site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Cykl edukacyjny w 5 krokach: jak zwiększyć sprzedaż za pomocą e-mail marketingu?
21.03.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Cykl edukacyjny w 5 krokach: jak zwiększyć sprzedaż za pomocą e-mail marketingu?

cup-of-coffee-1280537_1280

Jest wiele sposobów na wykorzystanie e-mail marketingu do zwiększenia sprzedaży. Jednym z działań, które warto wziąć pod uwagę jest kampania edukacyjna – seria e-maili, mających na celu zaprezentowanie marki, poszczególnych funkcji produktu/usługi oraz przedstawienie korzyści wynikających z ich użytkowania.

W dzisiejszym artykule chciałbym opisać kampanię edukacyjną na przykładzie LandCafe.pl – sklepu internetowego, który powstał z połączenia miłości do dwóch rzeczy – podróży oraz kawy. Firma oferuje wysokogatunkową kawę z polskiej palarni, herbatę liściastą oraz akcesoria. Aby zwiększyć świadomość produktu wśród subskrybentów i przyspieszyć proces sprzedaży, zespół LandCafe.pl przygotował za pomocą platformy GetResponse e-mail marketingową kampanię edukacyjną.

Przyjrzyjmy się najważniejszym aspektom, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania takiej kampanii.

1. Określ grupę docelową

Podstawową kwestią w marketingu jest dokładne określenie grupy docelowej. Nasze kampanie marketingowe będą na tyle skuteczne, na ile poznamy naszych potencjalnych klientów. W przypadku cykli edukacyjnych należy poznać potrzeby informacyjne odbiorców i przygotować treści, które pomogą im podjąć świadomą decyzję o zakupie.

– Naszą grupą docelową są ludzie znający różnicę między jakością kawy produkowanej na masową skalę a kawy palonej metodą mistrzowską, rzemieślniczo. Nasi klienci kierują się świadomym wyborem, stąd pomysł na kampanię edukacyjną, która szybko podnosi poziom wiedzy subskrybentów i sprawia, że są gotowi do zakupu – mówi Łukasz Janik, założyciel LandCafe.pl.

2. Określ cel kampanii

Podstawowym zadaniem cyklu edukacyjnego jest, jak sama nazwa wskazuje, edukacja odbiorców. Warto jednak wyznaczyć sobie cele związane bezpośrednio ze sprzedażą. Jeżeli wykażesz, że prowadzone przez Ciebie działania marketingowe wpływają na rozwój biznesu, będziesz mógł bez oporów zwiększać budżet i zasoby potrzebne do ich realizacji.

Oto cele kampanii edukacyjnej LandCafe.pl:

  • zwiększyć świadomość produktu wśród subskrybentów,
  • przyspieszyć proces zakupu,
  • zwiększyć sprzedaż.

Wszyscy subskrybenci LandCafe.pl są objęci kampanią, dlatego wystarczy monitorować czas, w jakim dokonują zakupu oraz wielkość koszyka zakupowego.

3. Przygotuj serię wiadomości

Ilość wiadomości w cyklu zależy od specyfiki produktu/usługi, rynku, potrzeb informacyjnych oraz preferencji grupy docelowej.

Kampania edukacyjna LandCafe.pl realizowana jest według strategii Poznaj -> Polub -> Zaufaj -> Zapłać. Składa się z sześciu wiadomości, dzięki którym subskrybent poznaje historię firmy oraz dowiaduje się, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Kolejne wiadomości cyklu pokazują:

  • skąd pochodzi kawa LandCafe.pl,
  • dlaczego warto wybrać kawę z palarni,
  • czym charakteryzuje się kawa z różnych regionów świata,
  • czym różni się kawa typu single od kawy typu blend,
  • jak i czym odpowiednio zmielić kawę,
  • jak czerpać informacje z opakowań i etykiet produktów LandCafe.pl.

Poniżej dwie pierwsze wiadomości z cyklu edukacyjnego:

Pierwsza wiadomość przybliża markę oraz informuje o produkcie. Dolny segment pozwala na rozpoznanie preferencji subskrybentów. Klient otrzyma spersonalizowaną komunikację w zależności od tego, czy jest zainteresowany kawą, czy herbatą.
Druga wiadomość za pomocą infografiki zwraca uwagę na różnice pomiędzy kawą paloną rzemieślniczo a kawą oferowaną przez kawowe koncerny.
4. Utwórz cykl marketing automation

Marketing automation pozwala na szczegółowe planowanie przebiegu komunikacji z subskrybentami. Możesz stworzyć własny cykl od zera lub skorzystać z gotowych szablonów z wybranej kategorii.

Szablony powitalne dostępne dla użytkowników GetResponse.

Szablon powitanie nowych kontaktów może być bardzo przydatny podczas tworzenia pierwszego cyklu edukacyjnego.

Przykładowy cykl marketing automation pozwalający na wysłanie subskrybentom trzech e-maili w odpowiednich odstępach czasowych.

Oprócz ustawienia sekwencji wiadomości, marketing automation pozwala również na:

  • przypisywanie odbiorcom tagów,
  • monitorowanie otwarć i kliknięć,
  • automatyczną segmentację listy kontaktów,
  • monitorowanie aktywności na stronie www, etc.

Więcej na temat możliwości marketing automation znajdziesz na tej stronie.

5. Monitoruj efekty

Monitoruj efekty kampanii i sprawdzaj, czy osiąga założone cele. Zwróć uwagę na zaangażowanie subskrybentów (otwarcia, kliknięcia) oraz wskaźnik sprzedaży wśród odbiorców cyklu edukacyjnego.

W przypadku LandCafe.pl, aż 54% klientów dokonało zakupu w trakcie lub zaraz po zakończeniu kampanii edukacyjnej.

– Dzięki GetResponse subskrybenci szybko zdobywają wiedzę o produktach dostępnych na LandCafe.pl, a nasza firma pozyskuje ważne informacje, dzięki którym możemy dopasować dalszą komunikację pod kątem ich potrzeb i preferencji. Dzięki analizie wyników cyklu edukacyjnego uświadomiłem sobie, że pora poprawić ilość zapisów, a zyski zwiększą się same automatycznie – podsumowuje Janik.

 

Poznaj 8 praktycznych wskazówek dotyczących przygotowania kampanii edukacyjnej na stronie case study LandCafe.pl.

 

 

Autor tekstu: Ireneusz Klimczak, ekspert ds. content marketingu w GetResponse

O autorze:
Specjalizuje się w tworzeniu treści na potrzeby skutecznych kampanii online marketingowych. Pisze dla NowyMarketing.pl, Interaktywnie.com, Online Marketing Polska, Marketer+. Znajdź go na Twitterze, chętnie rozmawia o online marketingu.

e-mail marketing kampania edukacyjna marketing automation

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPomiędzy grą a pracą – case study platformy grywalizacyjnej
SugarBuster – nowa aplikacja mobilna dla najmłodszych diabetyków

Podobne wpisy:

  • Ocieplaj dom, a nie klimat
    Kampania edukacyjna #Lepiejbezsmogu
  • pexels-pixabay-265087
    Marketing i programy lojalnościowe warto zautomatyzować

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow