site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Copywriterze, nie zaśmiecaj swojego tekstu! 5 złych nawyków copywriterskich
4.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Copywriterze, nie zaśmiecaj swojego tekstu! 5 złych nawyków copywriterskich

notes-macbook-study-conference-7102

Twój artykuł ciężko zrozumieć? Postowi na fanpage’u brakuje dynamiki? Nie mieścisz się w limicie znaków twitta? Wiele z tych problemów powodują słowa-śmieci, które umieszczasz w tekście. Zwykle robisz to nieświadomie – używanie ich stanowi Twój nawyk, starasz się brzmieć bardziej profesjonalnie niż potrzeba lub podświadomie nie widzisz wartości w tym, co piszesz. Niezależnie od powodu, musisz pozbyć się tych wtrąceń, aby podnieść jakość swojego pisania.

Poniżej znajdziesz przykłady zwrotów nadużywanych w powszechnym języku. Weź do ręki swój ostatni tekst i prześledź go pod kątem każdego z nich. Wyeliminuj słowa-śmieci i sprawdź, czy wzrosła płynność i przyjemność z czytania. Do dzieła!

1. Tiki

Słowa, które umieszczasz w tekście z przyzwyczajenia, podobnie jak na co dzień wykonujesz mimowolnie charakterystyczne dla siebie gesty i miny. Generalnie, praktycznie, specyficznie, właśnie, jakby nie wnoszą nic – są jedynie wypełniaczami.

2. Papugi

Kolejny wyraz powtarza znaczeniowo poprzedni. Cofnąć się do tyłu, prawdziwe fakty, każdy indywidualnie, dokładny termin czy końcowy rezultat. Zastanów się, czy użyte przez Ciebie słowa nie mogą obyć się bez towarzyszy. Jeśli tak – pozbądź się ich!

3. Koturny

Więcej i trudniej nie znaczy mądrzej. Koturny są nawykiem pochodzącym z języka urzędowego, gdzie wszystko musi brzmieć bardziej skomplikowanie niż powinno. Zwroty: dokonać wyboru, udzielić odpowiedzi, wprowadzić zmianę, problem bezrobocia zastąp prostszymi synonimami, odpowiednio: wybrać, odpowiedzieć, zmienić i bezrobocie.

4. Tasiemce

Czasem zwięzłe zdanie brzmi… mało profesjonalnie. Jakbyś nie miał za dużo do powiedzenia na dany temat. Konstruujesz więc formy, które je usilnie wydłużają. Zamiast często piszesz w większości przypadków. Zamiast jeśli porywasz się na pod warunkiem że. Można zmieniasz na istnieje możliwość, że. Lepiej? Nie. Krótkie i konkretne zdania są dobre, bo zwiększają tempo czytania i dynamikę tekstu. Nie rezygnuj z nich.

5. Tchórze

Jako copywriter często piszesz na tematy, w których nie jesteś specjalistą. Robisz odpowiedni research, kontaktujesz się z ekspertami, ale pozostaje w Tobie nutka niepewności. To da się wyczuć w słowach, których używasz. Wydaje się (mało przekonujące), pod pewnymi względami (jakimi?), na swój sposób (czyli jak?), mniej więcej (to mniej, czy więcej?), być może (ale nie na pewno) – wszystkie te zwroty ujmują wiarygodności. Nie asekuruj się, chyba że brak Ci pewności do tego, co piszesz… Wówczas wróć do researchu i lepiej się przygotuj.

Tekst zainspirowany treścią książki autorstwa Joanny Wryczej-Bekier
pt. „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy”, którą polecaliśmy tutaj.

Autor artykułu: Mateusz Białas
Oryginalny materiał pochodzi ze strony RocketSpace.pl i został udostępniony w ramach współpracy.
Źródło zdjęcia głównego: Startup Stock Photos/Pexels

copywriting poradnik

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAplikacja Collab umożliwi wspólne komponowanie muzyki
Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) i CNN ze wspólną kampanią „Travel Tomorrow”

Podobne wpisy:

  • pexels-vlada-karpovich-4050304
    Jak pisać teksty do internetu w 2023 roku?
  • pexels-vlada-karpovich-4050364
    3 wyzwania copywritingu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow