site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Dlaczego Polacy chcą dostawać SMS-y od urzędników?
28.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Dlaczego Polacy chcą dostawać SMS-y od urzędników?

luis-villasmil-1222217-unsplash

Kolejki i biurokrację zamienilibyśmy na sposób komunikacji z urzędem, który naprawdę działa. Aż 87% osób deklaruje, że subskrybowałoby powiadomienia SMS od urzędu, gdyby było to możliwe w ich miejscowości.

Ostrzeżenia przed burzą, upałami lub powodzią to wiadomości, które najbardziej chcielibyśmy dostawać SMS-em. Dla 81% respondentów badania opinii zrealizowanego dla SMSAPI, ten rodzaj wiadomości jest najważniejszy w komunikacji na linii samorząd – obywatele. To zadanie częściowo wzięło już zresztą na siebie Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i co pewien czas SMS-owo radzi nam, aby nie wychodzić z domu.

SMS-y od Rządowego Centrum Bezpieczeństwa; Źródło: SMSAPI

Na komórkę chętnie otrzymujemy jednak nie tylko alarmy o zagrożeniach. Respondenci wskazali również, że interesowałaby ich prognoza pogody (59%), alerty smogowe (57%), zapowiedzi wydarzeń w mieście (55%), informacje o korkach i utrudnieniach w komunikacji (46%). Co trzeci badany chciałby też, by SMS-y pomagały mu w załatwianiu urzędowych spraw np. przypominając o nieuregulowanych podatkach lub o odbiorze dokumentów.

Źródło: SMSAPI

Ostrzeżenia przed zagrożeniami otwierają zestawienie, gdyż w większości dotyczą one nagłych sytuacji, a SMS jak żadna inna forma kontaktu gwarantuje szybkość dotarcia z przekazem. Z danych SMSAPI wynika, że aż 69% z nas odczytuje SMS w ciągu 5 minut od jego otrzymania, a 91% w ciągu godziny. Powiadomienie o utrudnieniach można więc odczytać w autobusie, drodze do szkoły, pracy i od razu reagować.

SMS może służyć także jako narzędzie dwukierunkowej komunikacji. Numer odbiorczy pozwala na prowadzenie szybkich sond opinii publicznej czy nawet głosowań. Treść wiadomości może zostać także urozmaicona poprzez dodanie linku wiodącego do bardziej szczegółowych informacji: strony internetowej, dokumentu do pobrania, grafiki, mapy czy filmu.

SMS buduje relacje

Interesująca jest też preferowana częstotliwość otrzymywania informacji. Co piąta osoba chciałaby dostawać wiadomość od swojego urzędu codziennie, 40% kilka razy w tygodniu, a co trzecia osoba kilka razy w miesiącu. Stajemy się coraz bardziej zaangażowani w regionalne tematy i chcielibyśmy być z nimi na bieżąco.

– Do niedawna lokalna gazeta była podstawowym źródłem nowin z naszej gminy czy dzielnicy. Powoli tę rolę przejmują subskrypcje wiadomości z ratusza. Dla urzędników to ogromna szansa. Wielu z nas wciąż ma stereotypowo negatywne skojarzenia z urzędami: biurokracyjny chaos, kolejki, mało przyjazna obsługa. Kontakty z nimi ograniczamy do ważnych i niekoniecznie miłych spraw. Przekazując mieszkańcom regularnie informacje o istotnych wydarzeniach, albo np. przypominając o nawadnianiu podczas upałów urzędnicy mogą pokazać, że zajmują się naszymi codziennymi problemami, co pomaga w budowaniu dobrych relacji – zauważa Jonasz Malec z SMSAPI.

Ile urzędów korzysta z bezpośredniej komunikacji?

Raport SMSAPI ujawnia również, że ponad 2/3 badanych ma możliwość subskrybowania wiadomości SMS w swojej miejscowości. Jak na razie w udostępnianiu tego rodzaju usługi przodują w Polsce duże miasta. Według szacunków oferuje ją ok. 280 urzędów. Sama firma, jako dostawca masowych wysyłek SMS obsługuje ponad 150 urzędów miejskich, gminnych, powiatów, sołectw i urzędów wojewódzkich. Są wśród nich wojewódzkie miasta jak Katowice, czy też powiatowe jak Dębica.

SMS od Urzędu Miasta Katowice; Źródło SMSAPI

– Przeciętnie mieszkańcy otrzymują od jednej do sześciu wiadomości miesięcznie, chociaż zdarzają się wyjątki, jak niedawno podczas podtopień, gdzie komunikacja jest zwiększona, aby informować na bieżąco o sytuacji. Warto pamiętać, że w odróżnieniu od alertów RCB, które docierają do wszystkich posiadaczy telefonów, SMS-y wysyłane za naszym pośrednictwem, dostają tylko ci, którzy się na nie zapisali. W dużych miastach subskrybuje je kilka procent mieszkańców, ale w niektórych miejscowościach, zwłaszcza dotkniętych w przeszłości kataklizmami pogodowymi, z takiej formy komunikacji korzysta nawet 40% mieszkańców – wyjaśnia Jonasz Malec.

Źródło: SMSAPI

– System SMS-owego powiadamiania wprowadziliśmy w Markach w 2016. Stosujemy go do zapowiadania imprez kulturalnych, rekreacyjnych lub sportowych, dlatego najwięcej wiadomości wysyłamy latem. Przekazujemy też informacje praktyczne np. o dopłatach do wymiany pieców czy zbiórce odpadów wielkogabarytowych. Z systemu korzysta już ponad 4 tys. osób, ta liczba rośnie z miesiąca na miesiąc. Na stronie internetowej urzędu miasta znajduje się zakładka, która prowadzi przyszłego abonenta krok po kroku do subskrypcji. O możliwości korzystania z powiadomień informowani są też mieszkańcy, którzy wnioskują o uzyskanie Mareckiej Karty Mieszkańca. System komunikacji SMS jest skoordynowany z komunikacją w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Mieszkańcy są coraz lepiej informowani, a my cieszymy się, że tak licznie biorą udział w życiu miasta – opowiada Tadeusz Markiewicz z Urzędu Miasta Marki.

Badanie “Komunikacja instytucji publicznych z mieszkańcami. Oczekiwania i potrzeby” przeprowadzono na zlecenie SMSAPI przez agencję badawczą BioStat na grupie 1000 respondentów. Pełna wersja raportu opartego na badaniu dostępna jest na stronie.

komunikacja raport SMS

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisIsobar Polska z kolejną odsłoną kampanii „Mam plan” dla Provident
Stań na własnych nogach (z pomocą Rossmanna)

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • pexels-cottonbro-studio-5076516
    Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow