Święta zbliżają się wielkimi krokami! Każdy chce wypaść jak najlepiej przy rodzinnym stole. Jednak jak to zwykle bywa przed ważnymi uroczystościami, jesteśmy zagubieni i potrzebujemy pomocy, jak się okazuje… internetu. Agencja MBridge – Marketing Experts sprawdziła, czego najczęściej w wyszukiwarce Google poszukują polscy użytkownicy przed Bożym Narodzeniem.
– Prócz standardowych pytań o to, w jakie dni tygodnia wypada Wigilia i Boże Narodzenie polscy użytkownicy poszukują również pomysłów na to, gdzie je spędzić, a także jaka będzie pogoda w świąteczne dni. Te frazy to standardowe zapytania Polaków, które wpisywane są do wyszukiwarki bardzo często, niezależnie czy są to Święta Bożego Narodzenia, czy Wielkanoc – mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.
Ale najpierw życzenia
Najpopularniejszą frazą wpisywaną do wyszukiwarki są „życzenia świąteczne”, ponad 55 tys. wyszukań to absolutny rekord! Poszukujemy pomysłów także na śmieszne wierszyki bożonarodzeniowe czy życzenia w języku obcym, np. po angielsku.
Prócz inspiracji na serdeczności, poszukujemy również tych na ozdoby świąteczne (21 tys. wyszukań). Coraz większą popularnością cieszą się te wykonane własnoręcznie – ozdób DIY poszukuje prawie 4 tys. użytkowników.
Jednak prócz zdobienia domu czy choinki, również my chcemy zachwycać podczas wigilijnej kolacji, dlatego poszukujemy koncepcji na strój, fryzurę, a nawet paznokcie ze świątecznym zdobieniem (10 tys. wyszukań). Zaraz po wybraniu stylizacji przychodzi czas na wręczenie prezentów, na który pomysł znaleźliśmy również w internecie. Pojawiające się hasła to: prezenty świąteczne (14 tys.), prezent dla mamy (blisko 2 tys.), prezent dla chłopaka (1,5 tys.).
Co postawić na świątecznym stole?
Ciasta, kapusta z grochem czy pierogi to nieodłącznym element każdego Bożego Narodzenia. Zdecydowanie największą popularnością w kulinariach cieszą się świąteczne pierniczki (13 tys. wyszukań), ponadto poszukujemy przepisów na sałatki świąteczne (4 tys.), śledzie (3 tys.), kruche ciasteczka (2 tys. wyszukań) oraz coś dobrego (1,2 tys. wyszukań). Prócz potraw poszukujemy również inspiracji na stroik świąteczny (ponad 3 tys. zapytań) czy obrus na stół (ponad 2 tys.).
A po świątecznej kolacji…
Po uroczystej kolacji część z nas wybiera się na pasterkę, a pozostali zasiadają przed telewizorem. Zapytania o najlepsze produkcje, które warto zobaczyć, kierujemy również do wyszukiwarki Google. Najczęściej poszukujemy informacji, gdzie możemy obejrzeć „Złe mamuśki: Jak przetrwać święta” – ponad 15 tys. zapytań. „Kochajmy się od święta”, „Renifer Niko ratuje świat” czy „Święta last minute”, to produkcje, które mogą pochwalić się 5 tys. wyszukań.
Ponadto poszukujemy również telewizyjnych produkcji – „Rolnik szuka żony” w wersji świątecznej wyszukiwany jest przez ponad 4 tys. użytkowników, natomiast wigilijny skecz kabaretu Neo-nówka cieszy się prawie 2 tys. zapytań. W Święta lubimy również włączyć Netflixa i na kilka godzin zasiąść przed ekranem. Jedną z najpopularniejszych produkcji jest „Świąteczny książę” (ponad 5 tys. zapytań).
Doceniamy również tradycyjny sposób spędzania poświątecznego czasu, czyli kolędując. Blisko 40 tys. użytkowników szuka kolęd w wyszukiwarce, a także wersji kolęd i pastorałek dla dzieci (7 tys.). Jak się okazuje, szukamy też karaoke (ponad tysiąc zapytań). Pod względem wykonawców utworów najbardziej lubimy wersje Arki Nowego, Eleni, Golec uOrkiestry czy góralskich wykonań.
Źródło: MBridge
Komentarze: brak