site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czy od października Facebook wprowadzi cenzurę?
29.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czy od października Facebook wprowadzi cenzurę?

censorship-610101_1280

Jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych, Facebook, będzie mógł usuwać treści w celu uniknięcia konsekwencji prawnych.

Od przeszło dwóch tygodni zmiany, które zachodzą na platformie Marka Zuckerberga, budzą kontrowersje i żywe dyskusje. Do tej pory wiadomym było, że Facebook będzie mógł usunąć post lub ograniczyć do niego dostęp  bez poważniejszej przyczyny. 

Portal opublikował dodatkowy zapis w swoim regulaminie, dzięki któremu użytkownicy mogą dowiedzieć się na czym polegają zmiany.

W trzecim punkcie zawarto informacje o obowiązkach użytkownika na rzecz serwisu oraz społeczności, czego nie może udostępniać i co jest zabronione. W październiku wejdzie zapis z punktu 3.2. Tym samym Facebook będzie miał prawo do blokowania lub usuwania treści, które uzna za: naruszające standardy, zasady funkcjonowania serwisu czy prawo. Ma to na celu kontrolowanie wysyłanie innym użytkownikom wirusów, hackowanie kont czy łamanie ich praw na platformie.

źródło: facebook.com/legal/terms

Tym samym osoby, które weryfikują treści, gdy uznają, że dane informacje wiążą się z  konsekwencjami prawnymi lub regulacyjnymi – będą mogli je usunąć lub zablokować. Decyzja zostanie oparta na opinii przedstawiciela serwisu i ocenie konkretnej sytuacji. W tym przypadku trudno stwierdzić czy każda blokada i usunięcie informacji będzie w pełni obiektywne. Można zadać pytanie: czy rzeczywiście wszystko zostanie poprawnie zweryfikowane?

Jak informuje platforma: “W ramach wspierania naszej społeczności zachęcamy użytkowników do zgłaszania treści lub zachowań, które, zdaniem użytkowników, naruszają ich prawa (w tym prawa własności intelektualnej) lub nasz regulamin i zasady”. Jednocześnie każda osoba ma prawo odwołać się od decyzji Facebooka.

Zdania, co do wprowadzanej zmiany, są podzielone. Przykładowo na stronie antyweb.pl można przeczytać, że jest to “czysta cenzura” i łamanie wolności słowa, którą chroni Konstytucja. Z drugiej strony czytamy opinie, że Facebook powinien przede wszystkim odpowiadać za ochronę danych użytkowników. I ma do tego prawo, ponieważ nie jest platformą państwową, tylko prywatną. Czas pokaże, czy rzeczywiście taka kontrola treści wyjdzie użytkownikom na dobre.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Steve Buissinne/Pixabay

Facebook nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWebinar Newspoint: 7 praktycznych zastosowań monitoringu mediów w procesach sprzedaży
Nowe standardy dla stron internetowych administracji publicznej

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow