site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Czy USA zablokuje TikToka?
30.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Czy USA zablokuje TikToka?

pexels-cottonbro-5081930

TikTok to popularna aplikacja umożliwiająca dzielenie się krótkimi plikami wideo, która zyskała wielką popularność wśród młodych ludzi na świecie. W Stanach Zjednoczonych ma 100 mln użytkowników. I wygląda na to, że nie będzie miała kolejnych. Decyzją Donalda Trumpa Amerykanie mogą mieć problem z pobieraniem aplikacji na swoje smartfony.

Biały Dom postawił ultimatum chińskim firmom: TikTok i WeChat zostaną wykupione przez amerykańskie koncerny lub zostaną zablokowane w USA. Oficjalnym powodem ograniczenia działalności chińskim firmom technologicznym jest chęć uniemożliwienia szpiegowania użytkowników na rzecz Chin. Trump ma obawy, że obie aplikacje przechowują informacje o aktywności swoich użytkowników w Internecie i mediach społecznościowych. Szczególnie dane lokalizacji, a także historię przeglądania i wyszukiwania. USA chce, aby dane przez nie gromadzone zostawały na lokalnych serwerach i nie były wysyłane do Chin. 

Do przejęcia muzycznej apki w USA startował Microsoft, ale Chińczycy odrzucili ofertę. Zamiast sprzedaży zaproponowali kooperację z Oracle w ramach spółki TikTok Global, odpowiedzialnej za działalność firmy poza Chinami. Negocjacje trwają, jeżeli Pekin i Waszyngton nie dojdą do porozumienia – nastąpi blokada aplikacji.

Trump jest jednak skłonny przystać na porozumienie Oracle-TikTok, dyktując swoje warunki. Agencja Bloomberg podała, że w ramach umowy 20 proc. TikTok Global ma trafić do Oracle (12,5 proc.) i sieci Walmart (7,5 proc.), za co oba koncerny zapłacą 12 mld dolarów.

Nie tylko Stany Zjednoczone podjęły decyzje o zablokowaniu chińskich programów. Japonia i Indie zablokowały TikToka w ubiegłym miesiącu. Indie dodatkowo od czerwca zakazały pobierania także 58 innych chińskich aplikacji, m.in.: WeChata, wyszukiwarkę Baidu, Weibo Helo, UC Browser i Likee.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: cottonbro/Pexels

TikTok USA

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowe standardy dla stron internetowych administracji publicznej
Kampania reklamowa Generali nagrodzona przez Gazetę Ubezpieczeniową

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow