site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czego fani „Gry o tron” szukali w internecie?
20.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czego fani „Gry o tron” szukali w internecie?

Zrodlo_Pexels

Po ośmiu latach emisji żegnamy największy fenomen kulturowy ostatnich lat. Finałowy odcinek „Gry o tron” – serialu, na którego punkcie oszalały miliony, miał w Polsce premierę w nocy z 19 na 20 maja. Przez cały czas trwania produkcji użytkownicy na całym świecie poszukiwali informacji m.in. o bohaterach, ich historii oraz przyszłości.

– „Gra o tron” to serial pełen zwrotów akcji i nieoczekiwanych rozwiązań. W przerwie między odcinkami fani zwracają się do wyszukiwarki, by rozwiać swoje wątpliwości czy przeczytać wrażenia innych. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie frazy były najczęściej wpisywane przez użytkowników w Google – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge – Marketing Experts.

Oprócz tak oczywistych zapytań, jak „Gdzie obejrzeć Grę o tron?” czy „Kiedy nowy odcinek?”, internauci szukają m.in. przewidywań, jak skończy się serial. Niezmiennie od kilku lat ogromną popularnością cieszy się wystąpienie piosenkarza Eda Sheerana (50 tys. wyszukań miesięcznie), który pojawił się w premierowym odcinku 7. sezonu w roli żołnierza Lannisterów o imieniu Ed.

Wyglądać i mówić jak…

Mnóstwo jest również wielbicieli serialu, którzy na spotkania fanowskie oraz konwenty chcą przebrać się za swoje ulubione postaci. W okresie halloweenowym zapytania o kostiumy także cieszą się dużą popularnością i mnóstwo osób upodabnia się do Daenerys Targaryen czy strażnika Nocnej Straży. Co ciekawe, ludzie szukają nie tylko inspiracji, jak stworzyć strój samemu, ale także gotowych kostiumów.

„Gra o tron” to jeden z seriali, w którym dialogi są wyjątkowo przemyślane. Liczne intrygi, zawoalowane groźby, słowne walki czy spiski polityczne sprawiają, że kwestie bohaterów na długo zapadają w pamięć. Fani często pragną je sobie przypomnieć, szukając w Google cytatów z tej produkcji. Często wracają też do przemów Tyriona Lannistera, których ten zdążył w przeciągu 8. sezonów wygłosić sporo. W jednym z odcinków mówił „To jest to, co robię. Piję i wiem rzeczy”. Widzowie dobrze wiedzą, że bohater od alkoholu zdecydowanie nie stroni. Nic więc dziwnego, że w jego kontekście często szukają też wina.

Kto jest kim?

Internauci poszukują również wyjaśnień dotyczących fabuły serialu. M.in. tego, w jaki sposób Daenerys i  Jon Snow są spokrewnieni, dlaczego Catelyn Stark nienawidziła Jona, jak Jaime Lannister stracił rękę, dlaczego Hodor mówi tylko Hodor, jak zginął Robb Stark oraz dlaczego Arya była ślepa.

Stale wyszukiwana jest także mapa Westeros (134 tys. wyszukań miesięcznie), czyli krainy, w której dzieje się akcja serialu. Nic zresztą dziwnego, bo w mnogości bohaterów, miejsc i wątków można się z łatwością pogubić.

Użytkownicy często zwracają się do portalu Reddit (165 tys. wyszukań miesięcznie), chcąc rozwiązać swoje wątpliwości. Tam najuważniejsi fani dzielą się zarówno swoją wiedzą, jak i spostrzeżeniami. Na ich podstawie tworzą się popularne w kręgach fanowskich teorie. Te najbardziej przekonujące trafiają na platformy Facebook, Twitter i Tumblr, nawet na słynne portale internetowe, a tam zaczynają żyć własnym życiem. Cieszą się przy tym popularnością w wyszukiwarce Google, chociażby ta, że Tyrion należy do klanu Targaryenów, czy ta, że Jaime Lannister to odrodzony Azor Ahai.

Choć premiera ostatniego odcinka już się odbyła, tym samym zamykając wszystkie wątki, George R. R. Martina, autor sagi „Pieśń lodu i ognia”, na podstawie której powstał serial, ma w planach jeszcze co najmniej dwie książki. Może fani dobrze dedukowali i ich domysły się spełnią?

Wraz z końcem serialu, dla wielu fanów będzie to zamknięcie ważnego etapu. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że finał wzbudził w widzach wiele emocji, a wyszukiwarce Google dostarczy mnóstwa kolejnych zapytań.

Źródło: www.mbridge.pl

 

MBridge – Marketing Experts to polska agencja marketingowa, obecna na rynku od 2016 r., która zajmuje się projektowaniem i realizacją strategii marketingowych w internecie. Głównymi specjalizacjami są obszary takie jak: SEO, SEM, content marketing, analityka internetowa, social ads, CRM, performance UX oraz doradztwo strategiczne z zakresu marketingu online. MBridge realizuje obecnie działania m.in. dla takich klientów jak Smyk, Gandalf.com.pl, Signify, Recman, Unilver.

Google Gra o tron wyszukiwarka

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFRANK’S RedHot – ostro wchodzi do Polski!
Jak rok po wejściu RODO sprzedawcy traktują regulaminy e-sklepów?

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • pexels-vlada-karpovich-4050304
    Jak pisać teksty do internetu w 2023 roku?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow