Każdy, kto posiada w domu ubrania firmy Promod, a które nie były używane co najmniej od kilku lub więcej miesięcy, miał okazję dać im drugie życie. W dniach 21-22 listopada marka zorganizowała Swap Party, podczas którego można było wymienić stary ciuch za nowy.
Dla klientek i fanek marki Promod była to świetna okazja do znalezienia produktów z poprzednich kolekcji, których nie udało im się wcześniej zakupić. Ubrania z zeszłego sezonu, które zostały przygotowane do wymiany, miały być czyste, nieuszkodzone, wyprane i wyprasowane.
Marce zależało na tym, żeby ubrania przyniesione na wydarzenie były w takim stanie, w jakim konsumentki same chciałby je zakupić.
To nie pierwsza akcja CSR, w której bierze udział firma. Na początku bieżącego roku Ubrania do Oddania, Fundacja Kwiat Kobiecości oraz Promod połączyły siły, by pomóc tysiącom kobiet. Celem projektu #ModaDlaZdrowia był zakup cytobusu, czyli mobilnego gabinetu ginekologicznego, który ma ułatwić dostęp do badań. Został on sfinansowany ze zbiórki odzieży prowadzonej w ramach akcji.
Na wydarzenie Swap Party można było zarejestrować się poprzez stronę. Przed eventem należało zgłosić się do wyznaczonego butiku i oddać maksymalnie trzy produkty firmy Promod. Z akcji wyłączona była biżuteria, obuwie, akcesoria oraz stroje kąpielowe.
Klientki otrzymywały kupony, które uprawniały do wymiany odzieży ze starej kolekcji lub rabat -15% na nową.
Wydarzenie odbyło się w butikach: Kraków Zakopianka, Poznań Plaza, Bydgoszcz Focus, Rybnik Plaza, Katowice Stawy, Warszawa Wileńska, w godzinach 17:00-20:00.
Zniżka za recykling ubrań nie tylko w Promod
Coraz więcej mówi się o strategii zrównoważonego rozwoju i ekologicznego podejścia do wytwarzania nowych produktów. W przemyśle odzieżowym to trudne wyzwanie. Znane sieci szukają rozwiązań korzystnie wpływających na środowisko. Wszystko po to, by zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych i przestać zanieczyszczać świat tonami odpadów. Również inne znane marki odzieżowe, w zamian za starą, nieprzydatną już odzież, oferują zniżki do swoich sklepów.
Marka H&M jest pionierem wśród sieciówek pod względem organizowania akcji recyklingowych. W sklepach znajdują się specjalne kosze przeznaczone na zużytą odzież i domowe tekstylia, które można oddać w dowolnym stanie. Pracownicy sortują je i przekazują organizacjom charytatywnym lub poddają recyklingowi. Klient otrzymuje zniżkę w wysokości 5 zł na zakupy za min. 40 zł.
Marks & Spencer od wielu lat prowadzi etyczne działania. Ubrania legitymują się znakiem fair trade, co oznacza, że nikt nie był wykorzystywany podczas ich produkcji. W sklepach działa program „The Clothes Exchange” – za wrzucenie niepotrzebnych rzeczy do pojemnika otrzymuje się kupon rabatowy w wysokości 20 zł na zakupy za min. 150 zł.
& Other Stories również zbiera znoszone ubrania czy domowe tekstylia. Można przynieść też zużyte opakowania po kosmetykach tej marki. Wszystkie rzeczy są sortowane i oddawane do recyklingu lub organizacjom charytatywnym. Klienci otrzymują 10% rabatu do wykorzystania tego samego dnia.
W sklepach Kappahl można przekazać tekstylia do recyklingu. Wystarczy zostawić je w torbie w pojemniku przy kasie. Klient otrzymuje zniżkę w wysokości 20 zł do wykorzystania przy zakupach powyżej 120 zł.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak