Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie słyszał o Netflixie! Ta internetowa platforma oferująca dostęp do wielu tysięcy produkcji cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Dlatego MBridge postanowił sprawdzić, czego polscy użytkownicy poszukują w wyszukiwarce Google w kontekście Netflixa.
Najpopularniejszym poszukiwanym hasłem jest nazwa brandu, czyli „netflix”, blisko 2 mln osób miesięcznie wpisuje ją do wyszukiwarki. Zdecydowanie rzadziej poszukiwane są frazy związane z produkcjami tzn. „netflix filmy” – 92 tys. oraz „netflix seriale” – 50 tys.
Ponad 40 tys. użytkowników ciekawych jest, w jakiej cenie są pakiety oferowane przez giganta, oraz jakie udogodnienia wchodzą w ich skład. Co ciekawe poszukują oni również informacji o tym, czym w ogóle jest netflix oraz jak zrezygnować z subskrypcji. Ponadto wyszukują sposoby na bezpłatne oglądanie oraz kody rabatowe. Niesłabnącą popularnością cieszy się również fraza związana z nieodpłatnym okresem próbnym, który nie jest już dostępny w Polsce.
Internautów interesują również rankingi seriali, nowości dostępne na platformie, a także informacje, w jaki sposób możemy pobrać daną pozycję na swoje urządzenie. Równie często poszukiwane w sieci jest, kiedy pojawi się kolejny sezon serialu, czy w jaki sposób zakupić kartę podarunkową.
Kultowe pozycje
Serialem, który cieszy się największą liczbą miesięcznych wyszukań jest „Stranger Things” – ponad 160 tys.! Zaraz po nim na drugim miejscu znajduje się „Czarne lustro” – 106 tys. oraz „Orange is the New Black” – 73 tys.
− Użytkownicy wciąż wyszukują informacji związanych z serialem „House of Cards” – 72 tys. Ten dramat polityczny to jedna z kultowych pozycji na liście seriali zrealizowanych przez Netflixa, nic dziwnego, że po zakończeniu historii widzowie chętnie wracają do porachunków i spisków z Białego Domu. Być może tak duża liczba wyszukań spowodowana jest skandalem związanym z aktorem grającym głównego bohatera produkcji, Kevinem Spaceyem − mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.
Niesłabnącą popularnością cieszy się również serial o bossie kartelu narkotykowego, czyli „Narcos” (70 tys.). Równie często wyszukiwane jest hasło „Dom z papieru” (67 tys.). Znacznie mniejszą liczbę wpisywań do wyszukiwarki można przypisać niemieckiemu serialowi „Dark” (43 tys.).
Warto również wspomnieć o naszych rodzimych pozycjach – serial „Wiedźmin” wraz z frazą „netflix” wyszukiwany jest ponad 30 tys. razy każdego miesiąca! Z kolei polsko-amerykańska produkcja w reżyserii Agnieszki Holland, czyli „1983” wpisywana jest do wyszukiwarki ponad 15 tys. razy.
Netflix vs. HBO
Zaskakujący jest fakt, że przy frazie „netflix” wyszukiwane są seriale oraz filmy udostępniane przez innych producentów. Najczęściej poszukiwana jest „gra o tron netflix”, blisko 5 tys. wpisanych zapytań każdego miesiąca, kolejno „Czarnobyl” – 2 tys. oraz „Ślepnąc od świateł” – 1,5 tys.
Prócz seriali poszukiwane są również filmy zamieszczone na platformie m.in. „Death Note” – 4 tys. wyszukiwań w miesiącu oraz „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” – prawie 2 tys. Jak wynika z danych, zdarza nam się przede wszystkim mylić produkcje Netflixa z tymi zrealizowanymi przez HBO. Zapewne spowodowane jest to faktem, że platforma udostępnia w swojej wypożyczalni produkcje, które nie należą do jej portfolio.
To tylko niektóre spośród tysięcy innych fraz wpisywanych do wyszukiwarki internetowej. Ich liczba zapewne wzrasta przed premierą sezonu jednego z kultowych pozycji, tak jak w przypadku „Stranger Things”. Jednak niezaprzeczalnie można powiedzieć, że Netflix staje się prawdziwą potęgą, która znacznie wyróżnia się na tle innych internetowych wypożyczalni.
Źródło: www.mbridge.pl
Komentarze: brak