site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czy TikTok zostanie zakazany w Stanach Zjednoczonych?
20.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czy TikTok zostanie zakazany w Stanach Zjednoczonych?

kon-karampelas-PDsms2sXG3c-unsplash

Donald Trump podpisał rozporządzenie zabraniające chińskiej firmie ByteDance działalności na terenie USA. Może jednak zostać na amerykańskim rynku, jeśli spełni jeden warunek.

Zaczęło się od szpiegowania

Popularna platforma do obróbki i publikowania krótkich wideo, która łączy około miliarda użytkowników na świecie, a w samych Stanach Zjednoczonych ponad 100 milionów, jest w centrum międzynarodowych kontrowersji. Jeszcze w czerwcu TikTok został zakazany w Indiach wraz z 58 innymi chińskimi aplikacjami. 

Zostało udowodnione, że platforma posługiwała się zabronionymi mechanizmami śledzenia użytkowników, wykorzystującymi unikalny identyfikator (ID) każdego smartfona (adres MAC). To automatycznie prowadzi do dyskwalifikacji aplikacji z rynku.

Mechanizm był ukryty pod dodatkową warstwą szyfrowania. Zanim aplikacja znajdzie się w ofercie sklepu Google Play, automatyczne systemy weryfikujące oprogramowanie dokładnie ją skanują. W tym przypadku nie było to możliwe.

Tym samym użytkownicy nie mogli blokować funkcji wykorzystania ich danych przez chiński koncern – ponieważ nie wiedzieli, że nie obowiązuje ich polityka prywatności. Trump już wcześniej poinformował, że marynarka wojenna, wojska lądowe i straż przybrzeżna USA zakazały posiadania aplikacji na służbowych smartfonach.

Czy TikTok zniknie z telefonów amerykańskich użytkowników?

Pod koniec lipca Donald Trump oświadczył, że aplikacja stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego i zostanie wkrótce zablokowana w USA. 6 sierpnia prezydent podpisał rozporządzenie, które głosi, że chińska platforma ma zostać objęta zakazem działalności w Stanach Zjednoczonych. 

Jest jeden warunek, aby została na rynku – musi zostać przejęta przez amerykańską firmę. Jako nieprzekraczalną datę zakończenia całej operacji podano 15 września 2020. Jedną z zainteresowanych firm jest gigant na rynku amerykańskim – Microsoft. Informacja, że prezes Satya Nadella zaproponował ByteDance negocjacje dotyczące sprzedaży aplikacji, jest potwierdzona.

Amerykański gigant miałby także przejąć usługi TikToka w Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.

Sprawa jest rozwojowa – koncerny nie wydały do tej pory oficjalnego oświadczenia, jakie będą ich dalsze kroki i czy sprzedaż platformy dojdzie do skutku. Drugim potencjalnym nabywcą aplikacji miałby być także Twitter, gdyby Microsoft wycofałby się z wcześniejszych deklaracji. Będziemy informować czytelników na bieżąco z postępów w negocjacjach.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash

TikTok USA

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPandemia motorem wzrostu dla e-commerce. Czy rok 2020 będzie rekordowy dla branży e-commerce w Polsce?
Nowa kampania komunikacyjna Travelist.pl

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow