site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Czy branża e-commerce jest gotowa na świąteczne zakupowe szaleństwo?
19.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Czy branża e-commerce jest gotowa na świąteczne zakupowe szaleństwo?

kira-auf-der-heide-IPx7J1n_xUc-unsplash

Przed nami świąteczne zakupowe szaleństwo i kolejne rekordy sprzedażowe. Coraz częściej, zamiast w galeriach handlowych, Polacy polują na okazje w Internecie. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych? Jak przygotować się lepiej do świątecznych wyprzedaży?

Złote czasy dla eCommerce

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte Polska, aż 44% zakupów podczas Świąt Bożego Narodzenia w Polsce dokonywanych jest w sklepach internetowych. Dane te wyraźnie wskazują, że branża e-commerce generuje coraz większą sprzedaż w czasie grudniowych przygotowań.

Okres przedświąteczny to zatem złoty czas dla sklepów online, szansa na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Jednak by tak było, właściciele sklepów muszą odpowiednio przygotować się na tego typu promocje i zwiększony ruch. W innym przypadku konsumenci na długo zapamiętają ich wpadki i mogą już do tego sklepu nie wrócić.

Słaba strona technologii

Nie wszystkim firmom udaje się wykorzystać świąteczny potencjał, a zamiast kumulować zyski, często zbierają nad sobą czarne chmury niezadowolonych klientów. Dlaczego? Podczas gdy sklepy oraz sieci sprzedażowe w większości skupiają się na designie witryny online, często nie rozumieją jak ważne jest wsparcie odpowiedniej platformy e-commerce. 

Efekt? Wieszające się lub niedostępne strony internetowe, przeciążenia serwerów, problemy z aktualizacją stanów magazynowych, awarie systemów powiadomień. Często też zdarza się, że strategia sprzedażowa nie jest odpowiednio zaimplementowana na wszystkich platformach, co skutkuje błędnym naliczaniem rabatów lub prezentowaniem innych cen na różnych kanałach.

Za jedną z najbardziej spektakularnych tegorocznych wpadek można już uznać przykład firmy Foreo. Przez błędnie naliczony rabat, internauci przez 2 godziny mogli zakupić ich flagowy produkt w promocyjnej cenie 43 zł zamiast 1199 zł (4% ceny podstawowej!). 

Taka “promocja” była internautom na rękę, ale często zaproponowane rabaty nie są w stanie usatysfakcjonować klientów. Internauci są mocno wyczuleni i bardzo szybko reagują w mediach społecznościowych, co może prowadzić do fali negatywnych komentarzy i poważnych kryzysów. Nie zawsze jednak jest to wynikiem błędu.

Ten sam produkt, inna cena – jak to się dzieje?

Personalizacja i segmentacja klientów to obecnie jeden z wiodących trendów e-commerce, który pozwala na dostosowanie oferty do konsumenta. W jaki sposób może to wpływać na ceny produktów? Zdarza się, że różni klienci mogą otrzymać różne ceny tych samych rzeczy. 

Zazwyczaj warunkowane jest to źródłem z jakiego trafili na witrynę sklepu – bezpośrednio czy poprzez porównywarkę cenową lub banner promocyjny. Ten sposób wykorzystania personalizacji klientów w polityce cenowej spotykany jest w polskich sklepach online najczęściej. Niektóre sklepy internetowe ceny produktów warunkują też lokalizacją czy lojalnością klientów oferując im np. specjalne rabaty z okazji urodzin.

– Różne ceny dla tego samego produktu mogą wynikać też z kilku równolegle prowadzonych promocji, dlatego bardzo istotna jest możliwość zsynchronizowania cen z konkretną kampanią reklamową oraz sprawne zarządzanie cenami w realnym czasie – mówi Petar Tahchiev, CEO Nemesis Software, platformy dla B2B i B2C commerce.

Źródło materiału: Newseria

Boże Narodzenie e-commerce sklep internetowy sprzedaż święta

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSeksistowski, mizoginiczny, skandaliczny – nowa reklama roweru Peloton wywołała skandal wśród Internautów
Limitowana edycja Duetki od marki Odra w kampanii z influencerami

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow