site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czy Instagram stanie się konkurencją dla innych mediów? Platforma wprowadza monetyzację dla wybranych profili
25.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czy Instagram stanie się konkurencją dla innych mediów? Platforma wprowadza monetyzację dla wybranych profili

georgia-de-lotz--UsJoNxLaNo-unsplash

Formy wideo zdominowały rynek cyfrowy już w 2018 roku. Nic więc dziwnego, że Instagram robi kolejny krok, aby wybić się spośród konkurentów. Z założenia IGTV ma być opłacalne szczególnie dla osób, które są aktywne na platformie.

Czas na praktykę

Instagram po pierwszych testach, które przeprowadził wewnętrznie na swojej platformie, może w końcu udostępnić dla wybranych twórców najnowszy produkt. Rozpoczął rozmowy z najlepszymi twórcami wideo w sprawie wzięcia udziału w testach reklam. Twórcy otrzymają 55% udziału w IGTV, czyli tyle samo, co oferuje YouTube. To kolejny krok, aby pomóc twórcom w zarabianiu na IGTV – powiedział w oświadczeniu Justin Osofsky, dyrektor operacyjny Instagrama.

Informację potwierdził także na swoim Twitterze CEO Instagrama – Adam Mosseri.

It’s no secret that we’ve been exploring this. We focused first on making sure the product had legs — else there would be little to monetize in the first place. IGTV is still in its early days, but it’s growing and so we’re exploring more ways to make it sustainable for creators.

— Adam Mosseri (@mosseri) February 7, 2020

Użytkownicy, których Instagram zaprosi do współpracy (o kryteriach kwalifikujących twórców do programu nie mamy jeszcze informacji), mogą wybrać opcję „Zarabiaj na filmach IGTV”. Na ekranie ma pojawić się komunikat, że „Możesz zarabiać, wyświetlając krótkie reklamy w swoich filmach IGTV. Kiedy zarabiasz na IGTV, zgadzasz się przestrzegać zasad monetyzacji w programie partnerskim”.

Nauka na błędach

Realne pieniądze z IGTV może być kluczową sprawą dla najlepszych twórców – szczególnie biorąc pod uwagę, że sami są w stanie generować przychody z treści publikowanych na YouTube i Facebooku. Brak narzędzi do monetyzacji był postrzegany jako znacząca przeszkoda dla sukcesu platformy. Twórcy poszukiwali innych rozwiązań, gdzie reklamy mogły zapewnić im realny i – przede wszystkim – stały dochód.

Impas doprowadził do miernej liczby wyświetleń – tylko 7 milionów użytkowników Instagrama (z około miliarda użytkowników) pobrało IGTV. Dla platformy był to znak, że w tej kwestii należy przeprowadzić gruntowne zmiany.

źródło: techcrunch.com
Instagram wprowadza podobne zasady?

Nie jest jeszcze do końca jasne czy standardy monetyzacji IGTV byłyby inne, niż na Facebooku, bowiem na tej platformie twórcy zobowiązani są do:

  • Przestrzegania norm wspólnotowych dotyczących przyzwoitości,
  • udostępniania autentycznych treści nie wprowadzających dezinformację, fałszywych wiadomości i tak zwanych „clickbaitów”,
  • udostępniania oryginalnych treści, które sami stworzyli,
  • unikania treści, które mogą zostać zablokowane, takich jak problemy społeczne, tragedie, konflikty, działania budzące zastrzeżenia czy występki seksualne. 

Zabrania się używania wulgarnego języka, błędnych informacji medycznych oraz dotyczących polityki i rządu.

Finansowanie programu

Sarah Frier i Nico Grant z agencji prasowej Bloomberg poinformowali, że w 2019 roku Instagram przyniósł przychody w wysokości 20 miliardów dolarów. Platforma do tej pory nie dzieliła się z twórcami. Konkurencyjny serwis, YouTube, prowadzi odwrotną politykę – w 2019 roku osiągnął przychód 15,1 miliarda dolarów, pomimo wypłacania honorarium swoim użytkownikom. Monetyzacja może przynieść Instagramowi zwiększenie aktywnych użytkowników korzystających z platformy, ale także nowych, potencjalnych reklamodawców, którzy zaczną współpracować z popularnymi twórcami.

Testy rozpoczną się wiosną

Właściciele serwisów społecznościowych zdają sobie sprawę, że jeśli chcą zatrzymać najlepszych twórców  powinni zaoferować im realne sposoby na zamianę ich pasji w zawód. Instagram zapowiedział, że współpraca z twórcami rozpocznie się wiosną tego roku. Obecnie serwis  wydaje się być gotowy do dzielenia się przychodami, dzięki którym uda się zgromadzić widzów, zaangażowanych twórców i reklamodawców.

Autor tekstu: Paulina Grabara

Źródło zdjęcia głównego: Georgia de Lotz/Unsplash

Instagram nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNewspoint monitoruje TikToka!
Koronawirus i handel w internecie – co wynikło i jeszcze wyniknie z tego połączenia?

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow