy on-line, auto­ma­ty­zu­jąca obsługę klienta, naj­czę­ściej oparta na algo­ryt­mach sztucz­nej inte­li­gen­cji (AI), która łączy kupu­ją­cych i marki poprzez czat i głos – wspiera klien­tów pod­czas pro­cesu wyszu­ki­wa­nia ofert, wyboru, zama­wia­nia. Pre­cy­zu­jąc – prak­tycz­nie robi zakupy w natu­ralny spo­sób, bez żad­nego obcią­że­nia sprze­daw­ców. To właśnie przy­szłość e-han­dlu.

C-com­merce umoż­li­wia doko­ny­wa­nie zaku­pów za pośred­nic­twem takich plat­form jak Face­book Mes­sen­ger, What­sApp, iMes­sage, Viber, Alexa, Asystent Google, ale też apli­ka­cji mobil­nych.

Komunikatory rosną w siłę, już teraz są bardziej popularne niż media społecznościowe, a na pewno nikogo nie trzeba przekonywać o mniejszej skuteczności reklam wyświetlanych na tablicy w porównaniu z rozmową ze sprzedawcą np. przez Facebook Messengera. Najnowsze statystyki wykorzystania aplikacji do wysyłania wiadomości pokazują, że WhatsApp ma 1,6 mld użytkowników na całym świecie, Facebook Messenger 1,3 mld, a z WeChata korzysta już miliard osób. Nie należy również zapominać o użytkownikach Asystentów Głosowych, ponad 25% Amerykanów posiada inteligentne głośniki tzw. smart speakers. To imponująca liczba potencjalnych klientów.

Czym różni się conversational commerce od zwykłego sklepu on-line?

Rozmowa, kon­wer­sa­cja, zawsze była, jest i będzie pod­stawą han­dlu. Szukając idealnego wina do kola­cji o reko­men­da­cję pytamy som­me­liera, wybie­ra­jąc odpowied­nią dłu­gość zło­tego łań­cuszka piszemy z prośbą o pomoc przez Insta­gram naszej ulu­bio­nej marki. Teraz zmie­nia się jedy­nie forma roz­mowy – odpo­wie­dzi udzie­lane są jesz­cze szyb­ciej i dodat­kowo bazują na naszych pre­fe­ren­cjach, automa­tycz­nie!

Klienci naj­chęt­niej kon­tak­tują się z mar­kami za pomocą wiadomości – 83% kon­su­men­tów pisze, aby uzy­ska­ć infor­ma­cję o pro­duk­cie lub usłu­dze, 76%, chce otrzy­ma­ć wspar­cie, a 75% – w celu doko­na­nia zakupu. Dzięki postępom w tech­no­lo­gii prze­twa­rza­nia języka natu­ral­nego (NLP) oraz machine i deep lear­ning firmy mogą korzy­stać z Wir­tu­al­nych Asy­sten­tów c-com­merce – zorien­to­wa­nych na doświad­cze­nia użyt­kow­nika, o naturalnych, intu­icyj­nych interfejsach. 

Conver­sa­tio­nal com­merce — ide­alne wspar­cia chat lub live call dla e-zaku­pów

C-com­merce to dyna­miczna tech­no­lo­gia, zdolna do adap­ta­cji – otwiera przed fir­mami nowe moż­li­wo­ści i przy­nosi wiele korzy­ści klien­tom, któ­rym spersonalizo­wana oferta i fachowe doradz­two, w for­mie czata bądź rozmowy, pozwala pod­jąć trafną decy­zję zaku­pową.

Wir­tu­alny Asy­stent Inte­li­WISE – Chat­bot czy Voice­bot, może np. zaga­dać odwie­dza­ją­cego sklep inter­ne­towy i bły­ska­wicz­nie pod­su­nąć mu pro­dukt. Poszu­ki­wa­nie pre­zen­tów ni­gdy nie było prost­sze – wystar­czy poinformować Wir­tu­al­nego Asy­stenta dla kogo szu­kamy podarku, odpowiedzieć na kilka pytań doty­czą­cych sole­ni­zanta i gotowe – Chat­bot po anali­zie uzyskanych danych po pro­stu pod­su­nie kilka pro­po­zy­cji. A to nie wszystko – Wirtu­alny Asy­stent C-com­merce rów­nież przej­dzie z nami przezpłat­ność i pobie­rze wyma­ganą należność – wszystko z poziomu komunikatora.

Naj­lep­sze zasto­so­wa­nia Conver­sa­tio­nal Com­merce — przy­kłady już działających rozwiązań:
1-800 Flowers

Pierw­sze zasto­so­wa­nia tej nowej tech­no­lo­gii doko­nały się w ramach innowa­cyj­nych dostaw­ców usług bądź skle­pów on-line w USA. W zaku­pach pomaga Wir­tu­alny Asystent 1–800 Flo­wers – wyko­rzy­stu­jąc tech­no­lo­gie ucze­nia maszy­no­wego opartą na zacho­wa­niach użyt­kow­ni­ków i poprzednich roz­mo­wach, wyświe­tla suge­ro­wane produkty i pozwala klientom wybrać jedną z kilku opcji.

Chatbot 1-800 Followers
Uber

Ciekawym i niezwykle przydatnym rozwiązaniem jest Chatbot dla firmy Uber – pozwala użytkownikom w ponad 500 miastach na całym świecie zamówić transport poprzez kilka kliknięć. Bez dzwonienia i oczekiwania na połączenie z dyspozytorem taksówek! Chatbot w wybranych krajach działa przez Facebook Messengera, nie wymaga nawet ściągnięcia dodatkowej aplikacji.

Chatbot Uber
SnapTravel

C-commerce wspiera również podróże. Chatbot SnapTravel pozwala klientom znaleźć i zarezerwować pokój hotelowy w wybranej destynacji. A dodatkowo działa przez wiele kanałów np. przez Facebook Messengera, Alexę i WhatsAppa.

C-commerce – nowe narzędzie dla zwiększenia konwersji i lojalności

”Zakupy przez kon­wer­sa­cję” sta­wiają pierw­sze kroki, i też ich moż­li­wo­ści są jesz­cze racz­ku­jące. Praw­dziwy prze­łom jesz­cze przed nami — moment, w któ­rym asy­stenci cyfrowi zostaną zin­te­gro­wani z zaso­bami danych o prefe­ren­cjach klien­tów, będąc wresz­cie w sta­nie per­so­na­li­zo­wać rekomenda­cje dla nich, mak­sy­ma­li­zu­jąc zado­wo­le­nie z zaku­pów. I  oczywiście  zawar­tość oraz war­tość koszyka. 

Przy­szłość tego narzę­dzia będzie wypad­ową roz­woju algo­ryt­mów AI, wpływa­ją­cych na jakość i płyn­ność roz­mowy oraz dal­szego roz­woju mediów spo­łecz­no­ścio­wych i apli­ka­cji mobil­nych z których korzystają użytkow­nicy. Dla wszyst­kich marek kluczowe jest, żeby wyko­rzy­stać tę obec­ność do rekomen­da­cji bądź sprze­daży produk­tów. Nowe narzę­dzie spra­wia, że zautomaty­zo­wane inte­rak­cje pomię­dzy marką a kon­su­men­tem są o wiele bar­dziej ludz­kie. Co wię­cej – zmniej­sza liczbę kroków, które klient musi pod­jąć aby zakoń­czyć dzia­ła­nie

C-commerce dla klientów to przede wszystkim:

  • wybór pro­duktu i reko­men­da­cja pod­czas roz­mowy (z wir­tu­al­nym asysten­tem), tak jak dotych­czas z ulu­bio­nym sprze­dawcą,
  • bar­dziej dopa­so­wana oferta, oparta czę­sto na danych o pre­fe­ren­cjach,
  • per­so­na­li­zo­wany kon­takt, oso­bo­wo­ść bota dostosowana do spe­cy­fiki grupy doce­lo­wej.

Dla firm z kolei wśród najważniejszych korzyści, nie licząc samej automatyzacji procesów, warto wymienić:

  • lepszą analizę zachowań klientów,
  • większe możliwości potencjalnej sprzedaży produktów/ usług,
  • natychmiastowe informacje zwrotne,
  • generowanie leadów,
  • polepszenie doświadczeń klientów z marką,
  • lepszą i trafniejszą obsługę FAQ.

Firmy muszą zaakceptować zmieniające się rzeczywistość. Jak podaje Gartner, 25% operacji związanych z obsługą klienta do 2020 r. przejmą Wirtualni Asystenci. Chatboty i Voiceboty InteliWISE wdrażane w firmach będą mogły nawiązać nowe, lepsze i bardziej znaczące relacje z klientami i ostatecznie zwiększyć sprzedaż.

c-commerce cnver­sa­tio­nal com­merce komunikacja komunikatory sztuczna inteligencja

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDaj ubraniom nowe życie – akcja marki Promod
Justyna Steczkowska w kampanii dla Panasonic

Podobne wpisy:

  • Teksty generowane przez sztuczną inteligencję
    Teksty generowane przez sztuczną inteligencję mogą stanowić poważne zagrożenie dla użytkowników
  • 1200x628 linkpost SM(9)
    Styczniowy DIMAQ Voice z trendami i sztuczną inteligencją

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow