site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Cyfrowa transformacja – trendy, które zmieniają marketing
18.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Cyfrowa transformacja – trendy, które zmieniają marketing

Cyfrowa transformacja agencja PA agencja Novem

Dynamiczny rozwój zaawansowanych technologii w połączeniu z rosnącą, kolektywną świadomością konsumentów to motyw przewodni najnowszego raportu Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery. Sprawdź, w jaki sposób zmieniające się relacje między konsumentami a markami kształtują rynki i bądź gotowy na nadchodzące zmiany.

Na czym polega cyfrowa transformacja?

Według analizy International Data Corporation aż 65% przedstawicieli europejskich firm nie słyszało o istocie digital transformation. Jak się okazuje to znacznie głębsze i szersze pojęcie niż cyfryzacja, która jest stricte związana z rozwojem technologii. Ten zagraniczny termin oznacza przede wszystkim zmianę technologiczno-społeczną, polegającą na tworzeniu się nowych relacji rynkowych.

Nieznane dotychczas sposoby komunikacji i interakcji między człowiekiem a marką związane są z ewolucją społeczności konsumenckich i dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji.

– Rozwój takich trendów, jak voice search, nowe sposoby płatności bezgotówkowych, sztuczna inteligencja, zakupy bezobsługowe, AR i VR dostarczają całą gamę nowych możliwości dotarcia do klientów. Na bazie nowych technologii i automatyzacji rozwinął się, chociażby marketing konwersacyjny – mówi Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji reklamowej PA.

Czego oczekują klienci nowej ery i jak reagują na to marki?

Nowoczesne rozwiązania służą zarówno konsumentom, jak i markom. Firmy poprzez wdrażanie udogodnień dla klientów takich jak np. aplikacje zakupowe w sklepach bezobsługowych, zyskują więcej możliwości na zbieranie szczegółowych danych na temat swoich klientów, a ci z kolei, mogą w łatwy, wygodny i niewymagający stania w długich kolejkach sposób dokonać płatności. Cyfrowa transformacja opiera się na innowacjach w sposobie sprzedaży i kontaktu z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Firmy muszą być gotowe na wdrażanie zmian, a ich tempo podyktowane jest przez pokolenie X i Y, którzy w 2025 roku będą stanowić 75% całego społeczeństwa. Dla tych grup społecznych, a szczególnie post-millenialsów urodzonych „ze smartfonem w ręku” kluczowe stają się takie aspekty, jak ekologia, społeczna odpowiedzialność oraz budowanie bliskich relacji, nie tylko z najbliższym otoczeniem, ale także z markami w świecie cyfrowym.

Przesyceni agresywnymi reklamami konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na autentyczność marki. Właśnie ten czynnik przyczynił się do wzrostu popularności mikro-influencerów. W przyszłości marketingu nie ma miejsca na sztuczną, nachalną perswazję.

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu ważne jest dostarczanie usług szybko i bezproblemowo. Konsumenci oczekują wygodnych form płatności i transparentnych zasad w relacji z marką. Firmy, które chcą odnieść sukces w digitalowej przyszłości muszą być nastawione na stałe monitorowanie otoczenia i dostosowywanie swoich strategii do pojawiających się trendów w jak najkrótszym czasie.

Darmowy raport do pobrania tutaj: Cyfrowa Transformacja – marketing nowej ery
A co w środku?

Raport zawiera aż 123 strony wartościowych informacji, analiz i inspirujących case studies liderów cyfrowej transformacji z całego świata. Znajdują się w nim m.in. odpowiedzi na takie pytania:

  • Jak ekonomia współdzielenia kreuje nowy model biznesowy?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja może wspierać rozwój przedsiębiorstw?
  • Dlaczego marketing konwersacyjny jest przyszłością branży reklamowej?
  • Jak rozszerzona rzeczywistość może wpłynąć na wzrost sprzedaży?
  • Jak nano-influencerzy mogą wpłynąć na sukces marki?
  • Czym jest tokenizacja?
  • Jakie są najnowsze metody płatności?

Autor tekstu: Jacek Jaroszewski

cyfrowa transformacja marketing raport trendy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSpakowany, jak Polak na wakacje – letnie trendy sprzedażowe Allegro
Media Expert wykorzystuje popularność siatkówki do zwiększenia letniej wyprzedaży

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow