site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Digital Natives od mediów wymagają więcej. Raport - konsumpcja mediów digitalowych
2.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Digital Natives od mediów wymagają więcej. Raport – konsumpcja mediów digitalowych

campaign-creators-pypeCEaJeZY-unsplash

Mediaplus Warsaw udostępnił raport przygotowany we współpracy Mediaplus Strategist Insights (międzynarodowy zespół strategiczny Mediaplus Serviceplan) wraz z Instytutem Badawczym Facit Research na temat konsumpcji mediów przez tak zwanych Digital Natives – pokolenia Y i Z. Przeanalizowano w nim media digitalowe nie tylko pod kątem częstotliwości użytkowania, ale też tolerancji reklam.

W odróżnieniu od podobnych zestawień, Digital Natives Study 2.0 koncentruje się na różnicy pomiędzy korzystaniem z telewizji i VOD wśród młodszych i starszych użytkowników digitalu. Dowodzi też, że reklamodawcy kierujący swój przekaz do obu tych grup powinni pamiętać o lepszym dopasowaniu komunikatu do odbiorcy, który konsumuje media legalnie i w związku z tym stawia im większe wymagania. Wnioski z badania zostały uzupełnione o komentarz odnoszący się do obecnej sytuacji socjoekonomicznej.

Grupa badawcza

W badaniu wzięło udział 1630 użytkowników digitalu w przedziale wiekowym od 16 do 29 lat. Igreki, zwane również “Millennialsami” mieszczą się w przedziale od 23 do 29. Przypisuje im się takie cechy jak: pewność siebie, otwartość na nowe wyzwania i zmiany, brak potrzeby szukania autorytetów. Pokoleniem Z lub “Post-Millenialsami” określa się osoby w wieku 16-22 lat, które nie pamiętają życia sprzed ery Internetu. To grono uważa się za bezpośrednie w kontaktach z ludźmi, szczególnie zainteresowane social mediami i technologiami.

Zwyczaje Digital Natives w liczbach

Około 29% respondentów wybiera połączenie telewizji linearnej i serwisów streamingowych, a ⅕ badanych używa tylko usługi SVOD (subskrypcja video na żądanie). Fani TV stanowili zaskakująco mało, bo zaledwie około 9% digitalowych użytkowników. Prawie połowa Generacji Z (i 36% Generacji Y) “przełącza” się na smartfony, laptopy i tablety podczas przerw reklamowych. 15% internautów deklaruje też, że zdarza im się szukać dodatkowych informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie (czyli w telewizji). Tylko 17% Gen Z i 21% Gen Y przełącza program podczas reklam. Warto podkreślić, że już co 5 użytkownik ogląda telewizję na małym ekranie swojego smartfona.

Różnice i podobieństwa

W świetle przeprowadzonego badania zasadnicza różnica między dwoma grupami dotyczy ekspresji w social mediach i platform, z których korzystają. Młodsze pokolenie Z stawia na Snapchata i Instagram, gdzie relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności. Generacja Z preferuje Facebooka i Instagram, gdzie kontaktuje się ze swoją “interaktywną siecią” na własnych warunkach, bardziej pasywnie, częściej konsumując przekaz niż go tworząc.

Obie grupy deklarują niską tolerancję reklam na platformach płatnych. Konsumenci akceptują przekaz sprzedażowy tylko na pasku przy menu strony. Oczekują odcięcia od “spamu” po opłaceniu dostępu do treści.

Nowa rzeczywistość – nowe zwyczaje?

Przymusowa izolacja na pewno zmieniła codzienne zwyczaj obu badanych grup. Konieczność przeniesienia całego życia do digitalu może odwrócić trend pasywnej konsumpcji social mediów, aktywizując bardziej oporne “Z”-tki.

Pewne tendencje pozostaną jednak bez zmian. Z pewnością nie odwróci się skłonność młodych ludzi do multiscreeningu. Być może wzrośnie ona nawet ze względu na chęć połączenia konsumpcji newsów i bycia w stałym kontakcie ze znajomymi. Wymagania co do lepiej dopasowanych treści i reklam także nie znikną. Przez tłok w sieci po stronie reklamodawców odbiorcy mogą być coraz bardziej zmęczeni przekazem sprzedażowym na każdym kroku. Dlatego dziś szczególnie ważne jest przygotowanie komunikatu wyróżniającego się na tle innych i uszanowanie przestrzeni, gdzie, po opłaceniu tej możliwości, użytkownik nie chce być nim atakowany.

Raport Digital Natives Study 2.0 do pobrania tutaj. Pobierz

Źródło zdjęcia głównego: Campaign Creators/Unsplash

badanie digital media raport reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBank Pekao z najlepszym bankowym spotem reklamowym
5 powodów, dla których nie warto ciąć budżet wsparcia sprzedaży

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow