Jak się okazuje z raportu More Bananas: „Strategia marketingowa w polskich firmach”, wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest strategia marketingowa. Raport More Bananas bada, czy polskie firmy posiadają taki dokument i jak on wpływa na rozwój marki.
– Proces tworzenia strategii marketingowej jest niezwykle ważny i wymaga wiele czasu. Stajemy przed ważnymi pytaniami, które będą miały kluczowy wpływ na dalsze osiąganie celów firmy. Dzięki odpowiedniej strategii możemy uniknąć niepotrzebnego chaosu, a w przypadkach kryzysowych sprawnie i szybko działać – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.
Blisko 74% respondentów odpowiedziało twierdząco, (a 19% przecząco) na pytanie: „czy twoja firma posiada strategię marketingową?” – tak wynika z raportu More Bananas. Powodami braku strategii są m.in. brak czasu (48%), zespołu projektowego (43%), czy pomysłu na jej stworzenie (43%).
Z raportu można dowiedzieć się m.in. jakie są zalety posiadania strategii marketingowej, jakie powinny być jej elementy, kto za nią odpowiada i czy powinna być spisana.
Raport „Strategia marketingowa w polskich firmach” został opracowany przez Annę Ledwoń-Blachę. Objęli go patronatem m.in. Medialna Perspektywa i Marketing przy kawie. Można go bezpłatnie pobrać ze strony. Raport powstał na podstawie wyników badania ilościowego, które było realizowane od marca do czerwca 2021 roku za pomocą techniki CAWI (respondent proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej). Dane były zbierane dobrowolnie, bez gratyfikacji dla respondentów. W ankiecie, dystrybuowanej w mediach społecznościowych, wzięło udział 101 osób w wieku od 18 do 64 lat. 83% badanych to kobiety, 17% stanowili mężczyźni.
Komentarze: brak