site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czego Polacy szukają w internecie przed wakacjami?
8.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czego Polacy szukają w internecie przed wakacjami?

beach-blur-camper-386000

Lato to czas, gdy w branży turystycznej dzieje się najwięcej. Dzieci wybierają się na letnie obozy, natomiast dorośli wyjeżdżają odpocząć z najbliższymi osobami do miejsc, w których będą mogli cieszyć się słońcem. Jednak bez względu na rodzaj planowanej podróży mamy liczne pytania, które najczęściej kierujemy do wyszukiwarki. Postanowiliśmy sprawdzić, jakich informacji najczęściej poszukują Polacy w sezonie urlopowym.

– Porównywarki lotów w szybki i łatwy sposób pozwalają nam znaleźć najtańsze połączenia, zaś systemy rezerwacji hotelowych zapewniają nocleg, gdzie tylko zechcemy. Wiele z tych platform oferuje aplikacje mobilne, dzięki czemu mamy do nich wygodny dostęp w telefonie z każdego miejsca na świecie. Także o zabytkach w naszym miejscu docelowym dowiadujemy się z artykułów, których szukamy online. Rezerwacje telefoniczne czy zwiedzanie z książkowym przewodnikiem w ręku to metody, z których korzystają obecnie jedynie prawdziwi tradycjonaliści. Okres przed wakacjami to czas, gdy zapytania na temat urlopu są wzmożone. Postanowiliśmy sprawdzić, co interesuje Polaków – mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.

Dokąd się wybrać?

Najpopularniejszym wyszukiwanym hasłem dotyczącym wakacji jest „last minute” (ponad 500 tys. wyszukań miesięcznie). Polacy czekają z planowaniem urlopu do ostatniej chwili, licząc na obniżki w biurach podróży, spowodowane krótkim czasem do wylotu. Można pomyśleć, że nieważne gdzie, ważne, że tanio – zwłaszcza że fraza „wakacje tanio” jest wyszukiwana średnio 10 tys. razy miesięcznie. Nie jest to jednak do końca prawda, ponieważ popularniejsze wyszukiwania to konkretne kierunki – nad morzem i Chorwacja (oba po 16 tys. razy miesięcznie). Polacy często szukają typowych resortowych kierunków niskobudżetowych, takich jak Grecja (14,8 tys. wyszukań w miesiącu), Albania (9,6 tys. miesięcznie), Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Malta, Majorka, Egipt i Cypr. Coraz częściej pojawiają się jednak bardziej egzotyczne kierunki, takie jak Malediwy, Tajlandia, Dominikana, Seszele, Kenia czy Hawaje. Internetową popularnością cieszą się również nasze polskie Mazury.

Polacy szukają także bardziej spersonalizowanych opcji – wakacji dla singli, z dzieckiem, z psem. Choć lato to czas urlopu i wypoczynku, często poszukiwana jest praca na wakacje. Młodzież w czasie wolnym od zajęć szkolnych chce znaleźć dorywczą pracę, aby uzbierać pieniądze na letni wyjazd.

Jak się przygotować?

Przed wyjazdem warto się upewnić, czy spakowaliśmy wszystko, co będzie nam potrzebne podczas podróży. Nie dziwi więc, że Polacy wpisują w wyszukiwarkę „co zabrać na wakacje”. W internecie można znaleźć tzw. „checklisty”, czyli spis niezbędników, które warto mieć przy sobie. Poszukiwane w  kontekście wakacji są także kosmetyki. Wielokrotnie pasażerowie linii lotniczych mają problem z tym, które preparaty mogą wnieść na pokład. Chcąc uniknąć komplikacji na lotnisku, sprawdzają spis dozwolonych substancji. Wiele firm produkuje również specjalne letnie linie produktów, które mają chronić skórę lub włosy przed słońcem i upałami.

Niektórzy internauci mają wątpliwości, kiedy zaczynają się wakacje (ponad 6 tys. wyszukań w miesiącu). Inni chcą się też upewnić, jaki bagaż mogą zabrać na pokład samolotu – pytają o rodzaje czy rozmiary walizek lub toreb. Wynika to z coraz bardziej restrykcyjnej polityki bagaży podręcznych w wielu liniach lotniczych, zwłaszcza tych niskobudżetowych.

Planując podróż trzeba zadbać o dokumenty niezbędne do wyjazdu zagranicę. Często występują pytania o paszport – dla dziecka i gdzie go wyrobić. Poszukiwane są również kraje, do których można wjechać bez paszportu – są to np. te, które wraz z Polską znajdują się w strefie Schengen. Aby do nich wjechać, wystarczy mieć dowód osobisty.

„Przezorny zawsze ubezpieczony” – głosi polskie przysłowie. Trudno się nie zgodzić z tą starą prawdą, zwłaszcza że ewentualne koszty leczenia podczas zagranicznych podróży mogą wynieść niekiedy nawet kilkaset tysięcy złotych! Polacy wykupują więc przed wyjazdami ubezpieczenia podróżne, zaś w internecie poszukują opinii, którymi kierują się, chcąc wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Przed urlopem warto upewnić się, że zabraliśmy z domu wszystko, czego będziemy potrzebować. Dokupienie niezbędnych rzeczy w turystycznych miejscach, gdzie ceny są często zawyżone, to niepotrzebne obciążenie dla portfela. Warto więc zwrócić się do wyszukiwarki Google – czy to chcąc upewnić się, czy spakowaliśmy wszystkie potrzebne rzeczy, czy w poszukiwaniu korzystnych ofert, lub aby rozwiać wszelkie przedwyjazdowe wątpliwości. Internet to skarbnica wiedzy, która dodatkowo może pomóc nam zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Źródło: www.mbridge.pl

internet monitorowanie internetu wakacje wyszukiwarka

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak profesjonalnie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? LinkedIn wprowadza nowe narzędzia dla poszukujących pracy
„Smaki bez granic” – Coca-Cola rozpoczyna współpracę z White Paper Agency

Podobne wpisy:

  • leon-seibert-2m71l9fA6mg-unsplash
    Do 2033 r. ruch internetowy w Polsce zwiększy się o 1000%
  • web3
    Lojalność 3.0, czyli zaangażowany i bezpieczny konsument w świecie Web3

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow