site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > CSR istotny jak nigdy wcześniej. O biznesie odpowiedzialnym społecznie podczas XX Kongresu PR
29.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

CSR istotny jak nigdy wcześniej. O biznesie odpowiedzialnym społecznie podczas XX Kongresu PR

KONGRESPR_18062020

Jak podaje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”,
w ubiegłym roku o około 10% zwiększyła się liczba działań CSR podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa. Rok 2020 postawił przed biznesem nowe wyzwania. Mobilizacja wielu firm i zaangażowanie się w pomoc służbie zdrowia w walce z COVID-19 pokazały, jak ważne jest dla nich wspólne dobro. O tych i innych tematach będziemy rozmawiali podczas XX Kongresu Public Relations w Rzeszowie.

W ostatnich tygodniach obserwowaliśmy wiele oddolnych inicjatyw lokalnego biznesu w postaci dostarczania posiłków pracownikom służby zdrowia, masowej produkcji maseczek i przyłbic ochronnych, organizowania akcji społecznych mających na celu zebranie środków finansowych na rzecz walki z COVID-19, a także przekazywania szpitalom funduszy przez różnego rodzaju organizacje. Pokazało to, że polskie przedsiębiorstwa są odpowiedzialne społecznie.

– Zmiany zachodzące w społeczeństwie, a tym samym w CSR, są wielowymiarowe. W ostatnich latach prospołeczne działania firm skupiają się na temacie ochrony środowiska naturalnego. W tym roku, ze względu na obecną sytuację, biznes otoczył szczególną troską środowisko medyczne. Dla nas zasada zawsze była prosta, im więcej dajemy, tym więcej otrzymujemy w zamian. To, jak postrzegana jest firma, ma bezpośrednie przełożenie na jej funkcjonowanie – wyjaśnia Aida Bella, Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego, Partnera Strategicznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

źródło: materiały prasowe
CSR a komunikacja

Niezależnie od tego, w jakich obszarach CSR jest wdrażany, z punktu widzenia interesu organizacji ważny jest sposób komunikacji tego typu działań z otoczeniem. Społeczna odpowiedzialność biznesu wpływa zarówno na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, poprzez pozytywne postrzeganie firmy przez otoczenie biznesowe i interesariuszy, jak i na jej wyniki finansowe. Ta korelacja zauważana jest przez inwestorów, co pokazało badanie „Decyzje inwestycyjne a społeczna odpowiedzialność firm” przeprowadzone przez Deloitte i GPW. Ponad 62% respondentów wskazało, że działania podejmowane przez spółki w sferze odpowiedzialności społecznej mogą przekładać się w sposób wymierny na ich wyniki finansowe.

Mając na uwadze powyższe, zauważalna jest również zmiana dotycząca pogłębiania kompetencji w zakresie CSR specjalistów ds. public relations. Jeszcze w latach 2016-2017 najważniejszymi obszarami dla PR-owców w budowie wizerunku i relacji z otoczeniem były media relations (średnia 4,70), zarządzanie kryzysowe (średnia 4,69) i e-PR (średnia 4,43). Dla CSR średnia była istotnie niższa i wynosiła 4,09, co pokazało badanie kondycji branży przeprowadzone w 2017 r. przez zespół badawczy Exacto Sp. z o.o.

W przywołanym okresie specjaliści z branży ogólnie nie dostrzegali potrzeby poszerzania umiejętności w obszarze komunikacji i prowadzenia działań CSR. W 2016 roku podczas badania ewaluacyjnego przeprowadzonego podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations nikt z ankietowanych nie wskazał CSR jako obszaru, któremu powinna być poświęcona jedna z jego przyszłych edycji.

Wyraźna zmiana nastąpiła w 2018 roku. W analogicznym badaniu, społeczna odpowiedzialność biznesu była wskazana przez 17% respondentów, zaś w 2019 już 2/5 ankietowanych (40%) wskazało, że to tematyka dotycząca CSR jest tą, która powinna zostać poruszona w trakcie kolejnej odsłony największego wydarzenia PR w Polsce. Dlatego też drugi dzień XX Kongresu Profesjonalistów Public Relations zostanie poświęcony zagadnieniu społecznej odpowiedzialności biznesu. W ramach wydarzenia odbędzie się między innymi debata pn. „CSR – wyzwania XXI wieku” pod patronatem ORANGE Polska.

źródło: materiały prasowe

– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest coraz lepiej rozumiana przez firmy stając się ważnym elementem ich strategii biznesowych, polityk HR, relacji z klientami i dostawcami, programów społecznych i środowiskowych. Wyzwaniem staje się połączenie tych wszystkich działań w jedną spójną całość, aby zapewnić firmie zrównoważony rozwój, maksymalizujący jej pozytywny wpływ na otoczenie a minimalizujący ten negatywny – mówi Monika Kulik, Ekspert ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ORANGE Polska.

Jakie wyzwania staną przed skuteczną działalnością CSR? Czy zacznie on wykorzystywać nowe środki przekazu, np. influencerów? Czy w przyszłości przyniesie firmom więcej szkód niż korzyści? Na te oraz szereg innych pytań odpowiedzą prelegenci XX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie w dniach 24-25 września 2020 roku.

Zgłoszenia na kongres przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza zgłoszeniowego na stronie w zakładce zgłoszenia. Można tam również znaleźć szczegółowy harmonogram wydarzenia oraz pełną listę prelegentów.

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest Newsline sp. z o.o.,
Współorganizatorem jest Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego,
Partner merytoryczny Kongresu: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego,
Partner Strategiczny: Totalizator Sportowy ,
Sponsor Główny: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów,
Partnerzy: Urząd Miasta Rzeszowa, ORANGE Polska, PZU, SuperDrob, ALERT MEDIA Communications, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Media Visage, Exacto Sp z .o.o., Ideo Sp. z o.o.

CSR Kongres PR Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowa platforma komunikacyjna Plusa na Kartę „Dodajemy wolności Ci”
Robert Lewandowski w dwóch osobach w niestandardowej produkcji Huawei

Podobne wpisy:

  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow