Po ośmiu latach emisji żegnamy największy fenomen kulturowy ostatnich lat. Finałowy odcinek „Gry o tron” – serialu, na którego punkcie oszalały miliony, miał w Polsce premierę w nocy z 19 na 20 maja. Przez cały czas trwania produkcji użytkownicy na całym świecie poszukiwali informacji m.in. o bohaterach, ich historii oraz przyszłości.
– „Gra o tron” to serial pełen zwrotów akcji i nieoczekiwanych rozwiązań. W przerwie między odcinkami fani zwracają się do wyszukiwarki, by rozwiać swoje wątpliwości czy przeczytać wrażenia innych. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie frazy były najczęściej wpisywane przez użytkowników w Google – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge – Marketing Experts.
Oprócz tak oczywistych zapytań, jak „Gdzie obejrzeć Grę o tron?” czy „Kiedy nowy odcinek?”, internauci szukają m.in. przewidywań, jak skończy się serial. Niezmiennie od kilku lat ogromną popularnością cieszy się wystąpienie piosenkarza Eda Sheerana (50 tys. wyszukań miesięcznie), który pojawił się w premierowym odcinku 7. sezonu w roli żołnierza Lannisterów o imieniu Ed.
Wyglądać i mówić jak…
Mnóstwo jest również wielbicieli serialu, którzy na spotkania fanowskie oraz konwenty chcą przebrać się za swoje ulubione postaci. W okresie halloweenowym zapytania o kostiumy także cieszą się dużą popularnością i mnóstwo osób upodabnia się do Daenerys Targaryen czy strażnika Nocnej Straży. Co ciekawe, ludzie szukają nie tylko inspiracji, jak stworzyć strój samemu, ale także gotowych kostiumów.
„Gra o tron” to jeden z seriali, w którym dialogi są wyjątkowo przemyślane. Liczne intrygi, zawoalowane groźby, słowne walki czy spiski polityczne sprawiają, że kwestie bohaterów na długo zapadają w pamięć. Fani często pragną je sobie przypomnieć, szukając w Google cytatów z tej produkcji. Często wracają też do przemów Tyriona Lannistera, których ten zdążył w przeciągu 8. sezonów wygłosić sporo. W jednym z odcinków mówił „To jest to, co robię. Piję i wiem rzeczy”. Widzowie dobrze wiedzą, że bohater od alkoholu zdecydowanie nie stroni. Nic więc dziwnego, że w jego kontekście często szukają też wina.
Kto jest kim?
Internauci poszukują również wyjaśnień dotyczących fabuły serialu. M.in. tego, w jaki sposób Daenerys i Jon Snow są spokrewnieni, dlaczego Catelyn Stark nienawidziła Jona, jak Jaime Lannister stracił rękę, dlaczego Hodor mówi tylko Hodor, jak zginął Robb Stark oraz dlaczego Arya była ślepa.
Stale wyszukiwana jest także mapa Westeros (134 tys. wyszukań miesięcznie), czyli krainy, w której dzieje się akcja serialu. Nic zresztą dziwnego, bo w mnogości bohaterów, miejsc i wątków można się z łatwością pogubić.
Użytkownicy często zwracają się do portalu Reddit (165 tys. wyszukań miesięcznie), chcąc rozwiązać swoje wątpliwości. Tam najuważniejsi fani dzielą się zarówno swoją wiedzą, jak i spostrzeżeniami. Na ich podstawie tworzą się popularne w kręgach fanowskich teorie. Te najbardziej przekonujące trafiają na platformy Facebook, Twitter i Tumblr, nawet na słynne portale internetowe, a tam zaczynają żyć własnym życiem. Cieszą się przy tym popularnością w wyszukiwarce Google, chociażby ta, że Tyrion należy do klanu Targaryenów, czy ta, że Jaime Lannister to odrodzony Azor Ahai.
Choć premiera ostatniego odcinka już się odbyła, tym samym zamykając wszystkie wątki, George R. R. Martina, autor sagi „Pieśń lodu i ognia”, na podstawie której powstał serial, ma w planach jeszcze co najmniej dwie książki. Może fani dobrze dedukowali i ich domysły się spełnią?
Wraz z końcem serialu, dla wielu fanów będzie to zamknięcie ważnego etapu. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że finał wzbudził w widzach wiele emocji, a wyszukiwarce Google dostarczy mnóstwa kolejnych zapytań.
Źródło: www.mbridge.pl
MBridge – Marketing Experts to polska agencja marketingowa, obecna na rynku od 2016 r., która zajmuje się projektowaniem i realizacją strategii marketingowych w internecie. Głównymi specjalizacjami są obszary takie jak: SEO, SEM, content marketing, analityka internetowa, social ads, CRM, performance UX oraz doradztwo strategiczne z zakresu marketingu online. MBridge realizuje obecnie działania m.in. dla takich klientów jak Smyk, Gandalf.com.pl, Signify, Recman, Unilver.
Komentarze: brak