site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Czy miejsce, w którym promowana jest marka, ma wpływ na decyzje zakupowe klientów? – wyniki badań zleconych przez Pinteresta
20.06.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Czy miejsce, w którym promowana jest marka, ma wpływ na decyzje zakupowe klientów? – wyniki badań zleconych przez Pinteresta

smileys-5617876_1280

Czy istnieje związek między postrzeganiem marki a otoczeniem, w którym jest ona promowana? Odpowiedzią na to pytanie są najnowsze badania przeprowadzone przez Morning Consult na zlecenie Pinteresta. Ich wyniki dostarczają cennych wskazówek firmom, które dążą do budowania lepszych relacji z klientami i skuteczniejszych działań marketingowych.

Kreowanie pozytywnych doświadczeń, czyli customer experience

Obecnie na rynku istnieje niezliczona liczba produktów podobnych jakościowo, jak i cenowo. Ostateczna decyzja zakupowa klienta coraz częściej zależy więc od czynników pozacenowych, takich jak m.in. skojarzenia i emocje związane z daną marką. W rezultacie tzw. customer experience (doświadczenie klienta) staje się istotnym elementem strategii wielu firm. Ale czym ono dokładnie jest?

Customer Experience (CX) jest sumą interakcji klienta, których doświadcza na każdym etapie obcowania z marką, produktem lub usługą. Są to odczucia związane m.in. z poruszaniem się po stronie internetowej, łatwością pozyskiwania informacji, polityką dostaw, stosunkiem jakości do ceny oraz wynikające z bezpośrednich kontaktów z pracownikami firmy, zarówno na etapie zadawania pytań, zakupu, jak i obsługi posprzedażowej.

Definicja ta wskazuje, że każde działania firm mogą budować pozytywne, jak i negatywne doświadczenia u klientów, a w dłuższej perspektywie wpływać na ich lojalność. Dodatkowo zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez Morning Consult, ważnym czynnikiem wpływającym na postrzeganie marki przez klienta jest otoczenie, w którym jest ona promowana.

Jak miejsce, w którym promuje się marka, wpływa na sprzedaż?

Ludzie dużo częściej odwiedzają platformy społecznościowe zapewniające im poczucie bezpieczeństwa. W ocenie użytkowników takie strony tworzą pozytywne środowisko, w którym chętniej przebywają i nawiązują interakcje z różnymi markami. Dlatego w grudniu 2022 r. Morning Consult na zlecenie Pinteresta przeprowadziło wśród pełnoletnich Amerykanów ankietę mającą pokazać wpływ portali internetowych, na których promują się marki, na decyzje zakupowe klientów. Wyniki badań wykazały, że środowisko, w jakim pokazują się firmy, ma ogromny wpływ na sprzedaż ich produktów.

Aż 6 na 10 respondentów (56%) zgodziła się, że znajdując się w pozytywnej przestrzeni Internetu, są bardziej skłonni zapamiętać i zaufać markom spotykanym online. Ponadto 59% pytanych przyznało, że wówczas ich stosunek do reklamodawców polepsza się, a 54% ostatecznie dokonuje zakupu.

Pinterest – platforma przyjazna dla użytkowników i reklamodawców

Jedną z platform internetowych, która stworzyła pozytywne środowisko dla użytkowników oraz reklamodawców jest Pinterest.

Znaczna część Pinnerów, bo aż 2 na 3 osoby (78%), przyznaje, że po interakcji z tym serwisem społecznościowym czuje się dobrze. Ponadto, badania przeprowadzone w 2022 r. we współpracy z Greater Good Science Center UC Berkeley wykazały, że zaledwie dziesięć minut dziennie spędzonych na Pintereście może zapobiec wypaleniu zawodowemu, redukować stres oraz uczucie wykluczenia społecznego wśród pokolenia Z. To potwierdza, że Pinterest nie tylko dostarcza inspiracji i kreatywnych treści, ale także ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne oraz dobre samopoczucie użytkowników.
Dla firm natomiast wykorzystywanie Pinteresta jako narzędzia marketingowego może być niezwykle atrakcyjne, ponieważ platforma ta posiada aż 460 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Co więcej, ponad połowa z nich (55%) postrzega Pinterest jako miejsce do dokonywania zakupów. Reklamodawcy mogą zatem skorzystać z potencjału Pinteresta, aby łatwiej dotrzeć do grupy docelowej, zwiększyć swoją rozpoznawalność, a w efekcie także sprzedaż.

Autor tekstu: Gabriela Lisiak
Źródło zdjęcia głównego: Tumisu/Pixabay

badanie customer experience Pinterest

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisLinkedIn – sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje platformę biznesową
Rola kampanii GDN w Twojej strategii marketingowej

Podobne wpisy:

  • s-639-x
    Ostrożny optymizm w branży PR – wyniki pierwszego w historii „Barometru nastrojów w branży usług PR”
  • business-idea-copy-space-background-concept
    Zróżnicowana świadomość finansowa wśród nastolatków i ich rodziców. Co ma do tego TT, YT i IG?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow